Yugo Turbo skrev:
@ slavteren
Hvordan skal dit indlæg forståes? du stemmer rødt fordi du er på dagpenge? for det er da nok en af de sørgeligste udtalelser jeg længe har hørt. Jeg kan sagtens forholde mig til at du stemmer anderledes end jeg, men gør det dog af en mere overbevisende årsag. Hvad får dig iøvrigt til at tro at du ikke vil modtage dagpenge hvis min regering bliver siddende? hvis du får dagpenge nu, hvorfor skulle de så ændre stil?
hvis du var regeringsmedlem, hvad ville du så gøre med de folk der er uden arbejde, for der vil altid være nogen, selvforskyldt eller ej, så vil alle aldrig være i job. Hvilke krav ville du stille? for du ville vel ikke bare udbetale dem mønter hver måned og så ikke stille krav til hvad de skal "udrette" for de penge.
Jeg hørte om at i brixtoftes storhedstid, der kom bistandsklienter ud for at grave huller på en mark til frokost og efter frokost skule de dække hullerne til igen. ved ikke om det er sandt, men jeg ved at der ikke var nogen på bistand i farum kommune. og de der kom på bistand de fandt meget hurtigt noget at lave, ellers flyttede de fra farum
jeg vil gerne slå en ting helt 100% fast: jeg mener ikke at man bare skal ha penge i hånden no qestions asked, og jeg har det sq heller ikke særlig fedt ved selv at modtage penge fra det offentlige.. jeg vil MEGET hellere ud og lave mine egne penge...
når det så er sagt, så ER min situation netop anderledes end mange af jer andres.. er på dagpenge nu, og med en evig trudsel om at ryge ned i kontanthjælps systemet.. jeg er nemlig en af mange oversete mennesker der i systemet er for raske til at være syge, og for syge til at være raske.. vi kan gå helt tilbage i min baggrund hernede på lolland hvor der traditionelt altid har været høj ledighed, hvilket igen har ført til en slags lav kollektiv selvværd (der skal man så nok kende nogle af de bondetyper hernede fra, arbejdssgiverne slipper afsted med en god del, simpelthen fordi folk altid har været hundereæde for at miste deres underbetalte arbejde)
ud over det har jeg været hele systemet igennem, både sygedagpenge, kon tanthjælp, ingen hjælp
osv, kort sagt, jeg har sq været nede i sølet og set hvordan tingene hænger sammen i virkeligheden, ikke hvad medierne sækker af smarte ord inde fra borgen.. og alt den tid har jeg INTET oplevet som venstre regeringen har stået for der har hjulpet nogle steder.. kan godt gå i detaljer, men så syntes jeg bat indlæget blir FOR langt og FOR kedeligt plus det vil ende med at ligne et tudeindlæg fra min side..
jeg interreserer mig absolut ikke for politik, ABSOLUT, så jeg vil ikke gi garanti for at alt hvad jeg skriver er rigtigt, til gengæld gir jeg gerne garanti for at jeg er overbevist om det.. og jeg har meget svært ved at se hvorfor min overbevisning skulle være mindre bare fordi jeg går op i nogle lidt andre ting politisk..
hvis du vil ha detaljer om nogle af de skævhedder jeg har oplevet (og jeg oprigtigt mener at venstre regeringen hovedsageligt står bag/ opbakker) snider jeg det gerbe som en pb.
ps: jeg har gået meget op i fagforeningen, og set mig selv som en del ar arbejderklassen, er det overbevisning nok
?