Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 15:15

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
De danske afgiftsregler holder folk fra at lægge billeder ud. Told og skat læser med.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Sorry to say...men mit bedste gæt er altså at visse brugeres kommunikation på forumet har været medvirkende årsag til at mange brugere tilsyneladende har fundet andre græsgange. Tilgangen til at alt helst skal trækkes ud i lange teoretiske krige, som for enhver pris skal vindes og at kun det bedste af det bedste duer gætter jeg på kun har en meget lille kundegruppe i dk.

På trods af Facebook og andet nymodens er der stadigt masse af motor-forums der ude der emmer af liv. Det er som regel de steder hvor brugerne er gode til at "sprede god stemning", gå hinanden i møde og hjælpe, på trods af evt store erfarings forskelle og økonomiske ståsteder. I tråde hvor er opstår dårlig stemning er der næsten altid brugere hvis tilgang til tingene er at de jo altså er meget klogere end alle andre og kun deres tilgang til tingene er den rigtige....og hvis de går ind i en tråd er det en krig de SKAL vinde.

Personligt har jeg vist samme motor-aktivitetsniveau som altid, men på et tidspunkt bestemte jeg mig til at aktivitet på Powerforum føltes lidt spildt og at jeg fremover ville nøjes med at kikke lidt med. Så dette indlæg er en ren undtagelse som I ikke skal forvente jeg vil kommentere yderligere på.
:)

Titel:
Medlem

#jens
nemlig og derfor jeg ikke fortæller offentligt hvad jeg gå med forventninger om at bygge i og om på bilerne som holder her. af samme grund holdes facebook væk fra mit liv.

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: I æ corolla.
Syntes ikke man kan pådutte webmaster skylden. Derimod har han (modsat facebook) lavet meget små ændringer og holdt forummet meget i samme rille over de sidste mange år... Hvis der skal sparkes gang i forummet, er spørgsmålet hvem der skal trække læsset, og med hvilket formål ?
Flere bygge projekter ?
Fornyelse i forummet, foreslag ?
Hvor blev ris/ros tråden af, og blev den nogensiden brugt ?
Mangler vi Ildsjæle ?
ect.
Eller er forummet ikke bare som vi gerne vil ha det ? Jeg mener.... Jeg logger selv ind dagligt og ser at mange andre gør det. Spm er om vi i virkeligheden har ret meget at snakke om ? Men bare godt kan lide vores daglig rutine, og lige skal lure om der er kommet nyt, i sådan et mere stille og rolig tempo ?

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
-Pedersen- skrev:
Eller er forummet ikke bare som vi gerne vil ha det ? Jeg mener.... Jeg logger selv ind dagligt og ser at mange andre gør det. Spm er om vi i virkeligheden har ret meget at snakke om ? Men bare godt kan lide vores daglig rutine, og lige skal lure om der er kommet nyt, i sådan et mere stille og rolig tempo ?

Hehe - det tror jeg faktisk også der er meget sandhed i.
På mig selv kan jeg da i hvert fald mærke at mit behov for online-tilstedeværelse er blevet fortrængt af nødvendigheden af at være til stede IRL efter man har fået børn osv.
Jeg bilder mig ind at PP har en del brugere der har været her længe (jeg selv inklusive), og for hvem det naturligt er gået samme vej som for mig. Altså: man prioriterer.

Det vil med andre ord også sige at der skal yngre kræfter med anden prioritering til hvis der skal være et højere flow.

Så kan det så diskuteres hvorfor der måske ikke i samme grad er kommet en naturlig og rullende udskiftning.
Det kan være andre medier (FB) der overtager, visse brugere (jeg ved stadig ikke helt hvem der menes her - synes det er lidt tarveligt at lade svæve lidt rundt med hvem det er folk mener) der skræmmer nye, what ever.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Senior Medlem

tror et langt stykke henne ad vejen, at det handler om at folk bliver ældre, størstedelen af jer der skriver i denne tråd, kan jeg huske tilbage fra jeg selv startede med mit tuningsprojekt, men jeg er også blevet ældre, og behovet for tunede standardbiler er ikke så stort, som behovet for en daily driver, der altid kører, så der lægger jeg mine kræfter, udover det, har jeg fået hus, så tiden får hurtigt ben at gå på, jeg er dog inde og kigge flere gange om ugen, men jeg har altså ikke det store at byde ind med.

svan

Titel:
Senior Medlem

Som alt andet er problemet ikke sort og hvidt.

