Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 21:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Ravnen skrev:
ps. Hele denne tråd og dette emne ville have været lidt nemmere at forholde sig til hvis man viste hvor mange der er for at begrænsningen skal ligge her - og hvor mange der er imod..


Enig... Overblikket mangler totalt!

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 21:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jonas..
Ja men Sørens personlige mening ender jo netop op med at en bil som min ikke er velkommen, hvor Henrik, på en for mig diffus måde, lægger op til debat om det samme - hvad siger du, er der plads til en bil som min på lindtorp?
Sørens klare holdning har jeg fået!
Henriks - jae, han vil ændre på et eller andet, til hvad - blæser i vinden..
Hvor står du henne?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 22:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Jeg mener, at der skal være plads til en bil som din, i et kommende reglement, og med tilstrækkelig sikkerhedsberedskab.
Hvis vi forestiller os, at der bliver 2 inddelinger under streetrace. Én for de folk som kører over 12 sek, som har én pris, og en anden for de folk som kører 11.99 og ned til X.XX, med en højere pris. Der vil jeg klart mene at din og min bil hører til i den dyre klasse. På den måde bliver det også stadig til at komme til, for knægten, der lige har fået sin første bil, og vil ud og brænde noget benzin af, under egnede forhold. Samtidig med at der er noget mere action-præget, som måske også kan inspirere de unge til at steppe up, i den dyre klasse engang.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 22:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravn; Søren har ret i hans bemærkning om at det på nuværende tidspunkt er fremtidsdrømme.

Skal du(eller os) lave race idag, så har din bil intet sted at køre. Ligesom en masse andres.(vi forudsætter reglerne skal overholdes, og der ikke er et læs af dispensationer).

Det er ikke noget jeg er herre over, omend jeg forsøger at ændre den situation.

Det I "10sek kørere" skal gøre, er at stikke hovedet ud af busken, og deltage aktivt i dialogen. Hvor skal grænserne sættes?
Det kan ikke nytte noget at vi forsøger at sælge det som streetrace til myndighederne, og vi reelt kører med pro-mod biler, vel? Det holder ikke i længden.

Jeg fornemmer at alle bare vil køre mest muligt outlaw, i en klasse hvor alt er tilladt. Jeg ved ikke hvem du kan finde der kan få det til at ske på helt legal vis, men det bliver næppe i DK. Du kommer ikke til at få tilladelsen, den er bare ikke længere.

Det der måske kan åbne dørerene for os alle er et lidt mere nuanceret reglement, end det vi har idag der kun rækker til 11sek.
Søren ridser reglerne op som de er NU, og det er ikke samme sag som at de bliver ved med at være sådan. BlackRace har tænkt sig at arrangere race næste år, og med dette reglement, uanset hvem der deltager i skabelsen af det. Derfor opfordrer jeg til at vi får nogle holdninger ind på banen, der kan definere hvad der er streetracebiler, dragracebiler og klassen midt imellem. Hvis den ikke bliver defineret, så bliver der slet ikke plads til <11sek som det ser ud nu.

Step1 er at dele feltet i et antal klasser, og så skrive et helt nyt ET lign. reglement for de klasser, og se på hvordan de biler kan deltage. Som medarrangør er jeg sgu ikke interesseret i at fjerne deltagere, tværtimod, men vi skal altså tækkes med forsikring, politi, milijøkrav og mange andre ting, og jeg kan ikke se at vi kan sælge det, uden at have en opdeling af klasserne. Dermed ikke sagt at klasserne ikke kan køre til samme arrangement, hvis der er nok af de hurtige biler.

Og just for the record; Jeg mener ikke du er dum, omend jeg irriterer mig over at skulle understrege det for dig.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 22:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
efterz skrev:
Jeg mener, at der skal være plads til en bil som din, i et kommende reglement, og med tilstrækkelig sikkerhedsberedskab.
Hvis vi forestiller os, at der bliver 2 inddelinger under streetrace. Én for de folk som kører over 12 sek, som har én pris, og en anden for de folk som kører 11.99 og ned til X.XX, med en højere pris. Der vil jeg klart mene at din og min bil hører til i den dyre klasse. På den måde bliver det også stadig til at komme til, for knægten, der lige har fået sin første bil, og vil ud og brænde noget benzin af, under egnede forhold. Samtidig med at der er noget mere action-præget, som måske også kan inspirere de unge til at steppe up, i den dyre klasse engang.


Og kan vi så komme dertil at kørerne selv debatterer med hvor dette skel skal gå; skal der feks være bur, og hvornår?
Skal man køre med styrthjelm?

Nu ridser jeg det lige op, så folk forhåbentlig forstår det:
Skal det være sådan at en cabriolet kan køre race med 1000+ heste, uden bur,uden hjælm, uden sele?

Kan vi acceptere at folk kører over stregen med 270km/t på lindtorp, uden bremseskærm feks?

Hvad er folks opfattelse af "smertegrænsen" for Ravns bil. Er det ok at han stopper en +9liters V8 på nitro i sierraen, og kører 6sekunder med den uden yderligere upgrades?

