Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 10:57

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Buus skrev:
2 timers kørsel til og fra arbejde... tja, "man" er jo ikke villig til at flytte børnene fra deres skole og vil blive boende i sit hus som man har fået indrettet som man vil have det.. hvis drømmejobbet er 1 times kørsel væk, så er der vil ikke så mange muligheder...

Næ ikke sådan som tingene er indrettet i dag og vi selv tænker. Men skal tingene bare fortsætte i den retning det har nu, eller vil vi inderst inde hellere noget andet? Firmaerne indretter sig jo f.eks netop som de gør i dag fordi transport af både medarbejdere og varer er billligt og hurtigt. Det samme gør vi selv. Men intet står stille, men er i konstant udvikling...f.eks en stigende mængde af trafik. Hvis man bare lader stå til ender det sikkert på længere sigt med 8 spors veje (i bedste amerikaner stil) ind til København og totalt trafikkaos dagligt, er der nogen der ønsker det?

Det er jo politikkerne der sidder med værktøjerne der kan styre eller i hvert fald skubbe til retningen tingene har. Jo hårdere de tager fat i værktøjerne, jo mere ondt gør det jo desværre bare. :)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
.. villy... han ligner da en hashmisbruger af værste skuffe, dog kan man sige at han er en velformuleret hashmand, men alligevel...

Har da faktisk tidligere haft hans mor som nabo . Er ikke rendt på Villy, men hans bror er sgu en flink mand at snakke med og så køre han Ford!! :rock:

Burde vi egenligt ikke gøre Villy til æres medlem af Powerforum? Han er jo tidligere lykkelig ejer af en turbo bil ....altså indtil det blev opsnuset af medierne. :D

Hvis nogen ud fra mine indlæg i tråden nu tænker ham Westmus er da vist sådan en rød-grøn tosse? Næ har endnu aldrig stemt til den side og hvis jeg nogensinde har haft noget økologisk puttet i indkøbkurven har det sgu været en fejl!! Så kan man vist heller ikke som jeg være indehaver af en hobbybil som kun bruges til fis, ballade og sorte streger. En bil født med en overdimensioneret uøkonomisk motor som jeg endda har tunet og byget endnu størrre, således at den nu rigtig dufter dejligt af uforbrændt benzin når den står og spruttter i tomgang! :lusket:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ westmus

det forholder sig således her:
Folk køber hus hvor de har råd (og tit lidt for dyrt alligevel)
Folk arbejder som oftest hvor det giver bedst (og på sjælland er det gerne i hovedstaden at folk får lidt mere end på sydsjælland) derfor kører de ind til københavn og da de ikke ønsker at komme for sent grundet upålidelige tog og andre typer offentlig transport tager de bilen, da man her lettere kan (eller i alt fald føler at man selv kan) påvirke ankomsttidspunktet

konklusion:
hvis det offentlige VAR pålideligt (og ikke for dyrt) så ville det HELT klart blive benyttet mere. og kunne man så endda parkere ved ens lokale togstation, gratis og risokofrit, så ville det blive brugt endnu mere.

hvem skal betale?
en ting er HELT sikkert i min verden! det skal de der bruger pisset!
hvordan kan det nogensinde være rimeligt at jeg skal betale med min bilkørsel for at nogle tosser der enten bruger ALT de ejer og har på luddere, sprut og stoffer, kan køre billigere i tog og bus? dem er oprigtigt talt mener at det er fair, de er ikke raske. hvorfor er det ikke dem i toget der nedbringer mine kilometer penge, med tilskud til min kørsel?
jeg kan godt leve med at jeg selv skal bekoste det jeg laver, men jeg vil ikke støtte DSB og andre offentlige sammenkog.

