Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 04:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 17:23 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der har aldrigt rigtigt været nogen der har anket imod at 10sek biler skulle have lov at køre, dertil er vi slet ikke nået endnu!

FAKTA:

Vi har hundredevis af biler i DK der vil køre "streetracing".

Vi har en spredning fra helt orignal stdbil, til deciderede rørramme biler.


Fakta er også at bilerne er bygget på folks forgodtbefindene, med alle mulige yderpunkter, TwinEngine feks.

Af netop denne grund kommer vi til at bestemme os for hvor ekstrem en streetracebil kan være/blive.

Lave et reglement uden af have denne overvejelse på plads er simpel spild af tid, da det med næsten fuldstændig sikkerhed vil skyde forbi målgruppen.

Derfor; List de biler der er streetracebiler, og list de biler der er for ekstreme.
Der er ingen der siger at der ikke kan køres 2 eller flere klasser, om nødvendigt, men den enøjede betragtning: "jeg gider ikke lege hvis klassen ikke passer perfekt til min bil" er ganske enkelt useriøs.

Uden denne sortering i de biler der kører idag, så kan vi stort set ligeså godt stoppe her.
Lad os få tråden ON topic igen, og få den konstruktive debat emnet fortjener, og gerne _nu_.

Vi kan passende starte med sorteringen af biler!(de bliver alligevel sorteret uanset, så hvis man vil have medindflydelse, så er det ud af busken nu!)
Glem sikkerhedsniveauet indtil videre. Nå klassen er defineret vil det give sig selv om der skal bur i som krav, eller ej, plus kravene til banen vil også give sig selv, da det skal kunne godkendes.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 17:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg mener ikke at der er biler der kører idag der ikke skulle kunne have lov til at køre - så længe der er klasser til dem incl. en vis 2 motors Corolla.. det med at udelukke visse biler fordi man af en eller anden grund har ondt i røven over at de kører er jo netop ikke problem hvis der klasser til dem og de er villige til at betale de dyrere tilmeldnings gebyrer dette ville kræve for dem selv.

Henrik jeg spørger dig igen... hvad ville det koste med de ekstra sikkerhedsfoanstaltninger der kræves for at få disse biler med?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 17:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
min personlige mening.
er der monteret nye ophængspunkter til hjul=dragrace
er der monteret bagtøj der aldrig har fandtes oem=dragrace
er der monteret gearkasse der aldrig har fantes i den bil oem=dragrace
bliver der kørt på andet end standerbenzin=dragrace
er topedoplade ændret/flyttet=dragrace
DESVÆRRE gør dette at det kun er nogen få typer af biler, der reelt kan have chance for at være den hurtigste. til gengæld er der ikke det store bøvl med 11 sekundersgrænsen.... på ret mange biler på en bane uden prep........
synes stadig at få enkle regler var bedre. bla så feltet oppe foran ikke blev for ensartet.
min ide. dot mærkede dæk. en tomme slidbane for hver 100kg på reg. attest. prostart. handelsbenzin. ingen whiliebar (bare stavet anderledes!)
MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 18:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
RAVN. FAT DET DOG! du har en licens. er i stand til at læse. har tydeligvis tilgang til nettet. du BURDE være klar over at det PT ikke er muligt LOVLIGT.... at køre under 11.00 til et STREETRACE i DK!
alt andet er DESVÆRRE drømme/fremtidsplaner/i bedste fald dispensationer fra gældende regler.
det rent økonomiske i det spil vil sikkert lande på 15-20kilo. per løb.....per hvor mange biler, der reelt kører under 11.00????
MVH. søren PS. hvis dette indlæg forvirrer dig? så prøv at bide mærke i de ting der er skrevet med STORT!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 18:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Min mening:
-Ændret hjulbrønd/hjulkasse med det formål at få plads til større hjul = dragrace.
-Ikke dotmærkede dæk = dragrace.
-Ikke pumpestanderbenzin = dragrace.
-Lattergas over 150hk tilskud = dragrace.
-Methanol/vand indsprøjtning i kraftigere blanding end 50/50 = dragrace.

