efterz skrev:
Jeg mener, at der skal være plads til en bil som din, i et kommende reglement, og med tilstrækkelig sikkerhedsberedskab.
Hvis vi forestiller os, at der bliver 2 inddelinger under streetrace. Én for de folk som kører over 12 sek, som har én pris, og en anden for de folk som kører 11.99 og ned til X.XX, med en højere pris. Der vil jeg klart mene at din og min bil hører til i den dyre klasse. På den måde bliver det også stadig til at komme til, for knægten, der lige har fået sin første bil, og vil ud og brænde noget benzin af, under egnede forhold. Samtidig med at der er noget mere action-præget, som måske også kan inspirere de unge til at steppe up, i den dyre klasse engang.
Og kan vi så komme dertil at kørerne selv debatterer med hvor dette skel skal gå; skal der feks være bur, og hvornår?
Skal man køre med styrthjelm?
Nu ridser jeg det lige op, så folk forhåbentlig forstår det:
Skal det være sådan at en cabriolet kan køre race med 1000+ heste, uden bur,uden hjælm, uden sele?
Kan vi acceptere at folk kører over stregen med 270km/t på lindtorp, uden bremseskærm feks?
Hvad er folks opfattelse af "smertegrænsen" for Ravns bil. Er det ok at han stopper en +9liters V8 på nitro i sierraen, og kører 6sekunder med den uden yderligere upgrades?
Hvor mange "mods" af karrossen vil man acceptere før bilen "rykker op i en stor klasse"?
Det er de spørgsmål der er essentielle i skabelsen af et reglement. Ikke et forsøg på at køre 10sek bilerne ud på et sidespor, hell, både Søren og Jonas har biler der har potentiale til ikke at kunne køre, hvis 10sek udelukkes, så skal vi ikke stoppe dette pis, og få nogle holdninger på bordet.
Ravn; Er du bange for at sætte navne på biler i forskellige klasser/stages/whatever, af frygt for at det bliver den endegyldige sandhed som reglementet bliver skrevet over, og af den vej "komme til" at udelukke din egen bil?
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!