Gu vil vi da forsøge at ændre på det, det er sgu derfor jeg gerne vil have et konkret skel i hvilke klasser de biler skal køre i! Baseret på de biler vi har idag.
Jeg tror faktisk slet ikke du har forstået hvad jeg mener, men jeg har sgu svært ved at tydeliggøre mig mere end jeg gør!
Søren, Jonas, og jeg har meget fælles fodslag i det vi arrangerer; Vi ved hvad vi kan og hvad vi vil, og nok netop derfor er vi DKs suverænt største racearrangør i år, og har ikke fået "tæsk" i medierne for det, tværtimod.
Stod det alene til os, OG der var biler nok(deltagere), OG der var prisbillige baner der understøttede det, så kunne vi lave arrangementer for funnycars om nødvendigt. Så nej, tanken har ikke været at få 10sekunders bilerne væk, men som det er nu, så destruerer sporten sig selv fuldstændigt, da der ikke er noget "entrylevel". DASU/DHB lader jo _alt_ køre i samme pulje, uden nogen form for begrænsning og der er ikke længere nogle nye kørere på banen. Om 2 år har vi kopieret den gamle streetlegal racegang, og så er streetracing i DK død og borte(den har været død een gang før, som Claus også er inde på). Den er SÅ død at selvom de får banen gratis, vil de ikke have den!
Du skal sgu stoppe med at se det som en begrænsning, men nærmere som en udvidelse! En helt utrolig
tanke ville være at der kunne blive 2-3 klasser af disse biler, (hvad de så end skal hedde for ikke at forvirre!), så de biler der var, kunne køre med et minimum af ændringer, og de biler der krævede sikkerhedsniveauet, også kunne betale det.
Det må sguda også være sjovere for 10sek bilerne at køre mod "ligesindede", end bevise de kan køre fra en Kadett city 1,2, ikke?
Af hensyn til sporten, kunne man for 3-4 år siden nogenlunde forsvare ikke at have et reglement der havde det formål at begrænse bilerne. Som udviklingen er gået er det et stort problem at det reglement ikke blev lavet, men istedet blev bilerne mere og mere utrolige.
Derfor; sortering i "standard", "street", "drag", eller hvad fanden de skal hedde, og så derefter laver vi reglementet. Vi kommer ikke udenom at en klasse skal have en begrænsning, ellers er alt bare dragracing.
Ravn; læg mærke til at BlackRace er eneste arrangør der deltager i nogen form for debat omkring emnet. Vi bliver dog kigget på af samtlige andre aktører....
Men hvis du ikke vil være med til at tage stilling til hvad der skal skille bilerne, fra hinanden, så må "vi andre finde en anden løsning", så er det jo din beslutning, men stop med at true med det, det bider ikke på os ihvertfald.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!