Nu vil jeg også blande mig lidt, hvis jeg må.
Jeg har ikke læst alle (17!!) sider, så bær over med mig hvis jeg skriver noget der allerede er blevet nævnt
Alt den snak om tider og sikkerhed, er jo ikke noget nyt. For mange (rigtig mange!!) år siden lavede NHRA i usa de samme regler som nogen spørger efter her.
Man kører med 2 regelsæt:
1
ET REGLEMENT (ET står for elapsed Time)
Et reglement som omhandler sikkerhed, og hvad du skal have af sikkerhed i din bil ved en given hastighed.
2
Klasse inddelinger - og nu kommer det kedelige:
Man lavede 3 klasser: super street (10.90) super gas (9.90) og super comp (8.90)
Dette var for at dele de forskellige biler op.
Fair nok - det der bare sker er at men tager en bil der kan køre 10.70 og melder den til i 10.90 klassen, og så sørger man for IKKE at give den fuld gas, så man kører 10.90 hele dagen - så er man sikker på at vinde...
Men er det fedt? Nogle syntes det er det fedeste - jeg syntes det IKKE.
Røvkedeligt at se på.
Det eneste rigtige er at begrænse på dæk, motor osv – IKKE ved sekunder – f eks 12.00 - 11.00 osv.
Men om så f eks Lindtorp er god nok til at køre under 10.00 på – det er så en helt anden sag – jeg mener det ikke. Jeg kørte der med min gadebil for nogle uger siden (14.01) og jeg prøvede raceren tidligere på året ved test & tune. Jeg ville nødig give raceren fuld gas og køre 8 sekunder og 240 over stregen – det er banen simpelthen for ujævn til.
Men fedt at se at alle streetracerne er kommet i gang med at arrangere race, så det ikke kun er de ”gamle” dragraceklubber der skal lave noget (for det er de vist ikke så gode til lige for tiden hrm hrm)
Mvh
Morten
www.doorslammers.dk