Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 23:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Eller 2x 119mm.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

r_uldal skrev:
luske skrev:
lqs skrev:
måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?
er turbo ikke synlig er der ikke mange der tænker, her har vi en trykladet motor.
MVH søren

mener de har været oppe at vende før , men det er dælme en redneckløsning :tooth:

MVH Luske

Ha ha det vil jeg nu også mene. Forudsat at der ikke er intercooler på bilen og at der er ca 3 meter fra bagpot til indsugning giver det 6 meter rør på ca 3" dia. 3" = 7,68cm. Lidt hovedregning siger mig at der er ca 1,3 kubikmeter rumfang i hvert rør så der skal altså lige fyldes næsten 1½ kubikmeter rør med ladetryk før det overhovedet kommer derhen hvor det skal, igen forudsat der ikke er intercooler på hvor volumen selvfølgelig bliver større...

Jeg vil ikke påstå det ikke virker, men damn der må være lang ventetid på det turbotryk.... :tooth:

Det lyder for mig lidt til at du udtaler dig om noget du ikke selv roder med :wink:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
lqs skrev:
måske det er lavet så turboladere ikke kan ses nede fra?

Jep, har set et billed et eller andet sted af det monteret, turboerne sidder op gennem gulvet lige under bagsædet. Hvis der så samtidigt er brugt lidt krudt på at skjule trykrøret tilbage til indsugning er det jo næsten et totalt undercover turbo setup.

Nogle er jo til at tingene ser ud af mest muligt blær, mens andre elsker "usynlige" sleeper setups der overrasker. Det nedestående motorrum er f.eks fra en 9 sekunders, 1100hks, twin turbo gadebil. :D

Billede

Titel:
Mester Medlem

m power skrev:
Det sidste billede ser nu lidt spændende ud.

Skulle interessen stadigt være der, er jeg stødt på projekttråden hvor billedet kommer fra.

Hvor smart ideen er vil jeg ikke kloge i, men gutten bag er i 50'erne og bilen, en nymodens gadekørt Mustang, har tidligere kørt midt 11 sekunders tider med en kompressor. Projektet har dog hængt i bremsen et par år, da motoren ved første opstart viste sig at have fået nykker, muligvis pga lang tids stilstand. Samtidigt skete der så ting på privatfronten som både begrænsede fritid og økonomi kraftigt, så projektet har stået stille længe. Men hans skriverier andet steds på nettet ligner at der nu er håb for at vi snart kan komme til at se hvor godt/skidt ideen reelt fungere i praksis.

www.modularrevolution.com/forums/showthread.php?t=5658

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Cadillac med turboen på bagsædet for bedre vægtfordeling
http://i245.photobucket.com/albums/gg69 ... red009.jpg

Titel:
Mester Medlem

Den her har turbo'erne placeret i bagagerummet, det virker da vist helt hæderligt? :D

www.youtube.com/watch?v=CRyAC0kybmE

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time