Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 11:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

drømmen kunne måske også være, lige så mange indlæg som på BG, men hvad vil moderatorer/ejeren gøre ved alt det vrøvl der skrives så?
af en eller anden grund kommer masser af brugerne fra BG slet ikke her på PF. de skriver her i hvert fald ikke. det tror jeg skyldes de skræmmes væk. men hvorfor? er vi for voksne? er der nogen der er for kontante i det de skriver? min personlige mening er at et råd om at tænke selv, er bedre end at skrive om noget man egentlig ikke ved. men der er selvfølgelig flere måder at sende den besked på! af en eller anden grund er der MEGET forskel på DK og SVERIGE mht bil/motorinterrese. derovre er det ikke kun BRIAN og JHONNY nede fra tanken der skriver eller piller i/om/med motorer. der er som om det stadie er afsluttet på en meget kortere årrække her i DK. mærkeligt egentlig, vi har nemli flere penge gennemsnitlig her. samt nærmere til mange spændende ting. tror på ingen måde det her kan løses ved at ændre (igen...) på opdelingen af PF.
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin

Tag tråden her...
478 visninger og 10 reelle brugerinput.....2%
Egentlig meget sigende for opgaven ...
Alle jer der er brugere, smugkiggere mv. - Hvorfor har flere ikke meldt sig .... ikke interesseret, tonen, mudderkastning, flueknepperi , eller...?? Flere input vil være lækkert - hvor står i??

SPECIELT fra jer der mest kigger (f.eks. nybegynderen/lidt erfarne), men ikke skriver så meget - MEGET GERNE giv jeres input!
F.eks. hvad er jeres holdning til et evt. forum til "Grundlæggende Teknik" et slags udvidet spørge/svarhjørne på grunlæggende viden, teori, erfaringer mm. Der er brug for jeres input!!!

Målsætning er at øge antal deltagere i diskussionerne omkring tuning/motorteknik til ca. det dobbelte. Der er ikke sat tidsperspektiv på, men en målsætning (og ikke båret af en opdelingsændring). Der er mange som kigger forbi, men få som vælger at registrere sig eller skrive/spørge/starte oplæg af forskellige årsager. Nybegynderen er måske bange for at få rab over næsen eller dumsmarte bemærkninger, det får han ikke nødvendigvis på mærkeforummerne eller vante græsgange, for her er de fleste "lige" mht. trykladning. Også derfor svarene vedr. trykladning på "vante græsgange" ikke nødvendigvis bære frugten.

Dernæst de garvede, de ønsker seriøsitet.

Jeg har kigget på mange forummer, og helt enig i at f.eks. Savarturbo har en anden kultur og klientel end PF. Ingen tvivl om det. Men Danmark er ikke nødvendigvis tabt bag en vogn i forhold til Sverige og PF er et godt bud for dem med interessen. Skal der flere til diskussionerne/erfaringsudvekslingerne på PF er tanken at ændringerne kunne "trække", og evt. lidt markedsføring (der er intet pt) kunne "skubbe" klientellet herind (nybegynderen og den erfarne). Jeg har skelet og lagt mig meget op af savarturbo opbygning på motorteknik, fordi jeg mener det giver grobund i begge lejre. Et spørge/svarhjørne for basal teori "dumme spørgsmål", mener jeg er vigtig. Her tror jeg der ligger en god portion entusiasme blandt brugere/besøgende med "ægte interesse" (som nuværende klientel), som hurtigt kan vokse med opgaven.

Man kunne også spørge på en anden måde...
Hvis forummet havde xxtkr. til rådighed (markedsføring/aktiviteter/tiltag) til at tiltrække flere af den ønskede målgruppe. Hvordan skulle de så bruges? Og herefter spørgsmålet; er forummets nuværende opbygning attraktiv nok for målgruppen (nybegynderen og den erfarne)?

Mvh Jakob

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
syntes nu opdelingen er fin nok. men laver du det om, så lever vi nok også med det. der skal ihvertfalder mere til at slå mig af pinden... om ikke andet normaltvis :ha:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
Jeg er redd for at om forumet får en mer "tiltrekkende/innbydende" inndeling, vil det bli mer "hvordan montere blå parklys", og "hvorfor skraper mine nye 17" i bakskjermen".

