Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 jul 2025, 14:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
som jeg forstår det vil en løsning kræve at vi starter på et blankt stykke papir.. så hvorfor blive ved med at hænge i de sekundgrænser? det må der kunne findes en løsning på senere når de mere generelle punkter er løst?

lige et andet spørgsmål: hvor mange af de hurtige streetrace biler kører samtidig "rigtig" drag? jeg ved jo at mange af de store kaner-baljer gør, men hvor mange af de andre?

man kan jo igen vende bøtten og sige:_ hvis de kører seriøst drag, hvad laver de så smatidig "nede" i streetrace?

personligt prøver jeg ikke at rette et reglement til, mine biler bliver ikke bygget efter en eller anden klasse, men ud fra hvad jeg kan og hvad jeg har råd til.. hvis den blir ulovlig til streetrace vil jeg ikke græde snot over det, højest fortsætte med at køre hvor jeg nu får afløb for min afhængighed..

Henrik: i mine øjne er det alle streetrace biler indtil de starter på præparerede baner og blanke slicks.

www.slavteren.tk

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Ravnen skrev:
.. og når i nu er igang så kunne i jo stemme for en aldersgrænse, for det kunne jo være at dem der er ældre var blevet lidt for kloge til gennemsnittet med tiden,..

Den må jeg jo tage på mig :shock: og ja mit indlæg ser negativt og forstokket ud; men det er fordi jeg har set hvordan det går i fisk, når der slåes for stort brød op.
(Læs: præparerede baner og mange deltager for at bære udgifterne.)

Hurtige biler er for mig OK men mener som dig også at sikkerhed skal følge med og her er jeg flasket op med dragracing reglementet og ser de fleste tiltag som sikkerhedsmæssige.
Jeg vidste ikke, Ravn at din bil var 10 sek. Tillykke med det.
Men Jonas er tæt på, så diskussionen er reel for mange -
Claus

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Slavteren skrev:

lige et andet spørgsmål: hvor mange af de hurtige streetrace biler kører samtidig "rigtig" drag? jeg ved jo at mange af de store kaner-baljer gør, men hvor mange af de andre?

man kan jo igen vende bøtten og sige:_ hvis de kører seriøst drag, hvad laver de så smatidig "nede" i streetrace?

Måske fordi der ikke er ordentlige muligheder for at køre i DK i det hele taget (se mit tidligere indlæg).
De skal til Sverige og England for at udnytte deres biler.
Claus

Titel:
Mester Medlem

Wildert skrev:
Havneren skrev:
Belær mig venligst! Jeg må jo tage fejl da alle åbenbart ser noget jeg ikke gør :?: :?: :?:

Næh du har fuldstændig ret - at der sidder to mennesker i et hjørne og drømmer et reglement op er inderligt ligegyldigt hvis der ikke er tilslutning.

På den anden side vil det være pænt svært at starte med at tromme folk sammen hvis de er modvillige for derefter at forsøge at få dem til at samarbejde.
Ofte er det mere effektivt at komme med et godt "produkt" og derefter samle folk om det - men det kræver at produktet er godt...

Det er lidt en hønen eller ægget-problematik om hvorvidt der kræves forsamlingen for at danne reglementet eller om reglementet er påkrævet for at danne forsamlingen om det.

Jeg ved hvad du mener Brian. Alligevel -

Politikere mødes i at være enige om at en given politik ikke dur - De bliver så enige om at de vil føre en anden politik og snakker uofficielt om hvad de ønsker. Når man er nået til enighed om et MÅL (Hvad reglementet skal bruges til) og en retning, dannes det nye parti officielt og den politiske dagsorden (Reglementet) bliver så konkret skabt.

