Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Foriøvrigt så skal jeg gerne lægge lokale til et evt. møde hvis det skal foregå på disse kanter, ellers ved jeg at Kølermanden i Esbjerg også gerne vil, men hva siger du Søren, du er mest midt i, skal vi holde det hos dig?

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
efterz skrev:
Om det så skal være tider eller tekniske reglementer der skal trække stregen i sandet, tjaeh, hvad siger folk?

Siger man nok skal være meget forsigtige med et teknisk reglement. I praksis kan det meget hurtigt give bøvl og brok. For det første skal man så lige pludselig have en større teknisk kontrol med nogle meget kyndige folk...der også kan gennemskue hvis der skulle være nogle ekstra kreative blandt kørene. I hvertfald hvis det er regler man mener noget seriøst med. Det var derfor jeg tidligere foreslog noget meget let administrerbart som f.eks dækkene.

Kunne være bange for det let ender i et streetlegal/NDCD deja-vu. Hvor der hele bliver for seriøst/indviklet og hvor de "useriøse" derfor falder fra og man så står tilbage med 10 biler til løbene. :)

Titel:
Nyt Medlem

Geografisk sted: Horsens
Nu vil jeg også blande mig lidt, hvis jeg må.
Jeg har ikke læst alle (17!!) sider, så bær over med mig hvis jeg skriver noget der allerede er blevet nævnt :coffee:

Alt den snak om tider og sikkerhed, er jo ikke noget nyt. For mange (rigtig mange!!) år siden lavede NHRA i usa de samme regler som nogen spørger efter her.
Man kører med 2 regelsæt:

1
ET REGLEMENT (ET står for elapsed Time)
Et reglement som omhandler sikkerhed, og hvad du skal have af sikkerhed i din bil ved en given hastighed.

2
Klasse inddelinger - og nu kommer det kedelige:
Man lavede 3 klasser: super street (10.90) super gas (9.90) og super comp (8.90)
Dette var for at dele de forskellige biler op.
Fair nok - det der bare sker er at men tager en bil der kan køre 10.70 og melder den til i 10.90 klassen, og så sørger man for IKKE at give den fuld gas, så man kører 10.90 hele dagen - så er man sikker på at vinde...
Men er det fedt? Nogle syntes det er det fedeste - jeg syntes det IKKE.
Røvkedeligt at se på.

Det eneste rigtige er at begrænse på dæk, motor osv – IKKE ved sekunder – f eks 12.00 - 11.00 osv.

Men om så f eks Lindtorp er god nok til at køre under 10.00 på – det er så en helt anden sag – jeg mener det ikke. Jeg kørte der med min gadebil for nogle uger siden (14.01) og jeg prøvede raceren tidligere på året ved test & tune. Jeg ville nødig give raceren fuld gas og køre 8 sekunder og 240 over stregen – det er banen simpelthen for ujævn til.

Men fedt at se at alle streetracerne er kommet i gang med at arrangere race, så det ikke kun er de ”gamle” dragraceklubber der skal lave noget (for det er de vist ikke så gode til lige for tiden hrm hrm)

Mvh
Morten
www.doorslammers.dk :up:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Den med dækkene er også Ravnens foretrukne, vi skal bare blive enige hvordan - og husk, det er kun den "store" klasse det her gælder for, dæk reglerene i den lille klasse er sammensat på en anden måde, hvis altså man vælger stadig at bruge streetracing regelementet...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Et nyt forslag fra ravnen..

Super stock Street / Max Street

Lattergas, Trykladning m.v. tilladt.
Rørchassi ikke tilladt.
Letning tilladt.
Ruder frit.
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning.
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages).
Biler med flyttet/modificeret torpedovæg/gulv har et vægttillæg på 100kg. (Modificeret torpedovæg, type aluminium osv.)
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link. Ombygning af hjulhuse bag tilladt. Fri forvogn. Motor må være på max 6 cyl, Wankel tilladt.
Gearkasse fri.
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3.
Dæk godkendt for klassen deles ind i 3 grupper:
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with).
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster. Her indbefattes normale gade dæk inkl. M&H Racemaster af "gamle type" med reelt mønster. Ikke forvekslet med DOT mærkede dæk af slicks type.
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager.
Ved anvendelse af slicks må dækbredde ikke overstige 1 tomme pr. 100 kg
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk samt for- eller baghjulstræk til firhjulstræk er tilladt i denne klasse.

I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.

Minimumsvægt 5-6 cyl. med turbo 1.250 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med trykladning foruden turbo 1.100 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. uden trykladning 800 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. fri tuning, fri vægt.
Minimumsvægt Wankel ?

Klassen deles ind i 3 undergrupper:

RWD
FWD
AWD

Det kan sikkert gøres bedre, så forhold jer venligst til dette forslag, vi skal jo starte et sted, om det ender med at se sådan må tiden og de forslag der kommer ind jo vise..

Billede

Titel:
Mester Medlem

Handler det her om selve konkurencen, om selve sikkerheden eller om selve det at lave et reglement der kan godkendet ved færdelsstyrelsen?

Ravn - Jeg mener det du er inde på der er selve konkurence. I det øjemed ville det sikkert fungere fint. Fokus er dog her, mig bekendt da, færdselsstyrelsen. - Igen syntes jeg jo debatten er lidt uklar med det her mål.

Jeg tror ikke det er for sjov DASU har en brakeout limit på - Tror det har været et krav fra færdselsstyrelsen. Kan et reglement overhovedet godkendes ved f.styr. uden brakeout?

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Havneren skrev:
Handler det her om selve konkurencen, om selve sikkerheden eller om selve det at lave et reglement der kan godkendet ved færdelsstyrelsen?

Ravn - Jeg mener det du er inde på der er selve konkurence. I det øjemed ville det sikkert fungere fint. Fokus er dog her, mig bekendt da, færdselsstyrelsen. - Igen syntes jeg jo debatten er lidt uklar med det her mål.

Jeg tror ikke det er for sjov DASU har en brakeout limit på - Tror det har været et krav fra færdselsstyrelsen. Kan et reglement overhovedet godkendes ved f.styr. uden brakeout?

Som jeg læser de regelementer der findes i dag så er der flere klasser der kører uden breakout, spørgsmålet er om vi kan slippe uden om af køre uden også, hvis ikke, så må vi jo sætte en grænse, noget som nok kræver en afstemning, men jeg håber ikke at det kommer dertil, "bremseræs" er sku for sygt...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Ravnen skrev:

ville det ikke være lidt for voldsomt at lade vægten være helt fri man kunne måske sætte en grænse ved 650-700kg :?: :?:

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Ravnen skrev:

Nu er vi godt nok over i detaljer - men trykladning foruden turbo læser jeg da som NOS + turbo.
Her bør vægten da være højere ?
Claus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
mener nu ikke det er detaljer for der skulle nok have stået

Minimumsvægt 5-6 cyl. med trykladning uden turbo 1.100 kg.

dvs. kompressor

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time