Jeg sier ikke at man ikke skal slippe nye til/lokke flere folk, men det er i alle fall viktig å ha en del av forumet som er rettet mot folk som er mer interessert i det mer tekniske, og for de som liker å lage/dele sine egne løsninger/problemer. Altså de riktige garagefuskere :)

Som nevnt tidligere her, vil det være vanskelig å dele inn forumet, da man kan risikere spørsmål som "hva koster det å montere turbo i min golf" over alt.

Jeg synes inndelingen er OK som den er nå, men alt kan jo forbedres..
Jeg frykter bare at det generelle kompetansenivået kan gå ned.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Et problem PF lider meget under er at folk har en sær evne til at koge suppe på en møtrik i flere uger, folk udefra gider ikke læse 36 sider om momentnøglers tolerancefejl og at DASU og Hartvig er dumme igen igen! - hvis det er hvad man byder uventede gæster så kan jeg godt forstå at der ikke er flere seriøse aktive end de allermest hardcore, vi allerede kender herinde fra.

Hvis man, et andet sted vil se hvor filmen efter min mening knækker, så kig under Powerprojekter; hvor "lavt" niveauet egentlig ligger og hvor få projekter folk ligger ind i forhold til andre forums, der er simpelthen ikke nok af den slags indlæg der er spændende at se på og interessante at læse om, mange gider fandeme ikke engang påføre billeder, men lader det være op til læseren selv at downloade dem (dette sker for i øvrigt over hele PF), det er røvsygt at se på og pisse irriterende at bruge tid på og for min skyld kunne man godt fjerne den mulighed.

Jeg mener stadig at man skal dele op i flere relevante inddelinger, alene det at man som søgende, med det samme man kommer ind på PF kan se hvor man skal hen med sit spørgsmål om f.eks. trykladning, gearkasse- eller strøm-problemer, vil være en forbedring, det samme gælder i den anden ende også for de "vise mænd", her er man i dag nød til at støvsuge flere "tilfældige" hovedtråde, for folk der spørger om hjælp i lige det emne der er din force eller dit kompetenceområde, eller for den sags skyld at man bare vil debattere med i en tråd, om et emne der interesserer dig, jeg tvivler på at jeg er den eneste der er pisse træt af konstant, med ”pincet”, skulle markere som læst, om en masse for mig uinteressante emner, eller uendelige ”momentnøgle” diskussioner i de unødvendigt? Sammenblandede (Læs: sammenfiltrede) hovedtråde.
Hvis det bliver mere simpelt, ender det med at PF ender som Need4Speed's tagwall!

Jeg skal gøre opmærksom på at jeg er klar over at jeg også skal kigge ned af mig selv her…

En anden ting Jakob, og det er det med udseendet af PF simpelthen er for kedeligt og uinspirerende, jeg tør væde min hat (kasket) på at en simpel ændring af udseendet/farvetema og logo, alene ville kunne hæve niveauet (jeg skal gerne komme med forslag, som jeg også har nævnt før)

Billede

Titel:
Medlem

Geografisk sted: østjylland
Hej alle

PERSONLIGT har jeg været rigtig glad for pf som det er nu... efter MIN (og nok også de fleste andres) mening den mest seriøse tunings side i dk... har fået utroligt meget ud af at læse her inde og er blevet en del klogere på rigtig mange ting, især tuning og motorstyring som er hovedsagelig derfor jeg er her inde... kan godt li at forumet er opdelt som det er... syntes feks at det ville være synd at ændre tuning til avanceret motorteknik da jeg godt kunne forestille mig at det med tiden ville gå hend og blive sådan lidt af hvært mht motor der kommer op... og egentlig syntes jeg godt at man kan få de oplysninger som man vil have som det er nu... de gutter (og måske gutinder) der skriver her inde er rimeligt seriøse i deres indlæg (syntes jeg) og mange nok også blandt dem i dk der ved mest om tuning... det er hvert fald ikke på bg niveau, hvis målet er at fordoble antallet af indlæg så bliver de jo nok også mindre seriøse da mange af inlægene vil blive fra folk som ikke helt er klar over hva det er de har med at gøre, altså ved noget om det de svarer på.
jeg selv er nok ikke den mest aktive mht til at skrive indlæg men af og til skriver jeg da et indlæg enten svarer eller spørger om et eller andet og prøver at holde det på et fornuftigt plan... stort set altid nå jeg tænder min pc og går på nettet så runder jeg lige pf for at se hvad der er oppe at vende og tit bliver jeg da klogere da der er mange spændende ting oppe... rigtig meget jeg har kunnet bruge til noget i det virkelige liv når jeg går og skruer.
garage fuskerne er jeg ikke inde i da jeg for det første ikke er en af dem der hverken tager til træf eller arangemanger eller stiller op i noget som hælst og for det andet ikke er sikker på at jeg er intereseret i at have billeder af mig og eller min bil liggende for at få lov til at være der inde, så det har jeg personligt valgt fra indtil videre i hvert fald... men hvis der er 40.000 inlæg der inde så er det da lidt træls at jeg ikke kan læse dem pga jeg ikke er intereseret i at have billeder af mig selv eller bil liggende... de billeder jeg ligger ind vil jeg gerne kunne ligge ind og slette igen som jeg har lyst til (bare mig der har det sådan og måske lidt forstokket eller hva ved jeg :) )
bare lige et par små tanker her fra.
fortsat go weekend