Jeg forstår ikke den anden fremgangsmåde. Ikke med mindre nogen har en helt anden og ikke lige så åbenlys dagsorden - MEN nu gider jeg ikke bruge mere tid på det min akilleshæl her - Jeg er den eneste der har den mening kan jeg tydeligt se. Andre bruger hellere tid på at stille de samme spørgsmål igen og igen og igen. Nogle gange får de svar (Ofte det sammen igen og igen) andre gange ikke. De svar der gives bliver altid både kritiseret OG rost af andre.
Masser af meninger, ingen har noget reelt overblik, ingen samler trådene, intet opnås!

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Havneren skrev:
Masser af meninger, ingen har noget reelt overblik, ingen samler trådene, intet opnås!

Med den holdning er det nok også bedst at du forlader tråden. Har du et overblik, eller samlet trådene? Det er klart at der ikke er nogen der har et reelt overblik, og ikke er nogen der har samlet trådene (endnu), vi er på et begynder-stadie i denne diskussion......

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Så gør os 10 sek. biler den tjeneste at hurtigst muligt finde ud af om vi er velkommne i jeres lille "selvretfærdige" forsamling, før vi spilder mere tid på at hjælpe med på en løsning.

Og Ravnen er ikke selvretfærdig? Du har samme indflydelse på debatten som os andre har Ravn...

Er vi alle inde? eller det kun dem der skruer på 9 skruer istedet for 10 skruer.. og når i nu er igang så kunne i jo stemme for en aldersgrænse, for det kunne jo være at dem der er ældre var blevet lidt for kloge til gennemsnittet med tiden,

Er Ravnen igen selvretfærdig?

det duer heller ikke med folk der har råd til at købe en turbobil der er under 5 år gammel, for de har for mange penge og det går heller ikke, reglen er nemlig at ALLE der kører streetrace skal være på SU og ikke må ha en IQ på mere end 53.

Så Ravnen mener at folk på SU repræsentere den lave IQ i befolkningen?

Jeg ønsker jer held og lykke med jeres laveste fællesnævner "projekt".

Vis projekt? Hvilket projekt? Intet mål for øje ej heller nogle til at gennemføre det.

Og Wildert - denne her var ikke til dig - den er til jer..

Et indlæg som det der, Rave - Det virker som et lille bare der stamper i gulvet og smækker med døren når det ikke får sin vilje - Ja, endda bare med udsigt til MÅSKE ikke at få sin vilje. Ja... Jeg tog det personligt.

Senest rettet af Havneren 30 aug 2007, 15:56, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Wildert skrev:
Det tekniske reglement skal være restriktivt for at holde folk fra at gå fuldstændigt fra borde med udgifterne til gale ombygninger, og dermed sørge for at flere gider dyrke sporten fordi det ikke er totalt ruinerende at være bare lidt konkurrencedygtig. Men det skal også være et teknisk reglement som gør at publikum kan genkende bilerne bare en lille smule.

Det eneste simple der rigtigt batter her er vel hårde restriktioner på dækkene, altså DOT og en max størrelse. På en ulimet bane giver det hurtigt en grænse for hvor mange penge det hjælper at smide i maskineriet og hvor hurtigt det går. Vil man så køre stærkest handler det om bedre greb/undervogn end nabo'en og dermed vel i en eller anden målestok også mere sikkert kørende bil. Ligegyldigt hvor alenlangt et reglesæt man laver vil der altid være nogle få der går helt overbor i et eller andet super "specialbygget" der lige precis kan klemmes inden for reglerne.

Jeg er sikker på man så stadigt vil kunne se nogle seriøst hurtige biler fra de mest hardcore racere og den mere jævne Brian i hans hverdags gadebil vil ikke mærke nogen forskel, eller blive stoppet af div regler. Det er jo f.eks mange år siden svenske Mats Applegren kørte den første 7.99 på DOT dæk. Eller kik på www.fastraces.org hvor de kører 10 sek på trods af krav om gammeldavs original gadedæk (i original størrelse!!) og en masse restriktioner på motoren. :)

Titel:
Mester Medlem

efterz skrev:
Havneren skrev:

Med den holdning er det nok også bedst at du forlader tråden. Har du et overblik, eller samlet trådene? Det er klart at der ikke er nogen der har et reelt overblik, og ikke er nogen der har samlet trådene (endnu), vi er på et begynder-stadie i denne diskussion......