@ slavteren
Hvordan skal dit indlæg forståes? du stemmer rødt fordi du er på dagpenge? for det er da nok en af de sørgeligste udtalelser jeg længe har hørt. Jeg kan sagtens forholde mig til at du stemmer anderledes end jeg, men gør det dog af en mere overbevisende årsag. Hvad får dig iøvrigt til at tro at du ikke vil modtage dagpenge hvis min regering bliver siddende? hvis du får dagpenge nu, hvorfor skulle de så ændre stil?

hvis du var regeringsmedlem, hvad ville du så gøre med de folk der er uden arbejde, for der vil altid være nogen, selvforskyldt eller ej, så vil alle aldrig være i job. Hvilke krav ville du stille? for du ville vel ikke bare udbetale dem mønter hver måned og så ikke stille krav til hvad de skal "udrette" for de penge.

Jeg hørte om at i brixtoftes storhedstid, der kom bistandsklienter ud for at grave huller på en mark til frokost og efter frokost skule de dække hullerne til igen. ved ikke om det er sandt, men jeg ved at der ikke var nogen på bistand i farum kommune. og de der kom på bistand de fandt meget hurtigt noget at lave, ellers flyttede de fra farum :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
JakobM skrev:
Så er du en af de få promiller der har mulighed for at tage offentlig transport. Om det så er et held i dagens Danmark kan også diskuteres. Og stadigvæk rabler det jo fuldstændig.

Og jeg vil gerne understreje og tilslutte mig at dette ikke har en døjt med miljø at gøre. Ren og skær politik når det er værst.

Heldig og heldig. Hvis man høre trafik radio i KBH, så ved man også at malmø-helsingør er den linie med flest forsikelser. Plus jeg skal tage bilen eller cyklen for at komme til en station i malmø. Men ja, jeg er da bedre stillet end dem der bor på landet...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Moderator

Flyt til Jylland, så er den diskussion med offentlige transportmidler irrellevant.
Flyt til Jylland, så er der billige boliger.
Flyt til Jylland, så er der plads, i overflod.
Flyt til Jylland, så piver naboerne ikke, hellerikke selvom man vræler liv i en 27liter turboladet V12 kl 22.00.
Drive-by shooting er hellerikke så udbredt herovre....

Mange fordele, pt det største problem er at ræven vil spise ænderne, og at ænderne ikke er klogere end at de gerne vil lege med den røde hund....... :damn:

:cooking:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
Flyt til Jylland, så er den diskussion med offentlige transportmidler irrellevant.
Flyt til Jylland, så piver naboerne ikke, hellerikke selvom man vræler liv i en 27liter turboladet V12 kl 22.00.

Mange fordele, pt det største problem er at ræven vil spise ænderne, og at ænderne ikke er klogere end at de gerne vil lege med den røde hund....... :damn:

Flyt til Jylland, vi har ingen motorveje.
Flyt til Jylland, KBH ligger på sjælland.
Flyt til Jylland, der er ingen betalings bro'er / færger for at komme væk.

Tror det bliver meget relevant for mit vedkommen, hvis altså de for kørt det forslag igennem.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Toftlund>Sønderjylland
HenrikGM skrev:

ha ha ha......! :grin:
konge kommentar...!

Titel:
Admin
Admin

HenrikGM skrev:

Se, hvem mon ænderne og den røde ræv i virkeligheden er!?!

Du glemte:
Flyt til jylland: Finanser rævefesten (LÆS lange afstande).

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
Yugo Turbo skrev:
@ slavteren
Hvordan skal dit indlæg forståes? du stemmer rødt fordi du er på dagpenge? for det er da nok en af de sørgeligste udtalelser jeg længe har hørt. Jeg kan sagtens forholde mig til at du stemmer anderledes end jeg, men gør det dog af en mere overbevisende årsag. Hvad får dig iøvrigt til at tro at du ikke vil modtage dagpenge hvis min regering bliver siddende? hvis du får dagpenge nu, hvorfor skulle de så ændre stil?

hvis du var regeringsmedlem, hvad ville du så gøre med de folk der er uden arbejde, for der vil altid være nogen, selvforskyldt eller ej, så vil alle aldrig være i job. Hvilke krav ville du stille? for du ville vel ikke bare udbetale dem mønter hver måned og så ikke stille krav til hvad de skal "udrette" for de penge.

