Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:25

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 14:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
m power skrev:
Captain Slow skrev:
det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)


Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.

Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.


Lige det samme jeg tænkte, markus laver 395hk og 600nm i hans hiace.

Men som LQS siger, du kan hurtig få en fejlmåling når der er mange hk på spil, men man kan somregel se det på nedrulningen.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 14:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
m power skrev:
Captain Slow skrev:
det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)


Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.

Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.


OGSÅ mig, og ved næsten samme rpm. det har rumsteret i baghovedet lige siden 1. rulning, at noget var "uldent"

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 20:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Allerførst mange tak til alle jer der var forbi i går,håber at i havde en god dag

Captain Slow
Kl. 05.oo imorges kørte jeg til Sturup racewai for at kontrolmåle til motorløb, og er lige kommet hjem,så i morgen vil jeg sove, ring til mig på tirsdag , så prøver jeg at kigge på de målinger vi lavede på din bil

Mvh Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 20:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
PS

hvis du lige vil skrive filnavnet har jeg meget nemmere ved at finde dine målinger, det står øverst i venstre hjørne på din udskrift
der står dynodat/11/OTTERUP/ --------------------------

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
tak for svar, ringer til dig tirsdag

TOYOTA COROLLA - SPLYNK - 01 og 02



(udelader 03 da jeg ikke har log for denne)


Vedhæftede filer:
datalog201109241428.rar [82.58 KiB]
Downloadet 486 gange

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2011, 09:58 
Offline
Junior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:27
Indlæg: 82
Hej ja tak for sidst.

Jeg rullede bilen, og omdrejninger er indtastet efter omdrejningstælleren, men jeg kunne jo selvfølgelig have taget dem fra computeren, da den var i bilen. Men hvis tælleren passer, passer målingen også. Jeg ved ikke hvornår max ladetryk er, måske det kan give lidt mening i forhold til målingen?

Mvh Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2011, 11:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
ladetrykket er 0,87 bar @ 4958 rpm, og peaker med 0,92 bar @ 5951 rpm. laveste tryk mellem 5-6000 rpm er 0,80 (synes godt nok den er lidt urolig ?)

se evt. log filen jeg har lagt ind

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2011, 11:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
det skal lige nævnes at de 706 hk vi har rullet var ved 1,35 bar,

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2011, 16:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Captian slow, er det meningen du vil køre lambdastyring under tryk også? tror du vil få en mere jævn blanding ved at slå det fra?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2011, 18:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Den slags blander jeg mig ikke i,,da jeg ikke ved en skid om det, lader min ms. mand om den slags :arrow:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team