Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Audimand

Et ord mere om de der hjelme og du vågner med at afhugget hestehoved i fodenden :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
@ Audimand

Et ord mere om de der hjelme og du vågner med at afhugget hestehoved i fodenden :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

/Hartvig

Med eller uden styrthjem på?
:gnaek:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Henrik GM

Har du kigget under din dyne her til aften ? :gnaek: :gnaek: :gnaek:

/Hartvig

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:
@ Audimand

/Hartvig

Med eller uden styrthjem på?
:gnaek:

He He skal nok tie stille. :hrmpf:
Det var nu også mest starterne jeg tænkte på, da jeg atter så videoen fra Lindtorp (er der ikke også een fra fredag, hvor jeg selv deltog ?)
Til forhistorien hører, at jeg selv har fået tinitus for 20 år siden efter at have kørt i blot 10 timer på en gammel traktor (nej ikke min Audi - det var en 3 cyl volvo), så jeg er måske lidt mere opmærksom på det forhold. :cry:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Jeg syntes lige jeg vil smide den her ind i ringen igen, OG det er kun et forslag, KUN ET FORSLAG ikke venner..

det her gælder altså klassen under 10/11 sek. klassen over har sine regler allerede.

Super stock Street / Max Street (show klasse, whatever)

Lattergas, Trykladning m.v. tilladt.
Rørchassi ikke tilladt.
Letning tilladt.
Ruder frit.
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning.
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages).
Biler med flyttet/modificeret torpedovæg/gulv har et vægttillæg på 100kg. (Modificeret torpedovæg, type aluminium osv.)
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link. Ombygning af hjulhuse bag tilladt. Fri forvogn. Motor må være på max 6 cyl, Wankel tilladt.
Gearkasse fri.
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3.
Dæk godkendt for klassen deles ind i 3 grupper:
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with).
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster. Her indbefattes normale gade dæk inkl. M&H Racemaster af "gamle type" med reelt mønster. Ikke forvekslet med DOT mærkede dæk af slicks type.
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager.
Ved anvendelse af slicks må dækbredde ikke overstige 1 tomme pr. 100 kg
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk samt for- eller baghjulstræk til firhjulstræk er tilladt i denne klasse.

I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.

Minimumsvægt 5-6 cyl. med tryk og gas 1.250 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. med tryk eller gas 1.100 kg.
Minimumsvægt 5-6 cyl. uden tryk 800 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. Med tryk og gas 1050 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. Med tryk eller gas 900 kg.
Minimumsvægt 4 cyl. Uden tryk 700 kg.
Minimumsvægt Wankel ?

Klassen deles ind i 3 undergrupper:

RWD
FWD
AWD

Tallene kan selfølgelig diskuteres, men noget i den retning, og alle punkter skal selfølgelig holdes op imod hvilke regler USA, Svenske, Danske whatever der nu kan blive enighed om at bruge...

hvis vi skal holde det møde bliver vi nødt til at i det mindste have prøvet at definere denne klasse, som en af flere aspekter i denne diskusion...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Audimand

Efter 6 timer i kulde, røg og larm kan jeg ikke være mere enig med dig hvis vi skal være seriøse igen.

Vi arbejder på et projekt for 2008 hvor vi flytter tidtagningen ud til siden af banen og udruster officials i startområdet med varmt tøj, sikkerhedssko, samt høreværn med indbyggede højtalere og mikrofon.

Hvis vores sponsoraftaler falder på plads bliver det med en vogn tilsvarende denne her - blot med ruder i siden også, samt en platform på toppen med plads til løbsleder.

Undskyld jeg high jack min egen tråd :wink:

/Hartvig

Vedhæftede filer:
rt3.jpg
rt3.jpg [ 74.65 KiB | Vist 926 gange ]

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
- Ravnen

Ideen er god, men jeg tror den bliver for svær at kontrollere med alle de vægt grænser. Jeg tror vi skal holde os lidt mere simpelt.
Et par andre ting
Hvilket brændstof må der bruges?
Så skriver du rørchassis ikke tilladt, men længere nede er der fri forvogn. Må forvognen så bygges på et rørschassis? Indenfor dragrace betyder fri forvogn nemlig at så må man godt bygge den på rørchasis.
Hvad med bur/bøjle?
Hvad med bremseskærm?
Hvad med bremser?