Jeg hørte om at i brixtoftes storhedstid, der kom bistandsklienter ud for at grave huller på en mark til frokost og efter frokost skule de dække hullerne til igen. ved ikke om det er sandt, men jeg ved at der ikke var nogen på bistand i farum kommune. og de der kom på bistand de fandt meget hurtigt noget at lave, ellers flyttede de fra farum :wink:

jeg vil gerne slå en ting helt 100% fast: jeg mener ikke at man bare skal ha penge i hånden no qestions asked, og jeg har det sq heller ikke særlig fedt ved selv at modtage penge fra det offentlige.. jeg vil MEGET hellere ud og lave mine egne penge...

når det så er sagt, så ER min situation netop anderledes end mange af jer andres.. er på dagpenge nu, og med en evig trudsel om at ryge ned i kontanthjælps systemet.. jeg er nemlig en af mange oversete mennesker der i systemet er for raske til at være syge, og for syge til at være raske.. vi kan gå helt tilbage i min baggrund hernede på lolland hvor der traditionelt altid har været høj ledighed, hvilket igen har ført til en slags lav kollektiv selvværd (der skal man så nok kende nogle af de bondetyper hernede fra, arbejdssgiverne slipper afsted med en god del, simpelthen fordi folk altid har været hundereæde for at miste deres underbetalte arbejde)

ud over det har jeg været hele systemet igennem, både sygedagpenge, kon tanthjælp, ingen hjælp :wink: osv, kort sagt, jeg har sq været nede i sølet og set hvordan tingene hænger sammen i virkeligheden, ikke hvad medierne sækker af smarte ord inde fra borgen.. og alt den tid har jeg INTET oplevet som venstre regeringen har stået for der har hjulpet nogle steder.. kan godt gå i detaljer, men så syntes jeg bat indlæget blir FOR langt og FOR kedeligt plus det vil ende med at ligne et tudeindlæg fra min side..

jeg interreserer mig absolut ikke for politik, ABSOLUT, så jeg vil ikke gi garanti for at alt hvad jeg skriver er rigtigt, til gengæld gir jeg gerne garanti for at jeg er overbevist om det.. og jeg har meget svært ved at se hvorfor min overbevisning skulle være mindre bare fordi jeg går op i nogle lidt andre ting politisk..

hvis du vil ha detaljer om nogle af de skævhedder jeg har oplevet (og jeg oprigtigt mener at venstre regeringen hovedsageligt står bag/ opbakker) snider jeg det gerbe som en pb.

ps: jeg har gået meget op i fagforeningen, og set mig selv som en del ar arbejderklassen, er det overbevisning nok :wink: ?

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
@ westmus

hvis det offentlige VAR pålideligt (og ikke for dyrt) så ville det HELT klart blive benyttet mere. og kunne man så endda parkere ved ens lokale togstation, gratis og risokofrit, så ville det blive brugt endnu mere.

Hvilket jeg går ud fra er et højt prioriteret ønske hos de samme folk som der gerne vil have folk til at overveje om den her tur i bilen nu også er nødvendig. "Populisme" hedder denne tråd, ved sgu ikk', hvis de ville være populære ville de næppe komme med et forslag der rammer så mange danskere på deres kæreste eje: bilen. Se bare hvordan folk er helt oppe og køre over det. Skattelettelser til gengæld er et sikkert valghit. For vi vælgere har vist alle svært ved at kikke længere end til kanten af vores egen bankbog og matrikel.

Jeg vil sgu også gerne have flere penge, større bil, større hus osv. Men ikk' hvis det bare er sådan en amerikansk ballon der blæses op til den sprænger og vi så alle står tilbage om nogle år og tænker: hold kæf... noget fuck vi har lavet!! :(

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 40 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time