Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 17:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 18:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
:shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...


Det er 30/100mm opstik!
Det er ellers ikke så lidt da!

Det er ihvertfald ikke alle flammeringe du kan klemme så meget "ekstra" uden ballade. Volvoerne vil gerne have 10/100mm, 15, hvis det er ekstremt.

Faktisk kan man helt undvære ringene ser det ud til. Flammeringen deformerer ned i sporet og hænger fast alligevel.

Alternativt kan man fræse blokken så de inderste 3mm er 10/100mm højere end resten, så skal man ikke fægte med løse ringe.


Jeg ved at der er mange varianter, men jeg har altid brugt denne, som jeg har fra den Kolde, jeg ved at den virker, ihvertfald på Ford motorer...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 18:43 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
vi bruger også en tråd på TFX motoren samt en copperpakning, her sidder tråden i toppen og der er et spor ned i foringen, når det skilles ad kan man se at pakningen er presset ned i sporet

men køre aldrig på en ny pakning de har alle været monteret og stået spændt i ca 1 time

herefter bliver toppen afmonteret og pakningen bliver gjordt ren igen inden den er klar til løb. hvis ikke vi går dette så brændes der hul i pakningen og tit så smelter toppen/blokken også

en ting som har været meget vigtigt for at det kan holde er at have styr i blokken for at holde pakningen på plads. man kan se efter en rep at den bevæger sig rundt hvis ikke der er styr i, hvilket må betyde at toppen bliver lettet lidt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 19:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
CB: Havde dig og brormand ikke også tråd i gamle P7 i tidernes morgen :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 19:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
nej, der var drejet lidt af blokken så der blev en kant som pakningen "faldt" ned i

men hvor godt det er ved jeg ikke, for man kan jo vende det om og sige at der ikke er det samme tryk på pakningen der

hvor imod at en tråd vil skabe et højre tryk på pakningen

men personligt så tror jeg ikke alle de ting man laver har nogen betydning på en gade motor, tror først det er når man lave noget til race det bliver nødvendigt

jeg tror mere at det er noget med at få tingene til at passe sammen og så ikke køre det for varmt eller have tændningsbanken for det kan tage livet af alt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 19:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
cb skrev:
nej, der var drejet lidt af blokken så der blev en kant som pakningen "faldt" ned i

men hvor godt det er ved jeg ikke, for man kan jo vende det om og sige at der ikke er det samme tryk på pakningen der

hvor imod at en tråd vil skabe et højre tryk på pakningen

men personligt så tror jeg ikke alle de ting man laver har nogen betydning på en gade motor, tror først det er når man lave noget til race det bliver nødvendigt

jeg tror mere at det er noget med at få tingene til at passe sammen og så ikke køre det for varmt eller have tændningsbanken for det kan tage livet af alt


Nååå ja det var sådan i gjorde...
Ja lyder vildt hvis det skal være nødvendigt på en gadebil, men skal da ikke kunne sige om en 4agte holder til 3 bar med kun metaltoppakning.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team