Tommy

Titel:
Junior Medlem

Hej

På opfordring af Jakobs sidste indlæg vil jeg deltage i denne tråd.

Jeg er en af dem der ikke skriver så meget her inde, men er inde og kigge næste hver dag, og har været med mange år efterhånden.
Da jeg har rodet i tuning og optimering af "hele" bilen, her under også MS, i en del år, både min egen og andres, betragter jeg mig selv som relativ erfaren. Jeg læser her især for at får nye ideer og lære af andres erfaringer.

Jeg skriver ikke så meget her af flere årsager.
1: Jeg gider ikke deltage i mudderkastning, men det kan være ganske underholdene at læse....
2: Syntes ikke der er grund til at svare på noget som andre har svaret på.
3: Syntes hurtigt folk bliver "sablet" af andre, især nogle meget aktive og dygtige brugere, hvis man ikke bruger samme vej til at komme fra A til B.

Ang. opdeling af forum, syntes jeg det er godt som det er, men kan også se fordele i Jakobs forslag, og evt også flere opdelinger i mere specifike emner. Men det er svært, for kommer der ikke nogle indlæg, bliver det en kedelig side.

Garagefuskerne har jeg ikke "turde" melde mig ind i, da jeg jo ikke er så aktivt skrivende som dem jeg formoder er der inde. Plus jeg heller ikke er vild med opdelingen i 1. hold og 2. hold. Hvorfor skal nogle ting være hemlige???
Jeg tror så, ligesom Søren, heller ikke et billed af mig vil tiltrække flere brugere.

Mvh Christian

Titel:
Mester Medlem

Tror du har fat i noget af det rigtige der mss535.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
MSS535 skrev:
Jeg skriver ikke så meget her af flere årsager.
1: Jeg gider ikke deltage i mudderkastning, men det kan være ganske underholdene at læse....
2: Syntes ikke der er grund til at svare på noget som andre har svaret på.
3: Syntes hurtigt folk bliver "sablet" af andre, især nogle meget aktive og dygtige brugere, hvis man ikke bruger samme vej til at komme fra A til B.

Lige præcis de 3 punkter afholder nok rigtig mange fra et blive rigtige aktive her på siden. Det er min mening.

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MSS535 skrev:
Garagefuskerne har jeg ikke "turde" melde mig ind i, da jeg jo ikke er så aktivt skrivende som dem jeg formoder er der inde. Plus jeg heller ikke er vild med opdelingen i 1. hold og 2. hold. Hvorfor skal nogle ting være hemlige???
Jeg tror så, ligesom Søren, heller ikke et billed af mig vil tiltrække flere brugere.

...det har intet med A-hold og B-hold at gøre og det er mig en gåde at i ikke kan se det, Garagefuskerne er beregnet på at præsentere sig selv over for de brugere af PF man til dagligt debatterer med...
Ud fra det du her skriver så er logikken altså at du skal kunne læse om andre brugere af PF men at de ikke skal læse om dig?! hvem er det lige der er på A-holdet og hvem der er på B-holdet hvis dette var tilfældet?

Jeg mener, at hvis folk virkelig ikke kan overskue at melde sig ind Garagefuskerne på lige fod med alle andre og/eller at 25 indlæg virkelig er et uoverkommeligt kriterium, så syntes jeg at Jakob skal fjerne denne mulighed... Så vi alle kan være anonyme, måske vi kunne nøjes med brugernumre efter hvornår vi meldte os ind på PF...

aehrmmm... men ved nærmere eftertanke så er denne løsning nok også en dårlig ide, da nogle så ville mene at de korteste numre er "mere" vigtige da de ville repræsentere de ældste (vip) medlemmer...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 64 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Alle tider er UTC + 1 time