Hvor mange "mods" af karrossen vil man acceptere før bilen "rykker op i en stor klasse"?

Det er de spørgsmål der er essentielle i skabelsen af et reglement. Ikke et forsøg på at køre 10sek bilerne ud på et sidespor, hell, både Søren og Jonas har biler der har potentiale til ikke at kunne køre, hvis 10sek udelukkes, så skal vi ikke stoppe dette pis, og få nogle holdninger på bordet.

Ravn; Er du bange for at sætte navne på biler i forskellige klasser/stages/whatever, af frygt for at det bliver den endegyldige sandhed som reglementet bliver skrevet over, og af den vej "komme til" at udelukke din egen bil?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 22:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Henrik, jeg er ikke bange for noget som helst! jeg sætter gerne mit navn/fingertryk på på et evt. kommende regelement uanset hvad dette måtte medføre af sure miner, jeg har for mindst 1000 indlæg siden første gang nævnt at der skal være klasseopdelinger og flere gange efter, samt et forsøg på er delvist brugbart regelment for den "store" klasse og hvad der skulle til for at man endte i den, jeg har også været inde på at jeg som udgangspunkt vil have alle de biler der kører idag med på vognen incl. 2 motors Corollaer HVIS sikkerheds kravene teknisk kan overholdes for disse biler, ja og det gælder for såvidt også min egen, igen noget jeg fra starten hele tiden har holdt på - bilernes sikkerhed foanstaltninger skal selfølgelig passe med de kørte tider, og her henviser jeg til allerede kendte regelementer.
Hvad mere vil du have mig til at sige/gøre? jeg går også gerne mere ned i detaljer hvi du vil ha det..

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 23:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
så gerne at det var muligt LOVLIGT at køre streetrace/dragrace/under 11 sek. uden at være i lommen på DASU mm. sådan er det desværre ikke PT!
det betyder at vi bliver nødt til at bestemme om vi vil prøve at påvirke udviklingen/ændringer af regler i fremtiden. eller om vi bare vil skrive om drømme.... eller regler vi laver lokumsaftaler om at overholde til div. ulovlige ræs.
kort sagt skal disse regler kunne bruges til noget der er lovligt, samt kan forsikres? eller hvad er planen når RAVNEN spørger er vi enige om at jeg ringer rundt? MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2007, 05:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 199
Geografisk sted: Sydsjælland
Idéen om indelinger i forskellige klasser syntes jeg er rigtig god. Hvor mange klasser der så skal være tale om er så måske en anden sag men da i al fald 2, det kunne være "Street" og "Max Street" bare for at stjæle navnene lidt fra sverige.

Jeg er ikke enig i at vi indtil videre ikke er nået langt i denne diskussion. Som jeg ser det er vi allerede ved at have defineret en hel del regler til "Street" klassen. Søren kom med nogle forskellige input og de stemte meget godt overens med nogle af de punkter som jeg skrev op et par sider tilbage.

Det ser ud som om at der er en lille smule enighed om at når man begynder at ændre på ophængs placeringer, vanger etc. så er man i al fald ude af "Street" klassen. Bilens originale blok skal være i bilen samt gearkasse. Eller i al fald findes inden for modellens versioner. Det vil jo sige at man efter sådan et arrangement ville udelukke Ravnen, Tinglev, Tjuk og sikkert mange flere. Det vil temmelig sikkert gøre at tiderne ikke kommer under 11 sek i "Street" klassen. Hvilket som jeg hører det ville holde udgifterne nede til et sådant arrangement for de kørere?

Taler vi "Max Street" kan der måske være tale om ændringer af ophæng osv. Men her er det vel igen nødvendigt med restriktioner, og de vil jo helt sikkert komme til at gå ud over nogen folk. Men ellers vil man jo blot, hvis det lykkedes at få stablet en sådan klasse på benene, se Funny Cars i denne serie og så er vi jo kommet lige langt. Ligegyldigt hvad er vi nødt til at have en grænse der adskiller vores streetrace reglement fra Dragrace. Det kan vi simpelthen ikke komme udenom. Men jeg må erkende at jeg kender ikke nok til Dragrace reglementet til at se hvor en sådan skillelinie skulle gå og så samtidig holde flest mulig af de biler vi har idag på banen. Fordi det er da bestemt det der er at foretrække. Men alt andet lige så hører jeg også at det vil koste ekstra sikkerhed omkring banen at køre med denne hurtigere klasse. Derfor må det jo også koste ekstra at deltage hér. Men vil det blot gøre at folk holder sig væk og deltager i arrangementer hvor man ser mere eller mindre igennem fingre med reglerne? Eller er de "tunge" drenge villige til at betale mere end dem der eksempelvis kører i "Street" klassen? Eller vil det være rimeligt at dele merudgiften ud over hele feltet så alle til et arrangement så vil betale det samme?

