Ravnen skrev:
cossiemanden skrev:
Har fulgt med på forummet med stor nysgerrighed, og især det som hedder, "hvad er en gadebil"
Syntes selv personligt at et gadebil-arrengement er for gadebiler, dvs fuld kabine, dot dæk, nummerplader, biler med deres "originale" motorer, std hjulophæng, turboer som sidder mere eller mindre samme sted osv osv, ikke en 1,3 starlet med en 20V turbomotor, e21 bmw med 2,9l turbomotor, uno med halvdelen af bilen i kulfiber, en honda civic også i kulfiber som ikke engang kan starte på dens eget batteri, you get my drift?
At man så tuner den originale motor(krumtap, stænger, større turbo osv osv) gør det sjovt.
For 4-5 år siden var en hurtig gadebil en som gik lav 12sec og stadig havde et stort stereo anlæg bagi, biler man kunne se på gaden en fredag/lørdag aften.
Har selv været med til dhb flere gange og enda vundet nogle gange, men min bil idag, ville ikke engang kunne kvalificere sig til finalerne, og den kan enda følge de fleste superbiler som findes fra diverse fabrikker
Men som der blev snakket om for 5-6 år siden, DHB er og bliver en pengemaskine og dragracet er kun en bi-ting for det er ikke det som folk kommer og ser, som primær, men festen og det at være omgivet af fede biler, halvnøgne kvinder og drift/brænde dæk af, sidste år var der næsten flere mennesker henne på brænderpladsen end for at se selve løbene i løbet af dagen.
Problemet med DHB er at det er blevet for "vildt" bilerne er blevet for ombyggede, og for hurtige, især budgetterne er blevet så store at folk gældsætter deres huse bare for at være med.
Og din bil falder selfølgelig lige inden for kategori, Ronni, drop nu det der piveri, verden udvikler sig og hvis man ikke følger med så bliver man kørt agterud sådan er det bare, du havde jo heller ikke selv et problem med at være den hurtigste dengang, hvor de langsomste også gik og pev over de ikke var dygtige/smarte nok... prøv istedet at være lidt mere konstruktiv, tænk hvis der kunne blive plads til os alle uden al den ballade som der er idag, løsningen er stadig klasseindelinger i helhold til ambitionsniveau, her ville en Street klasse for indregistrerede fuldt lovlige biler måske være din plads, hvem ved...
Det har ikke en fis at gøre med piveri, NICK, min bil er og bliver en gadebil.
Dengang kørte jeg med andre dyser/udstødning/chip og i/c og lige over 330hk, intet og jeg mener INTET andet var lavet om, hvis det ikke er en gadebil så ved jeg sku ikke.
Fordi jeg ikke har lyst til at bygge min bil om til rørramme bagende/forende, drag bagbro-opsætning, kulfiber dele osv osv betyder det da ikke jeg piver? hvor vil du hend med det?
DHB har ALTID været et rent gadebils arrangement, men det har udviklet sig til et "hvor langt kan du strække din synsmand" race.
Jeg har intet imod at blive kørt bagud, tværtimod, men det skal være på fair premisser, dvs en GADEBIL og IKKE en DRAG-RACER.
Desuden, hvis du spørger lidt omkring, så har jeg siden padborg park været fortaler at dele klasserne op ala bilsport arrengementerne selvom jeg godt ved de er mangelfulde, men de er dog bedre en det som findes lige nu, og de virker enda helt ok?
Jeg ville glæde mig over at få nogle ORDENTLIGE klasseindelinger som tilgodeser alle kørerne, og ikke kun dem som v-max syntes er fede at tilskuerne skal se