Generationsskifte:
nogle af de gode gamle brugere har måske fået familie/andre ting som gør de ikke har den samme tid til PF som før.

De nye som kommer til, er en nyere generation som holder kortene tæt til kroppen og ikke bare deler ud af deres viden/hellere vil tjene penge på den viden de har lært. Kort sagt en mere egoistisk/gruperet generation.

Er det det vi ser?
-------------

For mit eget vedkommene kan jeg sige at interessen for Biler har ledt mig til PF i sin tid, da jeg ikke naturligt har en omgangskreds som går op i det biler på det plan som jeg gør/ønsker.
Powerforum har givet mig en masse teori og ønsker om at prøve en masse ting i praksis. Dette har jeg desværre aldrig formået 100% og har istedet købt en fabriksbygget "hurtig" bil.
-------------
Det som jeg egentlig vil ud med er.
For at få nedbrudt nogle barriere og få et fællesskab hvor man hjælper hinanden tror jeg nogle træfs/møder kan hjælpe?

Titel:
Nyt Medlem

Jeg vil også melde mig som en af dem som dagligt er inde og læse, men sjælendt skriver et indlæg, er ellers igang med et projekt, men syns ikke lige jeg har haft tid til at lave en tråd i nu.

Mvh. Tim

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
Jeg kan da godt tilslutte mig de seneste indlæg - jeg har været meget glad for de arrangementer vi havde for 10 år siden som. f.eks Black Race på Lindtorp og 402 meter på Sindal, hvor der blev sat ansigter på de forskellige psodonymer. Dengang var jeg igang med at bygge - og havde mange spørgsmål, og havde også mange svar til folk med lige "mit" bilmærke. Det har jeg stadig på audiclub.dk når det drejer sig om de ældre 5-cyl. Tilsvarende benyttede jeg NDCD meget fra 1999 indtil 2009 hvor motoren lige smeltede i Thisted..
Men når projektet omsider er færdigt, så tvivler jeg på, om folk gider læse om alle de fejltagelser og problemer, jeg har været igennem. Det er sådan lidt beskedenhed og selverkendelse. Bortset fra det, så ligger alle fotos på en hjemmeside. Så derfor har jeg ikke været igang under projektsiderne.
Men på et tidspunkt blev pengene lidt knappe; det meste var bygget til køreklar stand og selv om bilen måske ikke var direkte ulovlig (i sær på gr af alder) ønsker man heller ikke at blive konfronteret med færdselsstyrelsens kontroller ved indgangen til de større løb.
Dertil kommer, at jeg nu i skrueperioden om vinteren er mange måneder i udlandet så det bliver ret forjaget at komme hjem og deltage i arrangementer i maj måned.
Det er derfor nok lidt mangel på tid og behov (for både at få input men også at kunne give viden fra mig) der gør, at jeg kun er på PP een gang eller 2 om ugen.
I Audiklubben holder vi et par gange om året "spark-dæk-dage" hvor vi mødes over een eller anden aktivitet. Natmekanikkerens Power og Pandekager er f.eks. et godt eksempel men der mødte jeg kun Henrik GM til det sidste. Havde forventet flere af "de gamle"; men dem genkendte jeg måske bare ikke.
Men møder med teknisk udveksling, synes jeg er en god ting til at holde sammen på folk med. (rullefeltstræf, foredrag om turboer, køretekniske arrangementer) for at nævne nogle.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Som jeg ser det:
1)
Negativ ævl - dræber meget.
Jeg bruger også selv smallblock.dk en hel del, men kan snart ikke holde de 3-4 stykker ud som bare ævler for ævlens skyld derinde.
Dét ødelægger meget.

2)
Facebook sluger en del liv fra mange sider (også doorslammers.dk som jeg selv driver)
Facebook er vildt nemt at dele billeder og "likes" på, og det bruges at snart alle. Masser af info og deling af billeder osv. Jeg er selv kæmpe fan af facebook, men bagsiden er altså at gode forum-sider (som denne) mangler liv.

Hvad man gør ved det? ja - det er et godt spørgsmål.
Jeg tror selv at ultranem billede deling er nøglen. Men på min side (doorslammers.dk) er det ikke sådan lige...

Men ærgeligt er det sku - selvom jeg "selv er med til det" fordi jeg selv bruger facebook så meget...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time