Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Hartvig skrev:
Måske er det jeg savner et fællesskab, hvor vi (læs: NSAD og de uorganiserede streetracere) trækker på fælles hammel for at få etableret nogle permanente baner, der ikke nødvendigvis skal ligge som langt som overhovedet fra hinanden som f.eks. Sindal og Holeby. Det kunne lade sig gøre i Malmö og derfor burde det også kunne lade sig gøre i f.eks. Aalborg, Aarhus, Esbjerg, Odense og København.
/Hartvig

Man kunne jo nok komme en hel del tættere på den virkelighed, hvis de uorganiserede blev organiserede. I dag er der kun én organisation som henvender sig til disse, og det er tadaaa NSAD...
Hvis folk vil tilbage til rødderne, uden klister og et langt besværligt regelsæt, så meld jer dog ind i NSAD og gør en forskel.

Der er ingen grund til at forskellige grupper af kørere, arrangører og publikum arbejder i hver sin retning. Lige nu er der kun NSAD (og DASU), så vælg én og benyt din indflydelse, istedet for bare at "tude" på internettet. (Dette var ikke ment til dig Hartvig, men til folket generelt :wink: )

Jeg har selv meldt mig ind som støttemedlem i kørerforeningen NSAD, det koster kun 100kr, og jeg agter da at deltage på generalforsamlingen og benytte min stemmeret.

Kom ud af busken!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

efterz skrev:
Captain Slow skrev:
det passer altså ikke!
alle har haft chancen for at blive hørt i denne sammenhæng,
først på spørgeskemaet der skulle evaluere DHB 10,
siden som medlem af kørerforeningen

Præcis.
Pålidelige kilder i NSAD fortalte mig forleden at i langt størstedelen af af de returnerede spørgeskemaer fra DHB10 ønskede kørerne lim på banen.

men det er da også underligt at man ikke får noget feedback på det skema, det er muligt at det er omtalt i et NSAD møde, men det burde jo komme via mail.

ja det svarrede jeg ikke på mit skema :wink: jeg kan også forestille mig at det er de færeste af street-klassen der har udfyldt det skema, men så er de jo så også selv ude om at der er lim på banen :roll:

vedrørende NSAD så holder de jo mødet på sjælland og så meget går jeg skisme ikke op i det at jeg vil bruge en mindre formue på at køre der over, så jeg bliver nok aldrig medlem af den forening.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Hvor mange medlemmer er der egentlig i NSAD her tænker jeg både på kører og arrangører ?

Som skrevet ovenfor kan det jo være at vi snart kan finde et fælles fodslav og dermed lægge yderligere pres på politikerne, hvis vi ellers er mange nok.

Dansk Folke"Populist"parti har lige fået genindført at Tolderne kommer tilbage ved de danske grænser - så der er tilsyneladende ikke "grænser" for hvor tåbelige ting man kan komme igennem med blot man repræsenterer de afgørende mandatter.

Jeg tror stadigvæk, at en landsindsamling ville kunne rejse 5.000 - 10.000 underskrifter fra streetrace miljøet - og det er noget der batter på Christiansborg.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Brian, næste møde er i jylland :-) på totalt diktatorisk vis skifter det mellem landsdelene ;-)

Senest rettet af Captain Slow 02 jun 2011, 01:39, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
Brian, næste møde er i jylland :-) på totalt dikatorisk vis skifter det mellem landsdelene ;-)

okay :D

Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Hartvig skrev:
Jeg sidder her på en regnfuld eftermiddag og kigger lidt på de forskellige forum hvor der diskuteres streetrace, og så studser jeg lidt over om der er noget kød på det der NSAD ben ?

Det virker umiddelbart som om at det udelukkende er et initiativ som er sat i verden for at varetage de mest hardcore DHB deltagers interesser ? eller er NSAD også selv arrangør af streetrace i den gængse forstand, og dermed favner mere bredt end blot DHB deltagelse ?

Mit indlæg er også lidt inspireret af tråden om lim på banerne, hvor det er min holdning at lim absolut intet har med streetrace at gør - selv streetrace i sin mest ekstreme facon skal aldrig blive til dragrace - det er simpelthen 2 forskellige konkurrenceformer, uanset at nogle af bilerne er meget tæt på at være rene dragracere - altsammen efter min personlige mening :!:

Som jeg ser det skal vi måske tilbage til den simple forskel på dragrace og streetrace, som egentligt ikke har noget med bilerne at gøre længere.

Streetrace er fun hvor deltagerne mødes og konkurrerer på livet løs både imod hinanden og individuelt imod uret. Streetrace bør efter min mening fortsat afvikles som et alle-imod-alle tilbud og med et minimums regelment.

Dragrace er baseret på ellimenings princippet, hvilket i sagens natur gør dragrace til en "elite" konkurrenceform. Sat lidt på spidsen er det som at sammenligne et hyggeligt motionsløb med VM i 100 meterløb. Netop for at sikre en fair konkurrence på dette eliteniveau kræver dragrace et kompliceret og detaljeret regelment.

Og mit imellem disse 2 forskellige typer accelrationskonkurrencer, forsøger man så at dele sol og vind lige ved det årlige DHB (og det må være her NSAD forsøger at gøre en forskel?). Men som jeg ser det fjerner NSAD sig jo med lyntempo fra den klassiske streetracesport og kultur, ved f.eks. at se det som en sejr at DHB banen bliver limmet i år.

Jeg håber at vi forsat vil kunne opleve klasiske streetrace arrangementer i Danmark som man kender det fra f.eks. Sindal, Holeby, Greve og de selvstændige arrangementer på Vandel (2 i år) hvilket i 2011 faktisk repræsenterer 10 streetraceløb.

Nå - men det giver da lidt stof til eftertanke :wink:

/Hartvig

Jeg giver kun dete kort svar, har andet at bruge mit liv på :coffee:

NSAD - do or die ??

"VMAX" har tillid til vi står for drift og 402 meter i år og har udtalt de gerne vil bruge os i 2012 !

Plus RACEWARS hvor ví står for Tekniske kontrol .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 26 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time