Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jan 2025, 15:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 15:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
1. hvis man fjerner nummerpladerne. hvad er så forskellen til dragracing?
2. hvad er en gadebil? er det en PANOZ? er det en KITCAR? er det en WRC rallybil? eller er det en 30år gammel kadett eller escort med en nyere motor fra et andet bilmærke??
3. min mening=det er nok ikke helt så simpelt! men et skridt på vejen må være at vælge at håndhæve de regler man offentliggør..
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 16:13 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Har fulgt med på forummet med stor nysgerrighed, og især det som hedder, "hvad er en gadebil"
Syntes selv personligt at et gadebil-arrengement er for gadebiler, dvs fuld kabine, dot dæk, nummerplader, biler med deres "originale" motorer, std hjulophæng, turboer som sidder mere eller mindre samme sted osv osv, ikke en 1,3 starlet med en 20V turbomotor, e21 bmw med 2,9l turbomotor, uno med halvdelen af bilen i kulfiber, en honda civic også i kulfiber som ikke engang kan starte på dens eget batteri, you get my drift?
At man så tuner den originale motor(krumtap, stænger, større turbo osv osv) gør det sjovt.
For 4-5 år siden var en hurtig gadebil en som gik lav 12sec og stadig havde et stort stereo anlæg bagi, biler man kunne se på gaden en fredag/lørdag aften.

Har selv været med til dhb flere gange og enda vundet nogle gange, men min bil idag, ville ikke engang kunne kvalificere sig til finalerne, og den kan enda følge de fleste superbiler som findes fra diverse fabrikker
Men som der blev snakket om for 5-6 år siden, DHB er og bliver en pengemaskine og dragracet er kun en bi-ting for det er ikke det som folk kommer og ser, som primær, men festen og det at være omgivet af fede biler, halvnøgne kvinder og drift/brænde dæk af, sidste år var der næsten flere mennesker henne på brænderpladsen end for at se selve løbene i løbet af dagen.
Problemet med DHB er at det er blevet for "vildt" bilerne er blevet for ombyggede, og for hurtige, især budgetterne er blevet så store at folk gældsætter deres huse bare for at være med.

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 16:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Feldthaus skrev:
Hartvig skrev:
Et eller andet sted er der, på trods af den samme diskussion år efter år, noget fuldkommen ravende galt når kørerne begynder at dikterer pro klasser med tider ned til 7,5 sekund på 402 meter.

Stop det dog - den type biler hører hjemme i dragrace sporten og på dedikerede baner der kan tilbyde den sikkerhed og beredskab som hører hjemme i dragrace sporten.

Dette betyder ikke, at vi ikke fortsat skal arbejde for at kunne tilbyde den slags faciliteter når nu de officielle DASU dragrace klubber tilsyneladende ikke kan magte den opgave :wink:

Men at køre under 11 sekund tider på 402 meter med lidt minebånd til at styre tilskuerne, og et par uopmærksomme hundevagter, suppleret med en bårevogn fra det lokale beredskab er lige så tåbeligt som at man ikke evner at afvikle et DHB tilfredsstillende. Måske er det endda endnu værre fordi man her sætter personsikkerheden over styr :?: .

Så inden vi "rigtige" streetracere kaster os over DHB (inklusive mig selv :oops: ) så lad os sikrer os at vi selv har ren røv og trutte i. Vejen frem er et samlende organ/forening/union (kært barn mange navne) der kan sikre at streetrace sporten kan udvikle sig fornuftigt og forsvarligt. Jeg af alle har intet imod at det samtidig er en god forretning for alle involverede (som jo trods alt løber en betydelig personlig økonomisk risiko i forbindelse med f.eks. en aflysning), men - men - men - det må aldrig ske på bekostning af sikkerheden.

/Hartvig


Et helt simpelt forslag fra min side:
1. Fjern kravet om nr. plader i streetrace sporten.
2. Begræns teknikken, så bilerne stadig "minder" om gadebiler.

