Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 20:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hvorfor dælen skulle vi dog begynde at tage forudbetaling ? på Holeby er der typisk mellem 70 og 110 deltagere pr. gang (som åbenbart syntes at sæbekasse race er sjovt) og derudover 1.000 - 2.000 tilskuere afhængig af vejret.

Set i lyset af den seneste aflysning på Sindal - så tror jeg faktisk at Holeby folkene netop leverer den varer som den klassiske streetracer ønsker sig - og publikums opbakning taler jo bare for sig selv.

Hermed ikke sagt at det er nemt at fortsætte succensen, og selvfølgelig skal der udvikles og forbedres hvor det er muligt. Men som sagt håber jeg at der fortsat vil være race hvor Per med en dobbelt udstødning og et KN filter kan komme og have en sjov dag med vennerne.

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jamen hvis man kun vil se dem du omtaler så er det vel også fint nok.

det ændrer dog ikke på at race er meget mere end forkromede KN filtre,

du ved jo hvad jeg mener, og hvad jeg mener med udvikling,,,det ene umuliggør ikke det andet.

men så skal man heller ikke påstå at det er for alle,, :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hartvig skrev:
Hmmm..... cool med dit argument om at ville betale det dobbelte hvis nogen altså vil lave race som du ønsker det.

Men du forsøger den sværre kunst at blæse og have mel i munden - på den ene sidder hader du DASU og deres tiltag - og på den anden side kræver du at streetrace skal konverteres til dragrace. Det er 2 forskellige segmenter og forhåbentligt kan vi bevare det sådan lidt tid endnu.

/Hartvig

/Hartvig

ikke som JEG ønsker det, mon ikke der er flere der befinder sig i gråzonen,,
ang. DASU så hader jeg at der ingen tiltag er :damn: , og heller ingen klubber ud over DCD, hvor jeg da også deltager.

jeg kører aldeles ikke dragrace,, jeg er bare som utroligt mange andre, nået lidt videre end det forkromede KN filter. :roll:

jeg ved ikke lige hvonår du, jeg andre sætter grænsen mellem street/drag,, men der er en meget bred skare af biler/kørere i denne udefinerbare gråzone.

det er dem som i har i showklassen,, som jo ikke er 10m lange 5000 hk dragstere og des lige (det er det jeg kalder dragrace)
dette ville støjkrav jo også udelukke anyway :!:
det er bare street biler der er modificeret ud over hvad man kan "snyde sig fra i synshallen" :wink:

kan vi ikke kalde det at udvide segmentet lidt, istedet for at sige at nu er det pludselig allout dragracing.. fordi der på timeslippen er angivet en 60 fods tid

jeg er faktisk helt sikker på du ved hvad jeg mener. faktisk er bilerne der jo allerede, forholdene er bare ikke helt så gode som de måske kunne være :|

afviklings hastigheden på det enkelte løb skulle meget gerne være den samme, så det koster ikke noget på den konto.

hvis der stikker noget helt andet under ?
som eksempelvis sikkerhed/tilladelser, eller mangel på samme, når det går lidt hurtigere,,,så sig det,, det gør om ikke andet så min forståelse for problematikken mere logisk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Man kunne vel indarbejde det samme betalings princip som ved klubrally. Betaling forud inden en bestemt dato 250,- kontant ved indgang 350,-

www.slavteren.tk

Titel:
Moderator

Captain Slow skrev:
[i har simpelthen ikke fattet hvad det drejer sig om. eller som minimum har i ikke fulgt med udviklingen indenfor sporten

mine holdninger er affødt af at jeg er kører med stort K. derfor forventer jeg også noget af arrangørene, og betaler gerne for det, også selvom det kostede det dobbelte, bare der er valuta for pengene

.

Hej Slow.

Kunne du ikke definere hvad du mener der er valuta for pengene?
Altså liste op de succes kriterier der skal til for at oplevelsen er iorden for kørerne, og til hvilken acceptabel pris, osv.

Det gør det måske lidt nemmere at forstå hvad du mener.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Slow

Vi er faktisk meget enige om en ting og det er "gråzonen" og hvordan vi i fremtiden kan imødekomme disse deltagere. Principielt kan man vel godt postulerer, at en prepareret street bil med +1000 hk næppe falder indenfor rammerne af klassisk streetrace.