Begynder stadie Jonas - Prøv at kig på datoen af tråden? Det her er en old-gammel debat! Den var også igang LÆNGE (år) inden denne tråd blev skudt igang af Henrik!

Jeg har i øvrigt ikke sagt at jeg vil "forlade tråden". Jeg har sagt at jeg vil droppe min akilleshæl - Nemlig mit personligt forsøg på at spore debatten ind på det JEG mener er væsentligt for at nå et mål... Det er almindelig fornuftig strategi for at nå et mål.

For at svare på dine to spørgsmål, Jonas:

NEJ - Jeg har bestemt ikke noget overblik. Jeg er nemlig endel af "ingen" ligesom du også er.

NEJ - Jeg har ikke samlet trådene. Det kræver et overblik for at samle tråde.

Jeg kan også stille spørgsmål:
Hvem skal samle trådene Jonas? Hvad skal disse tråde føre til (Det mål jeg efterlyser)? Med hvilke midler skal dette mål nås? Hvem skal lave benarbejdet for at nå dette mål? Hvem er målgruppen for det endelige mål (det endelige produkt skal vel bruges - Snakker vi paraply organisation som jeg har hørt nævt i krogene - Snakker vi modstykke til DASU - Snakker vi BlackRace regler kun for blackrace)?

Alt sammen MEGET væsentlige ting at have på plads TIDELIGT, hvis der skal komme noget konkret og brugbart ud i sidste ende.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Så gør os 10 sek. biler den tjeneste at hurtigst muligt finde ud af om vi er velkommne i jeres lille "selvretfærdige" forsamling, før vi spilder mere tid på at hjælpe med på en løsning.
Er vi alle inde? eller det kun dem der skruer på 9 skruer istedet for 10 skruer.. og når i nu er igang så kunne i jo stemme for en aldersgrænse, for det kunne jo være at dem der er ældre var blevet lidt for kloge til gennemsnittet med tiden, det duer heller ikke med folk der har råd til at købe en turbobil der er under 5 år gammel, for de har for mange penge og det går heller ikke, reglen er nemlig at ALLE der kører streetrace skal være på SU og ikke må ha en IQ på mere end 53.

Jeg ønsker jer held og lykke med jeres laveste fællesnævner "projekt".

Og Wildert - denne her var ikke til dig - den er til jer..

Jeg forstår ikke din mildest talt perfide bemærkning - hvis jeg havde forstået hvorfor den skulle i hovedet på - blandt andet - mig, så kunne jeg sikkert finde ud af at blive sur over den. Nu er jeg "bare" meget forundret...

Hele pointen går på hvornår tingene er drag og hvornår det er street. Der er vel i princippet ikke ret meget grund til at gå ud og lave et drag-reglement når der allerede er et...
Hvad der derimod - for mig at se - mangler - er en mulighed for at dyrke streetracing. Henrik har været inde på historikken.
Hvis der skal dyrkes streetracing må det defineres hvad det er - det er ligesom en forudsætning.

Jeg er pænt ligeglad med om i lykkes med det her eller ej - men det er tilladt at tage mod forslag uden at blive fornærmet...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg beklager at nogle skulle føle sig personligt truffet over mit indlæg, det var ikke det der var meningen, meningen var derimod at vise min holdning til det eller de forslag der ville medføre at 10 sek. biler ikke kan få lov til at køre streetracing herhjemme - det er for mig formålsløst at skulle bruge al min tid på selvopretholdelse, dvs. mine indlæg udelukkende skal bruges på at hvorfor vi i 10 sek. biler skal have lov til at køre når jeg hellere vil bruge min tid på at finde en fælles løsning der ville virke for os ALLE.
Det håber jeg at alle jer "laveste fællesnævner" folk forstår..

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time