I det hele taget er der stadig mange ubesvarede spørgsmål endnu.
Men her var da endelig et godt forslag, som der kan arbejdes videre med.

Feldthaus

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Revideret forslag, kom med noget kritik...

Super stock Street / Max Street (show klasse, whatever)

Lattergas, Trykladning m.v. tilladt.
Pumpe benzin, E15/E85, Racer benzin, tilsætningsstoffer (octanbooster m.v.)tilladt
Ren metanol, Nitrometan ikke tilladt.
Rørchassi ikke tilladt (f.eks. udskiftning af inderskærme foran)
Letning tilladt, sålænge det ikke svækker karossen.
Styrtbøjle på biler hurtigere end 11.99 (6.99), samt åbne biler. se 87.4.5
Bur på biler hurtigere end 10.00 (6.40), samt åbne biler. se 87.4.6
Bremseskærm på alle biler med sluthastighed hurtigere end 240 km/t. se DRT 4.8
Bremser skal opgraderes i forhold til ydelse (mere herom)
Ruder frit, dog skal forrude være original.
Ombygning af kardan tunnel tilladt for tilpasning af koblingskåbe eller lignende sikkerhedsudrustning, samt kardan.
Original torpedo væg & original gulv forbi stolene skal være tilbage på oprindelig plads. (tilslutning til ny kardan tunnel må foretages).
Ombygning af bagramme tilladt for hjulhuse og evt.. 4-link.
Ombygning af hjulhuse bag tilladt.
Udbygning af skærme som alternativ til udbygning af hjulhuse tilladt sålænge bilens udseende ikke ændres i ekstrem grad.
Bagtøj frit.
Ved uafhængig bagtøj og ved forhjulstræk skal kardan/aksel fangere anvendes (mere herom)
Motor må være på max 6 cyl, Wankel tilladt.
Gearkasse fri.
Lyd dæmpning ifølge ET - regl. Udstødningssystem ifølge DRT 1.3.
Dæk godkendt for klassen deles ind i 2 grupper:
Dæk: Slicks som er fabriksmærkede max 31.0/10.5-15W eller modsvarende "DOT"-slicks med maximalt 11,2 tomme anlægsflade (tread with).
Fri bredde for DOT mærkede dæk med rigtigt mønster.
Ved smallere dæk end 10,5" må højden ikke overstige 30 tommer af sikkerhedsmæssige årsager.
Ombygning fra forhjulstræk til baghjulstræk samt for- eller baghjulstræk til firhjulstræk er tilladt i denne klasse.

I klassen gælder det at fremtoning og et originallignende udseende bibeholdes.

Klassen deles ind i 3 undergrupper:

RWD
FWD
AWD

Billede

Titel:
Junior Medlem

Det ravnen skriver der er ikke helt hen ivejret efter hvad jeg kan se med min begrænsede tekniske indsigt.

Det eneste jeg kan ser der umildbart kunne blive et problem er at det max må være 6 benede motore. Det udelukker bl.a. FALFA's Chevy og en vis Nordjysk temmelig hurtig Jeep.

Tobias

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg ved at det kan være et problem med at udelukke 8cyl biler/motorer og det er egentlig heller ikke hensigten.
Problemet er at en 8cyl motor meget hurtigt har rigtigt mange Hk, hvilket vil gøre at alle kunne blive nødt til at montere en sådan i sin bil for at kunne følge med - hvilket igen vil gøre at det med "euro" delen falder til jorden med det samme.
Samt det faktum at der skal gøres et eller andet for at denne klasse ikke eksploderer med endnu mere sindsyge biler end der allerede er, derfor osse vægt begrænsningen i det tidligere forslag, som efter Feldthaus mening er svært at administrere.

Jeg er personligt modstander af enhver form for talsat begrænsning i top hastighed og ET og er mere tilhænger af forskellige former for teknisk begrænsning (bla. vægt begrænsninger)

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 318 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time