Derved kan man slå 2 fluer med et smæk. Skat og syns myndighederne har ikke så travlt når det er uindregistrerede biler, og tiderne kan man holde på et fornuftigt niveau ved at begrænse mulighederne for teknisk udvikling samtidig med at bilerne stadig fremstår som biler der kan indregistreres dagen efter arrangementet (og måske endda er det)

Michael


Der er ingen grund til at begrænse teknikken hvis arrangenmentet kan "bære" disse biler, Feldthaus...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 17:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
http://vmax.dk/article/32270

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 17:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 aug 2004, 22:35
Indlæg: 399
http://www.bilgalleri.dk/html/for_messa ... _id=553320

tja....

_________________
fiat coupe 2,0 16v turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=95132


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 17:52 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
møffe skrev:
http://vmax.dk/article/32270


Hvem kommer først med en væltet gittermast med islået stelnummer og nummerplader?
I skal bare fremvise pladerne, og en tilfældig reg.attest, så er I med i finalerne.

Sjovt at Per kan fremskaffe nummerpladerne på en rendyrket dragracebil incl. reg.attest samme dag som SKAT og bilinspektionen er "in-action", vinde DHB og slippe godt fra det. Han sætter bestemt standarden for DHBs mål for deltagerbilernes "gadelook".

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 17:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
RaceX tilbage.

hvad blev der af dem der stod for racex i sin tid? det var nemt,hurtigt og billigt med sådan en weekend.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
cossiemanden skrev:
Har fulgt med på forummet med stor nysgerrighed, og især det som hedder, "hvad er en gadebil"
Syntes selv personligt at et gadebil-arrengement er for gadebiler, dvs fuld kabine, dot dæk, nummerplader, biler med deres "originale" motorer, std hjulophæng, turboer som sidder mere eller mindre samme sted osv osv, ikke en 1,3 starlet med en 20V turbomotor, e21 bmw med 2,9l turbomotor, uno med halvdelen af bilen i kulfiber, en honda civic også i kulfiber som ikke engang kan starte på dens eget batteri, you get my drift?
At man så tuner den originale motor(krumtap, stænger, større turbo osv osv) gør det sjovt.
For 4-5 år siden var en hurtig gadebil en som gik lav 12sec og stadig havde et stort stereo anlæg bagi, biler man kunne se på gaden en fredag/lørdag aften.

Har selv været med til dhb flere gange og enda vundet nogle gange, men min bil idag, ville ikke engang kunne kvalificere sig til finalerne, og den kan enda følge de fleste superbiler som findes fra diverse fabrikker
Men som der blev snakket om for 5-6 år siden, DHB er og bliver en pengemaskine og dragracet er kun en bi-ting for det er ikke det som folk kommer og ser, som primær, men festen og det at være omgivet af fede biler, halvnøgne kvinder og drift/brænde dæk af, sidste år var der næsten flere mennesker henne på brænderpladsen end for at se selve løbene i løbet af dagen.
Problemet med DHB er at det er blevet for "vildt" bilerne er blevet for ombyggede, og for hurtige, især budgetterne er blevet så store at folk gældsætter deres huse bare for at være med.


Og din bil falder selfølgelig lige inden for kategori, Ronni, drop nu det der piveri, verden udvikler sig og hvis man ikke følger med så bliver man kørt agterud sådan er det bare, du havde jo heller ikke selv et problem med at være den hurtigste dengang, hvor de langsomste også gik og pev over de ikke var dygtige/smarte nok... prøv istedet at være lidt mere konstruktiv, tænk hvis der kunne blive plads til os alle uden al den ballade som der er idag, løsningen er stadig klasseindelinger i helhold til ambitionsniveau, her ville en Street klasse for indregistrerede fuldt lovlige biler måske være din plads, hvem ved...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 19:33 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 dec 2004, 22:23
Indlæg: 123
Geografisk sted: køpenhavn
Ravnen skrev:
cossiemanden skrev:
Har fulgt med på forummet med stor nysgerrighed, og især det som hedder, "hvad er en gadebil"
Syntes selv personligt at et gadebil-arrengement er for gadebiler, dvs fuld kabine, dot dæk, nummerplader, biler med deres "originale" motorer, std hjulophæng, turboer som sidder mere eller mindre samme sted osv osv, ikke en 1,3 starlet med en 20V turbomotor, e21 bmw med 2,9l turbomotor, uno med halvdelen af bilen i kulfiber, en honda civic også i kulfiber som ikke engang kan starte på dens eget batteri, you get my drift?
At man så tuner den originale motor(krumtap, stænger, større turbo osv osv) gør det sjovt.
For 4-5 år siden var en hurtig gadebil en som gik lav 12sec og stadig havde et stort stereo anlæg bagi, biler man kunne se på gaden en fredag/lørdag aften.