Tjaaa... Ovenstående syntes jeg ofre man ser i fuldblods dragracere. Ovenstående forhindre dog ikke noget i en rigtig hurtig firhjulstrækker.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 18:32 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
Jeg mener ikke at der er biler der kører idag der ikke skulle kunne have lov til at køre - så længe der er klasser til dem incl. en vis 2 motors Corolla.. det med at udelukke visse biler fordi man af en eller anden grund har ondt i røven over at de kører er jo netop ikke problem hvis der klasser til dem og de er villige til at betale de dyrere tilmeldnings gebyrer dette ville kræve for dem selv.

Henrik jeg spørger dig igen... hvad ville det koste med de ekstra sikkerhedsfoanstaltninger der kræves for at få disse biler med?


Med nuværende krav; regn med at der skal 30-40 biler af 1000kr pr. snude til, og det skal være forhåndsbetalt opimod 2md forud før det er realistisk at små aktører kan være med.(vi forudsætter det skal være lovligt).

Det er der selvf. mulighed for at justere på, ved at slække på sikkerhedsberedskabet, men som medarrangør, så ser jeg en del problemer i at gøre det.

Dernæst kommer at der skal kunne skrives en tilladelse til det, så glem alt om frie udstødninger, etc. Du bliver mødt med krav om støjdæmpning, med det samme.(ikke fra arrangørernes side!).

Der ligger med andre ord en ganske betragtelig udfordring i dels at få lettet støjkravene, dels finde banelegemer der kan indrettes til at køre væsentligt under 11(og kan godkendes), og dels finde kørere nok til at betale kostprisforøgelsen for at kunne køre så stærkt.

Derfor; En sortering i hvilke biler der bør lande i hvilken klasse først.
Den kan i princippet sorteres i 3 klasser; En streetklasse, en semi drag, og en ren drag.
Herefter kan vi så søge at skrive et reglement til de eksisterende biler kan køre under, og så må vi se hvad sikkerhedskravet ender med at blive.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Og lqs, holdningen fra din side er altså at det skal der ikke ændres på?

Holdningen fra denne arrangør/lqs er nu fra min side er nu endeligt forstået, kan jeg gå ud fra at Henrik og Jonas mener det samme? så er vi da kommet så langt...

Henrik, kan jeg gå ud fra at formålet, helt fra starten af denne tråd, fra din side har været at 10 sek. bilerene skal væk? for så er der vel ikke mere at snakke om eller...
streetracing reglerene er der jo allerede så nu skal i jo bare få de andre arrangører til at rette sig efter dem, ligesom i selv gør, og så er sagen klar - streetracing i Danmark er reddet...

Og vi andre, vi finder en anden løsning...

ps. Hele denne tråd og dette emne ville have været lidt nemmere at forholde sig til hvis man viste hvor mange der er for at begrænsningen skal ligge her - og hvor mange der er imod..

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 19:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Gu vil vi da forsøge at ændre på det, det er sgu derfor jeg gerne vil have et konkret skel i hvilke klasser de biler skal køre i! Baseret på de biler vi har idag.
Jeg tror faktisk slet ikke du har forstået hvad jeg mener, men jeg har sgu svært ved at tydeliggøre mig mere end jeg gør!
Søren, Jonas, og jeg har meget fælles fodslag i det vi arrangerer; Vi ved hvad vi kan og hvad vi vil, og nok netop derfor er vi DKs suverænt største racearrangør i år, og har ikke fået "tæsk" i medierne for det, tværtimod.

Stod det alene til os, OG der var biler nok(deltagere), OG der var prisbillige baner der understøttede det, så kunne vi lave arrangementer for funnycars om nødvendigt. Så nej, tanken har ikke været at få 10sekunders bilerne væk, men som det er nu, så destruerer sporten sig selv fuldstændigt, da der ikke er noget "entrylevel". DASU/DHB lader jo _alt_ køre i samme pulje, uden nogen form for begrænsning og der er ikke længere nogle nye kørere på banen. Om 2 år har vi kopieret den gamle streetlegal racegang, og så er streetracing i DK død og borte(den har været død een gang før, som Claus også er inde på). Den er SÅ død at selvom de får banen gratis, vil de ikke have den!

Du skal sgu stoppe med at se det som en begrænsning, men nærmere som en udvidelse! En helt utrolig :!: tanke ville være at der kunne blive 2-3 klasser af disse biler, (hvad de så end skal hedde for ikke at forvirre!), så de biler der var, kunne køre med et minimum af ændringer, og de biler der krævede sikkerhedsniveauet, også kunne betale det.

