larskruse skrev:
Indrømmet, jeg har ikke meget forstand på jagt, det var kun fordi jeg fornylig mødte sådan et skilt, og tænkte - det var ikke meget advarsel man får inden der er risiko for et skud hagl i bagdelen.
Jeg kan læse, at der er meget forskellige holdninger til Vandel og vil egentlig ikke blande mig yderligere i debatten, da jeg ikke står som arrangør, Jeg er hyret ind som køreteknisk Instruktør på den 26.
Jeg underviser ikke i nogen form for motorsport, men udelukkende i køreteknik, og lægger stor vægt på at teknikkerne kan overføres til sikker kørsel på almindelig vej. Det er bilkontrol, og forståelse for hvordan biler opfører sig.
Jeg håber i alle får rigtig mange gode bane dage il øbet af 2009, og påskønner alle, der gider gøre en indsats med at arrangere en banedag, så vi kan have nogle sjove timer og blive dygtigere billister.
Jeg synes det er ærgeligt du trækker dig ud af diskussionen, da det måske kunne have forklaret hvordan det pågælgende arrangment kan blive til køreteknik.
Hvad angår advarslen før haglskuddet, så er det vel ikke pokkers meget anderledes end den advarsel man får når man bliver t-bonet af en køreteknikinstruktør der tester topfart i skarp konkurrence med en parralelltkørende bil på den 2,8km lange topfartsstrækning, som vi vist er enige om ikke kan adskilles fra hr og fru danmark. Haglskuddet kan ligefrem blive at foretrække, men lad os nu ikke blande jagt ind i det, da det er en ganske irrelevant sammenligning, og kun er indsat støj i essensen af emnet.
Vi har stort set alle det samme ønske: Så mange bane dage som overhovedet muligt, det være sig 1/4mile, trackdays,drift, whatever.
Det har vi til fælles.
Hvad vi ikke har tilfælles er en holdning om at et illegalt race er bedre end intet race. Illegalt race tjener det ene formål at få afskaffet/yderligere besværliggjort de initiativer der er for at få racet lavet lovligt, og det står i skærende kontrast til dit udsagn om mange gode banedage i 2009.
Lars;
Da du kommer ind i tråden øjner jeg faktisk håb om en dialog om emnet, på et sagligt niveau, men indtil nu har du ikke formået overhovedet at anfægte min kritik, ud over at sammenligne med gokarts, som slet ikke ligger under bek827, plus sammenligne med jagt i en skov.
Jeg har derimod citeret flere steder fra, bla bek827, vejledningen til 827, vandels egen miljøgodkendelse, og selv med min bedste vilje kan jeg ikke få øjne på hvordan Dette arrangement kan lægges ind under træning/køreteknik.
Husk på jeg selv tilhører nogle at de ildsjæle i DK der brænder for at lave motorsport/motorløb/køreteknik/kært barn har mange navne, så hvis muligheden for at køre uden forsikring, uden afspærring, uden banesikkerhed, uden nummerplader, men til gengæld 2,8km topfart 2 og 2, 5-10+ biler af gangen på en teknisk mere eller mindre krævende bane, mod 1200kr i entre, på et areal hvor der er anden uvedkommende færdsel, så må man sige der er tale om intet mindre end et gennembrud.
Det er nu nok ikke helt tilfældet.
Jeg stiller mig stadigt meget skeptisk overfor lovligheden i omtalte arrangement, og din mangel på svar og modspil underbygger bare den skepsis.
Når nogen en skønne dag,i en uindregistreret bil, påkører en uvedkommende 3.part der egentligt bare er almindelig billist i lovligt ærinde på et offentligt tilgængeligt område, så er der end ikke en ansvarsforsikring der dækker tab af 3.parts forsørger feks.
Det er ikke fordi man ikke er risikovillig ihvertfald, men jeg håber f... at I slipper afsted med det uden at skade det eneste reelle baneområde der er i DK til LOVLIGE arrangementer.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!