Har selv været med til dhb flere gange og enda vundet nogle gange, men min bil idag, ville ikke engang kunne kvalificere sig til finalerne, og den kan enda følge de fleste superbiler som findes fra diverse fabrikker
Men som der blev snakket om for 5-6 år siden, DHB er og bliver en pengemaskine og dragracet er kun en bi-ting for det er ikke det som folk kommer og ser, som primær, men festen og det at være omgivet af fede biler, halvnøgne kvinder og drift/brænde dæk af, sidste år var der næsten flere mennesker henne på brænderpladsen end for at se selve løbene i løbet af dagen.
Problemet med DHB er at det er blevet for "vildt" bilerne er blevet for ombyggede, og for hurtige, især budgetterne er blevet så store at folk gældsætter deres huse bare for at være med.


Og din bil falder selfølgelig lige inden for kategori, Ronni, drop nu det der piveri, verden udvikler sig og hvis man ikke følger med så bliver man kørt agterud sådan er det bare, du havde jo heller ikke selv et problem med at være den hurtigste dengang, hvor de langsomste også gik og pev over de ikke var dygtige/smarte nok... prøv istedet at være lidt mere konstruktiv, tænk hvis der kunne blive plads til os alle uden al den ballade som der er idag, løsningen er stadig klasseindelinger i helhold til ambitionsniveau, her ville en Street klasse for indregistrerede fuldt lovlige biler måske være din plads, hvem ved...


Det har ikke en fis at gøre med piveri, NICK, min bil er og bliver en gadebil.
Dengang kørte jeg med andre dyser/udstødning/chip og i/c og lige over 330hk, intet og jeg mener INTET andet var lavet om, hvis det ikke er en gadebil så ved jeg sku ikke.
Fordi jeg ikke har lyst til at bygge min bil om til rørramme bagende/forende, drag bagbro-opsætning, kulfiber dele osv osv betyder det da ikke jeg piver? hvor vil du hend med det?
DHB har ALTID været et rent gadebils arrangement, men det har udviklet sig til et "hvor langt kan du strække din synsmand" race.
Jeg har intet imod at blive kørt bagud, tværtimod, men det skal være på fair premisser, dvs en GADEBIL og IKKE en DRAG-RACER.
Desuden, hvis du spørger lidt omkring, så har jeg siden padborg park været fortaler at dele klasserne op ala bilsport arrengementerne selvom jeg godt ved de er mangelfulde, men de er dog bedre en det som findes lige nu, og de virker enda helt ok?
Jeg ville glæde mig over at få nogle ORDENTLIGE klasseindelinger som tilgodeser alle kørerne, og ikke kun dem som v-max syntes er fede at tilskuerne skal se

_________________
Going for 11sek. and 500+bhp

4x4, fixit, pro aloy, GT-35 ext.wg , Turbosmart, omex 710


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jun 2009, 20:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
cossiemanden skrev:
Ravnen skrev:
cossiemanden skrev:
Har fulgt med på forummet med stor nysgerrighed, og især det som hedder, "hvad er en gadebil"
Syntes selv personligt at et gadebil-arrengement er for gadebiler, dvs fuld kabine, dot dæk, nummerplader, biler med deres "originale" motorer, std hjulophæng, turboer som sidder mere eller mindre samme sted osv osv, ikke en 1,3 starlet med en 20V turbomotor, e21 bmw med 2,9l turbomotor, uno med halvdelen af bilen i kulfiber, en honda civic også i kulfiber som ikke engang kan starte på dens eget batteri, you get my drift?
At man så tuner den originale motor(krumtap, stænger, større turbo osv osv) gør det sjovt.
For 4-5 år siden var en hurtig gadebil en som gik lav 12sec og stadig havde et stort stereo anlæg bagi, biler man kunne se på gaden en fredag/lørdag aften.