Det må sguda også være sjovere for 10sek bilerne at køre mod "ligesindede", end bevise de kan køre fra en Kadett city 1,2, ikke?

Af hensyn til sporten, kunne man for 3-4 år siden nogenlunde forsvare ikke at have et reglement der havde det formål at begrænse bilerne. Som udviklingen er gået er det et stort problem at det reglement ikke blev lavet, men istedet blev bilerne mere og mere utrolige.

Derfor; sortering i "standard", "street", "drag", eller hvad fanden de skal hedde, og så derefter laver vi reglementet. Vi kommer ikke udenom at en klasse skal have en begrænsning, ellers er alt bare dragracing.

Ravn; læg mærke til at BlackRace er eneste arrangør der deltager i nogen form for debat omkring emnet. Vi bliver dog kigget på af samtlige andre aktører....
Men hvis du ikke vil være med til at tage stilling til hvad der skal skille bilerne, fra hinanden, så må "vi andre finde en anden løsning", så er det jo din beslutning, men stop med at true med det, det bider ikke på os ihvertfald.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 21:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Henrik, jeg kan ikke se at det du siger er det samme som søren siger..

lqs skrev:
min personlige mening.
er der monteret nye ophængspunkter til hjul=dragrace
er der monteret bagtøj der aldrig har fandtes oem=dragrace
er der monteret gearkasse der aldrig har fantes i den bil oem=dragrace
bliver der kørt på andet end standerbenzin=dragrace
er topedoplade ændret/flyttet=dragrace
DESVÆRRE gør dette at det kun er nogen få typer af biler, der reelt kan have chance for at være den hurtigste. til gengæld er der ikke det store bøvl med 11 sekundersgrænsen.... på ret mange biler på en bane uden prep........
synes stadig at få enkle regler var bedre. bla så feltet oppe foran ikke blev for ensartet.
min ide. dot mærkede dæk. en tomme slidbane for hver 100kg på reg. attest. prostart. handelsbenzin. ingen whiliebar (bare stavet anderledes!)
MVH. søren

og
lqs skrev:
RAVN. FAT DET DOG! du har en licens. er i stand til at læse. har tydeligvis tilgang til nettet. du BURDE være klar over at det PT ikke er muligt LOVLIGT.... at køre under 11.00 til et STREETRACE i DK!
alt andet er DESVÆRRE drømme/fremtidsplaner/i bedste fald dispensationer fra gældende regler.
det rent økonomiske i det spil vil sikkert lande på 15-20kilo. per løb.....per hvor mange biler, der reelt kører under 11.00????
MVH. søren PS. hvis dette indlæg forvirrer dig? så prøv at bide mærke i de ting der er skrevet med STORT!

Du åbner porten for en løsning eller hvordan man skal forstå det og Søren smækker den i!
Du må sku meget undskylde men i taler med to tunger, hvordan fanden skal man så forstå det?
Hvad vil du/i som arrangør have at vi kørere med biler der kører under 11 sek. skal gøre? skal vi stemme os selv ud? forslag har jeg prøvet, det faldt ikke i god jord, noget med at det heller ikke virkede for svenskerene - du kaster det op i luften som om vi har et valg, har vi det?
Med hensyn til min bemærkning om at "vi andre må finde en anden løsning" - hvad du vil ha vi ellers skal gøre, VI kan jo netop ikke komme til at køre når Søren siger som han gør, det nytter ikke at få det til at se ud som om at jeg er dum eller hvad du nu måtte mene, jeg prøver i det mindste at være med i debatten, tydeligvis som den eneste repensentant for 10 sek. bilerne.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 aug 2007, 21:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Ravnen skrev:
Henrik, jeg kan ikke se at det du siger er det samme som søren siger..

lqs skrev:
min personlige mening.

og

Du åbner porten for en løsning eller hvordan man skal forstå det og Søren smækker den i!
Du må sku meget undskylde men i taler med to tunger, hvordan fanden skal man så forstå det?


Ravn, nu kender jeg jo i sagens natur både Henrik og Søren rigtig godt. Søren har ovenfor givet udtryk for sin personlige holdning.
Henrik har i denne sag nok bare været det mere diplomatisk i sine udtalelser i forhold til søren :grin:

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team