Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 15:25

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Gummispoiler skrev:
Er dog stadig interesseret i hvilken gearkasse der er i.

En Viper gearkasse! ..eller det var første bil der blev leveret sådan en T56 6-trins fætter, Tror faktisk den nærmest blev udviklet netop fordi Chrysler manglede en passende gearkasse til deres nye Viper.

Her er lidt overblik: http://en.wikipedia.org/wiki/Borg-Warne ... ansmission

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

viper og viper.... det er jo egentlig blot en t56. t56 sidder i flere forskellige us biler. med forskellig udveksling og lidt andre dele. viper har så ry for at benytte den stærkeste.
dragrace? det behøver man angiveligt slet ikke for at knuse sådan et 71/2" bagtøj!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
viper og viper.... det er jo egentlig blot en t56.

Ja det står da lysende klart at du kun har kikket meget flygtigt på mit indlæg! Sommetider er det dumt kun at læse overskrifterne. :wink:

Titel:
Mester Medlem

`? har kørt mange km med sådan en alm t56 gearkasse, bag en ls1 motor i en camaro årg 98. min tanke har tit været om ikke gearkassen kom fra en lastbil. måske en ny en ville ændre det synspunkt? har hørt snak om at der sider t56 i nye ford TRANSIT. nogen der ved om det passer?
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
...nogen der ved om det passer?

LoL..prøv nu lige at klikke på det Wiki link jeg lagde for et par indlæg siden. Der står en helt masse glimrende info om netop T56. Bl.a hvorfor jeg tillod mig til at kalde det en Viper gearkasse. :)

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
har hørt snak om at der sider t56 i nye ford TRANSIT.

I følge Wiki sidder der en MT-82 i en Transit. Samme gearkasse er også dukket op i Mustangen, mon det er det der skaber forvirringen? T56 bruges heller ikke i nye biler mere. Den er blevet afløst af TR6060 som er en opdateret T56.

Titel:
Mester Medlem

dvs du ikke ved det?
det var en fård fanatiker der fortalte historien om transit/t56 for et par weekender siden.
som noget tankevækkende eller relateret, kan jeg fortælle at en mk4 toyota supra med manuel gearkasse og turbo... dvs gte, der passer alle dele fra en bmw m3 gearkasse sammen. ikke at jeg påstår at der sidder en getragkasse på en japansk bil..men det ser sådan ud! har også hørt at en volvo 960 automatkasse passer dele med en toyota.
bla på den baggrund ,er jeg slet ikke afvisende overfor en t56 i en varevogn.
dette er selvfølgelig en afstikker fra trådens emne.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
ikke at jeg påstår at der sidder en getragkasse på en japansk bil.

Det kan du ellers roligt gøre: http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_V_transmission

Ja altså WiKi er en helt fantastisk opfindelse når man skal finde svar.... :rock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hermed lidt billeder af den indkøbte vogn! Er rigtigt fint tilfreds indtil videre, den er lidt beskidt på billederne efter 160 miles kørertur, men syntes den ser ganske fin ud :-)
Any Comments?

Billede

Billede

Fedt at kunne smide den i 6. gear og ved 1000rpm trækker den alligevel som et damp-lokomotiv :-)
/Daniel.

Titel:
Mester Medlem

Saab-Daniel skrev:
Fedt at kunne smide den i 6. gear og ved 1000rpm trækker den alligevel som et damp-lokomotiv :-)

Pas nu på du ikke bliver fuldstændigt amerikaniseret mht. biler. :D Det du her udtrykker glæde ved er jo den egenskab amerikanerne altid har frembragt ved at montere en "kæmpestor" motor med lav litereffekt, i stedet for bare at bruge en mindre motor med samme Hk ydelse. Elastiken bliver ikke slap selv om man kører lidt tilbagelænet. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time