Har selv været med til dhb flere gange og enda vundet nogle gange, men min bil idag, ville ikke engang kunne kvalificere sig til finalerne, og den kan enda følge de fleste superbiler som findes fra diverse fabrikker
Men som der blev snakket om for 5-6 år siden, DHB er og bliver en pengemaskine og dragracet er kun en bi-ting for det er ikke det som folk kommer og ser, som primær, men festen og det at være omgivet af fede biler, halvnøgne kvinder og drift/brænde dæk af, sidste år var der næsten flere mennesker henne på brænderpladsen end for at se selve løbene i løbet af dagen.
Problemet med DHB er at det er blevet for "vildt" bilerne er blevet for ombyggede, og for hurtige, især budgetterne er blevet så store at folk gældsætter deres huse bare for at være med.


Og din bil falder selfølgelig lige inden for kategori, Ronni, drop nu det der piveri, verden udvikler sig og hvis man ikke følger med så bliver man kørt agterud sådan er det bare, du havde jo heller ikke selv et problem med at være den hurtigste dengang, hvor de langsomste også gik og pev over de ikke var dygtige/smarte nok... prøv istedet at være lidt mere konstruktiv, tænk hvis der kunne blive plads til os alle uden al den ballade som der er idag, løsningen er stadig klasseindelinger i helhold til ambitionsniveau, her ville en Street klasse for indregistrerede fuldt lovlige biler måske være din plads, hvem ved...


Det har ikke en fis at gøre med piveri, NICK, min bil er og bliver en gadebil.
Dengang kørte jeg med andre dyser/udstødning/chip og i/c og lige over 330hk, intet og jeg mener INTET andet var lavet om, hvis det ikke er en gadebil så ved jeg sku ikke.
Fordi jeg ikke har lyst til at bygge min bil om til rørramme bagende/forende, drag bagbro-opsætning, kulfiber dele osv osv betyder det da ikke jeg piver? hvor vil du hend med det?
DHB har ALTID været et rent gadebils arrangement, men det har udviklet sig til et "hvor langt kan du strække din synsmand" race.
Jeg har intet imod at blive kørt bagud, tværtimod, men det skal være på fair premisser, dvs en GADEBIL og IKKE en DRAG-RACER.
Desuden, hvis du spørger lidt omkring, så har jeg siden padborg park været fortaler at dele klasserne op ala bilsport arrengementerne selvom jeg godt ved de er mangelfulde, men de er dog bedre en det som findes lige nu, og de virker enda helt ok?
Jeg ville glæde mig over at få nogle ORDENTLIGE klasseindelinger som tilgodeser alle kørerne, og ikke kun dem som v-max syntes er fede at tilskuerne skal se


Det jeg opponerer imod er din snævre måde at kategorisere en gadebil på...

Tror du alle har den samme opfattelse vedr. din bil og ord som lovlig og synet m.v? nej det tror jeg ikke... og er min bil en gadebil hvis jeg vælger at montere en radio og bagefter køre til bageren i den?
Denne tilbagevendende diskussion er åbenbart lige så uendelig som den er belastende, hvem skal definere hvad der er rigtigt? skal du? skal jeg? hvad med Benjamin, skal de? kom med et bud...


Men Ronni, hvis du mener at der skal være bedre klasseindelinger så hjælp os med at få dem indført, vi har pt. hugget et anker i ryggen på Morfar og forventer at få et møde med ham snarest om dette emne OG vi har allerede klasseindelingerne klar, spørgsmålet er om Benjamin har set lyset eller om de bare gør som de plejer og smider røg... folk kommer jo alligevel til "næste" år...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 52 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team