sjovt.
nu er jeg lidt mådeholende i min holdning til alle disse hadske holdninger fra pressen og folks tendenser til at blive påvirket af denne.
i danmark er alt skruget sådan sammen at vi alle kan deltage i politik hvis de ønsker dette. og hvis de arbejder lidt for det så kan de gemmen en årrække måske komme til tops i dansk politik og blive en del af dette cirkus.
hvis man ser på statestikken på denne side så er det et udtryk for (i mine øjne) at yngre mennesker har en dendens til at sige pia K pga udlændinge politiken og ellers venstre politik pga det fylder lommerne.
og mens alle vil have mere og mere men give mindere og mindre glemmer alle at lille danmark med ca 6mill indbyggere ikke har det store at sige i verdens samfundet.
men på hjemmefronten hvor folk skal bruge 2 nye biler et nyt hus og en masse el ting de ikke skal bruge, kræver de også en god løn som de ikke selv kan tjene ind pga en ret ligegyldig holdning til effektivitet og hvad der er firmaets matriel og hvad der ikke er, sker der noget med firmabilen så er det ingen der gjorde det. men sker der noget med en selv så følger en del sygedage.
samtidig vil vi have kortere arbejdsdage og mere ferie. faktisk så arbejder vi mindre end de fleste lande og har mere ferie.
og når vi så har krævet der er masser af arbejde med en god løn og de gode pensioner så kan man sige nej til alt nyt der skulle komme.
ingen vil have en vindmølle i baghaven. men alle vil godt have den gode løn vestas/siemens giver.
alle vil godt have et hospital i nærheden. bare alle arbejder gratis på den.
alle vil gerne have en god pension, bare man ikke selv skal gøre en indsats.
lønningerne er for høje i dk i forhold til hvad vi kan sælge det til, sådan en handels taktik er faktisk en dårlig forretning
lige meget hvem der sidder på skamlen på borgen.
venstre sad i vel 11år. hvor de 8 af dem var med en verdens omspændne opsving, og så sidder alle og husker tilbage på de gode tider hvor det næsten var umuligt at lave en dårlig foretning. men de sidste 3 år har venstre ikke haft meget at komme med ud over besparelser, men hvor har vi sparet, hvor er vi sultet.
har vi skåret på ømfindige steder for ministre? ikke hvad jeg har set. JEG kunne nemt undvære en god minister pension. JEG kunne nemt undvære en arbejdsplads på en af de dyreste steder i danmark. JEG kunne nemt undvære 179 personer der tager 2 timers søvn på åben skærm i folketingsalen. JEG kunne nemt undvære de sjove besparelser de laver, sådan som vi ikke skal have nattelys om vinteren men her om sommeren brænder lamperne når det er lyst. og JEG kunne blive ved.
jeg er ikke bange for forandring og gider ikke at klistre alt til med Å NEJ DET ER RØDT. venstre sidder med flest mandater så de har over 50% af stemmerne ved et valg. hvad tuder venstre folk for.
at politikere ikke snakker bedre engelsk er vist ikke nogen hemmelighed. jeg husker nu heller ikke hverken fog eller løkke som den store harvard elev. men som mennesker og individer så er det nemmere at se fremtiden som en begrænsning istedet for en mulighed for at komme vidre fra hvor vi er.
økonomisk så er det vel venstre der har sørget for vi både har fjernet gæld og fået noget igen, så dødvande er et godt ord på lige dette område.
men da jeg har valgt DF en del år, væmmes jeg over Pia K´s udtagelse om at hun vil gøre det meget besværligt for den nye regering, kæft hvor er jeg træt af at betale mange penge i skat til sådan en flok børnehave børn. og det er seriøst ment til dem alle.
men lad os se hvad der sker. jeg giver sq gerne en time eller 2 over de 37 sølle timer der er std i danmark. ja jeg glæder mig da til at komme helt der ned i timer.