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2007, 08:08 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
kadettcqp skrev:
Idéen om indelinger i forskellige klasser syntes jeg er rigtig god. Hvor mange klasser der så skal være tale om er så måske en anden sag men da i al fald 2, det kunne være "Street" og "Max Street" bare for at stjæle navnene lidt fra sverige.


Helt enig, som jeg også skrev 5-6 indlæg længere oppe. Om det så skal være tider eller tekniske reglementer der skal trække stregen i sandet, tjaeh, hvad siger folk?
kadettcqp skrev:
Jeg er ikke enig i at vi indtil videre ikke er nået langt i denne diskussion. Som jeg ser det er vi allerede ved at have defineret en hel del regler til "Street" klassen. Søren kom med nogle forskellige input og de stemte meget godt overens med nogle af de punkter som jeg skrev op et par sider tilbage.

Enig, vi er i dag kommet en del længere med denne tråd, end vi var for f.eks. 2 uger siden, mener jeg. Flere og flere aktive kørere blander sig i debatten. Det ville dog være rart hvis nogle flere arrangører også deltog.

kadettcqp skrev:
Men alt andet lige så hører jeg også at det vil koste ekstra sikkerhed omkring banen at køre med denne hurtigere klasse. Derfor må det jo også koste ekstra at deltage hér. Men vil det blot gøre at folk holder sig væk og deltager i arrangementer hvor man ser mere eller mindre igennem fingre med reglerne? Eller er de "tunge" drenge villige til at betale mere end dem der eksempelvis kører i "Street" klassen? Eller vil det være rimeligt at dele merudgiften ud over hele feltet så alle til et arrangement så vil betale det samme?


Jeg mener bestemt at dem der vil køre i den "vilde klasse" skal betale gildet. Ellers mister vi entry-level deltagerne, citerer lige mig selv fra et tidligere indlæg:
efterz skrev:
På den måde bliver det også stadig til at komme til, for knægten, der lige har fået sin første bil, og vil ud og brænde noget benzin af, under egnede forhold. Samtidig med at der er noget mere action-præget, som måske også kan inspirere de unge til at steppe up, i den dyre klasse engang.

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 aug 2007, 10:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
En ting man måske skulle bruge lidt mindre tid på, der er at blive ved med at fokusere på at ”nu går der for meget Dragracing i den”, sammenblandingen imellem Streetracing og Dragracing er der allerede - måske ikke så meget indenfor streetracing men det er den så sandelig indenfor Dragracing hvor mange biler er indregistreret, de bliver jo ikke smidt på porten af den grund, jeg kan ikke se at der skulle være det store problem med der er en vis overlapning, i det hele taget kan jeg ikke se at der behøver at være en opdeling overhovedet, det virker som om der er nogle der meget gerne vil ha at det skal være dem og os, nu kender jeg ikke hele historien 10-20 år tilbage og der er nok en grund til at det endte sådan, men ikke nogle grunde til at det behøver at forblive sådan, forudsat at DASU problematikken løses selvfølgelig, vi er vel alle enige at der er ikke nok arrangementer i dette land, kunne man forestille sig et samarbejde imellem Streetrace folkene og Dragrace folkene? Eller er det helt hen i skoven..

En ting som der ikke skal pilles ved er at der selvfølgelig skal være en billig ”opstarts” klasse hvor alle kan være med, derefter en klasse, kald det Max Street whatever, som tager imod dem der bliver for hurtige/”smarte” til den lille klasse, og ikke vil nøjes med at køre en enkelt eller to gange om året i en Dragracing klasse hvor de ikke hører til, samt til et øl, fisse og hornmusik pengepuger arrangement hvor man på det nærmeste er til grin for sine egne penge, her ville nogle måske sige; at så kan folk jo bare lade være med at lave deres bil så ekstrem eller lave den efter et gældende reglement og det var der jo nok også nogle der sagde da der blev talt om et Streetrace reglement første gang, hvor ville verden være kedelig hvis der ikke var noget der hele tiden udviklede sig til noget andet, jeg mener at der er nok af disse biler til at retfærdiggøre at opstarte en sådan klasse og jeg er helt sikker på at den hurtigt vil vokse sig stor, hvilket også vil hjælpe på det med økonomien, hvis man i dag alene kun kikker på de biler der møder op til DHB vil man se at der er 26 biler der kører 11 tider, 8 biler der kører 10 tider og 4 biler der kører 9 tider, og hertil er ikke indregnet alle de biler der står og glor rundt omkring i det ganske land, inkl. Mågeklatten, hvor lang tid vil der gå før denne klasse er stor nok, eller er den det allerede?

Jeg syntes at det er fint at i Blackrace folk starter op med det her, det jeg mener der skal ske nu, er at der skal uddelegeres nogle opgaver til de folk der melder sig på banen, hvem skal der tales med, hvem skal ”smøres” og hvem har ekspertisen til at stable et reglement på benene med øje for få det ”godkendt” et eller andet sted.
Ydermere ville det være rart at vide hvem der er vores ”fjender” og hvem der er vores venner.
Skal vi holde det møde eller hvad? Som du ville sige Henrik, dem der møder op får indflydelse…

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team