Jeg sidder her på en regnfuld eftermiddag og kigger lidt på de forskellige forum hvor der diskuteres streetrace, og så studser jeg lidt over om der er noget kød på det der NSAD ben ?
Det virker umiddelbart som om at det udelukkende er et initiativ som er sat i verden for at varetage de mest hardcore DHB deltagers interesser ? eller er NSAD også selv arrangør af streetrace i den gængse forstand, og dermed favner mere bredt end blot DHB deltagelse ?
Mit indlæg er også lidt inspireret af tråden om lim på banerne, hvor det er min holdning at
lim absolut intet har med streetrace at gør - selv streetrace i sin mest ekstreme facon skal aldrig blive til dragrace - det er simpelthen 2 forskellige konkurrenceformer, uanset at nogle af bilerne er meget tæt på at være rene dragracere - altsammen efter min personlige mening
Som jeg ser det skal vi måske tilbage til den simple forskel på dragrace og streetrace, som egentligt ikke har noget med bilerne at gøre længere.
Streetrace er fun hvor deltagerne mødes og konkurrerer på livet løs både imod hinanden og individuelt imod uret. Streetrace bør efter min mening fortsat afvikles som et alle-imod-alle tilbud og med et minimums regelment.
Dragrace er baseret på ellimenings princippet, hvilket i sagens natur gør dragrace til en "elite" konkurrenceform. Sat lidt på spidsen er det som at sammenligne et hyggeligt motionsløb med VM i 100 meterløb. Netop for at sikre en fair konkurrence på dette eliteniveau kræver dragrace et kompliceret og detaljeret regelment.
Og mit imellem disse 2 forskellige typer accelrationskonkurrencer, forsøger man så at dele sol og vind lige ved det årlige DHB (og det må være her NSAD forsøger at gøre en forskel?). Men som jeg ser det fjerner NSAD sig jo med lyntempo fra den klassiske streetracesport og kultur, ved f.eks. at se det som en sejr at DHB banen bliver limmet i år.
Jeg håber at vi forsat vil kunne opleve klasiske streetrace arrangementer i Danmark som man kender det fra f.eks. Sindal, Holeby, Greve og de selvstændige arrangementer på Vandel (2 i år) hvilket i 2011 faktisk repræsenterer 10 streetraceløb.
Nå - men det giver da lidt stof til eftertanke
/Hartvig
"VMAX" har tillid til vi står for drift og 402 meter i år og har udtalt de gerne vil bruge os i 2012 !
Plus RACEWARS hvor ví står for Tekniske kontrol .