Men med disse bilers ekstrem høje sikkerhedsstandard, finder vi det forsvarligt at lade disse "gråzone" biler deltage i showklassen - og jeg ved at mange af de virkelig hardcore fortsat sætter pris på "sæbekassebils" race på f.eks. Holeby :wink:

Og ja - "gråzone" bilerne har bestemt en positiv effekt på publikum.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

de fleste af de extreme "streetrace" biler med 1000hk og mere eller blot det halve er vel egentlig ikke extremt sikre?
da slet ikke på en alm flyveplads uden bid.
de fleste af dem larmer nok reelt også mere, end de lovligt kan køre med på VANDEL på en ikke eventdag.
afviklingshastigheder vil naturligvis altid falde ved kraftigere biler. ting som dækopvarmning og at stage ind tager længere tid.
kig på scorterrace... så ser man mange gennemløb.
forudbetaling lyder som en fornuftig ide. de unge er blot extremt nærige, altså når det ikke gælder tøj, hår eller mobiltelefoner....
læs det kommer ikke til at virke for brian og store dennis nede fra tanken.
de prioterer helt anderledes. de vil reelt have gratis race og gratis underholdning. eller MEGET tæt på gratis. prøv at læg mærke til hvor få indlæg den "slags" brugere af streetrace har i en tråd som denne.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Rettelse - slet ekstrem og erstat med "fornuftig" jeg gik lige kortvarigt i selvsving :damn:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Captain Slow skrev:
[i har simpelthen ikke fattet hvad det drejer sig om. eller som minimum har i ikke fulgt med udviklingen indenfor sporten

mine holdninger er affødt af at jeg er kører med stort K. derfor forventer jeg også noget af arrangørene, og betaler gerne for det, også selvom det kostede det dobbelte, bare der er valuta for pengene

.

Hej Slow.

Kunne du ikke definere hvad du mener der er valuta for pengene?
Altså liste op de succes kriterier der skal til for at oplevelsen er iorden for kørerne, og til hvilken acceptabel pris, osv.

Det gør det måske lidt nemmere at forstå hvad du mener.

jamen,, succes er jo en bred ting,

der er minimum krav,,, som jeg vist har nævnt før:

tidtagning med de nødvendige tids og hastigheds info,
mulighed for at køre stærkt stiger parallelt med varme i dæk og greb i underlaget, her ved vi at prep ikke bare er ligetil, så det gælder om at få kørt gummi i, og få varmet dæk bedst muligt.

der er mange andre ting der spiller ind, eks, vis vil en retur rute give mange flere afviklede løb,, men det er igen en ting man meget sjældent er herre over

pris, tjae, den afhænger jo af ovenstående, men generelt mener jeg at prisen sagtens kan tåle et nøk opad, med 50-100% forudsat det basale er i orden. hvor 1/3-1/2 delen kunne forlanges forud,, så er der noget til alle på en regnvejrs dag

lad os nu tage Holeby som eksempel, 60 kr for tilskuere, det er billigere end en biografbillet, og man får 3-4 x så lang tids underholdning.

og helt ærligt, hvis brian nede fra tanken ikke kommer,, så fred være med det, jeg tror ikke det er hans type der ligger pengene alligevel,,,

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
de fleste af de extreme "streetrace" biler med 1000hk og mere eller blot det halve er vel egentlig ikke extremt sikre?
da slet ikke på en alm flyveplads uden bid.
de fleste af dem larmer nok reelt også mere, end de lovligt kan køre med på VANDEL på en ikke eventdag.
afviklingshastigheder vil naturligvis altid falde ved kraftigere biler. ting som dækopvarmning og at stage ind tager længere tid.
kig på scorterrace... så ser man mange gennemløb.
forudbetaling lyder som en fornuftig ide. de unge er blot extremt nærige, altså når det ikke gælder tøj, hår eller mobiltelefoner....
læs det kommer ikke til at virke for brian og store dennis nede fra tanken.
de prioterer helt anderledes. de vil reelt have gratis race og gratis underholdning. eller MEGET tæt på gratis. prøv at læg mærke til hvor få indlæg den "slags" brugere af streetrace har i en tråd som denne.
MVH søren

ang. larm,, det er IKKE nødvendigt at larme,, det findes der altså midler imod,, som ikke koster sekunder på 1/4 mile,,
der er absolut INGEN grund til at wastegates skal gå til det fri,, der er heller ingen grund til at køre uden lydpotte,
her synes jeg min bil er et skoleeksempel,,,wg i ustødning, og en potte,,
den kan kun lige akkurat overdøve en mus der tisser på vat ;-)

havde jeg valgt en turbo af bedre kvalitet havde den nok heller ikke "hylet" så meget,,
moralen er her at vi har nogle støjkrav vi ikke er herre over, så må man søge at dæmpe unødig støj,,,det er slet ikke svært, det er kun et spørgsmål om vilje

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time