Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 07 jan 2025, 15:55

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Ferrari Killer skrev:

Det der nok er det største problem idag for forsvaret - er forsvaret selv!
Her skal der forståes primært den øverste ledelse.
Forsvaret er i den grad præget af inkompetence og manglende forretningsmæssig forståelse hos det meste af den øverste ledelse.
Det betyder at der bliver taget forkerte beslutninger, når vi taler omkring driften af den forretning og virksomhed der hedder "Forsvaret".

På de fire år man går på Hærens Officerskole, har man ikke et enste fag der hedder "erhvervsøkonomi", "Virksomhedsdrfit", "International økonomi" osv osv.
Så tro sgu da fandens at de høje herrer ikke ved hvordan man driver en virksomhed.
De er oplært til at føre krig - og det er i og for sig også fint - hvis det så bare var det de holdte sig til.
Men det gør de ikke.
De kvajer sig konstant, tager dyre og forkerte beslutninger der i sidste ende kan betyde tab af vores drenges liv, og endnu værre - civiles liv.
Sidste gode eksempel var de nye redningshelikoptere!

Forsvaret har brug for en reform!

Del forsvaret op i administration og virksomhedsledelse - styret at rigtige økonomer, og lad resten af krigsmaskinen blive styret af generalerne.
Så burde der være basis for at forsvaret kunne blive en god virksomhed og en god arbejdsplads.

Måske er det den holdning nogle herinde lægger for dagen der skinner igennem i forsvaret, nemlig at blødsødne venstreorinterede militærfornægtere påvirker deres blødsødne venstreorinterede militærfornægtende politikere som så igen påvirker debatten og forsvaret i en sådan grad at der skal indgås alt for mange kompromisser, nogle vil måske kalde det demokrati, jeg kalder det dårlig ledelse, krig og militær er ikke for sarte sjæle og skal af samme grund heller ikke udføres, styres og påvirkes af disse.

Som en udbygning på det du skriver, vil jeg sige at inkompetente ledere bliver i alt for lille grad stillet til ansvar for deres elendige beslutninger, desværre...

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Wankel skrev:
Den her tråd kunne godt gå hen og blive sjov. :popcorn: :popcorn:

Så du mener altså at militæret ikke er en skid bevendt og bør nedlægges ? :mrgreen:

Yep, ikke en skid bevendt...

I taler mod bedre videne!

ps. jeg har en Garrett turbo som har rundet 270.000 km på en kundebil, mon en kina lader kan det?

Det kan vel diskuteres, hvem der er bedre vidende...

PS: Min kammerat kører med en toyota turbo der har rundet 450000, mon en garrett kan det ?

Udover at du tilsyneladne har et problem med forsvaret, hvad har så Garrett gjort dig siden du mener at alle andre fabrikater (og antifabrikater) er bedre - er der noget fra din barndom der trykker dig, lille ven?

Ps. en af mine kammeraters svogers fætters nabo har en Garrett der har gået 100.000.000 km...

Kære lille ven...
Nu har folk jo lov til deres egen mening om militæret, du har din, og jeg har min...
Jeg syntes at det skulle være udelukkende professionelle soldater.
Og folk/forældre må være klar over at det kan koste liv, og deltage i krige rundt om i verden.
Ja det er da trist når der falder soldater, men det kan altså ikke undgåes i krig...
Vil lige påpege at jeg har DYB respekt for vores professionelle soldater rundt om i verden, der sætter deres liv på spil, for hjælpe andre...
Og nej, jeg er ikke militær nægter, syntes bare der er så meget rådenskab inden for det vi har nu.

Hvad angår turbo, så har du jo vist mange gange, at det er DIG der har et problem med kina turbo'er.
Jeg har ikke noget imod garrett,jeg mener bare ikke de er bedre, og vil derfor ikke ofre de ekstra penge..

PS. Tror ikke på du kender nogen, der her kørt så mange km med en garrett turbo...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
nu du er så glad for den kina lader der finn, så burde du da stave din signatur korrekt :coffee:

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[
Ps. en af mine kammeraters svogers fætters nabo har en Garrett der har gået 100.000.000 km...

Det er fandeme 100 millioner km.... :damn:

Og mig der mente det var fint med min originale lader der har 435.000km på bagen.....Den er jo ikke engang kørt til endnu(om end den lyder lidt som om den er godt-og-vel kørt til!)..... :coffee:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
Yugo Turbo skrev:
nu du er så glad for den kina lader der finn, så burde du da stave din signatur korrekt :coffee:

:grin:

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:

:popcorn:

Nu når du er efter andre om hvordan man staver, så burde du også vide man skal starte med stort..

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
Ha ha... point taken... :lol:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ferrari Killer skrev:
møffe skrev:
lqs skrev:
start med at forklare hvad vi pt bruger forsvaret til?
MVH søren
opdragelses anstalt til de skide sjællændere med mors pat i munden og en brosten i hånden.

Hov, hov! Tøv en kende!

Mange af de satans såkaldte venstreorienterede bøsserøve, der render rundt og kaster med brosten, og tuder når de bliver fanget af den lange arm, er stort set ikke andet end studerende emigranter over fra jer af.
Hvad fanden opdrager I dem med? Eller er der mangel på samme?

Jeg kender ikke en eneste "indfødt" der har eller render rundt og laver ballade.
Og hvis der endelig er indfødte der laver ballade, så må det sgu være rigtige "kjøvenhavnere" inde fra broerne. (dem gider vi andre sgu heller ikke at lege med)

Og derudover kunne alle unge mænd - selv hårdkogte marktrampere fra det vestlige af det vestligeste - have godt af at komme ind og få lidt opdragelse på sig.
Det er sundt for sjælen!

Så forsvaret er godt for meget. Husk på - det skaber også arbejdspladser.
Og så ringe er det altså heller ikke.
Du ved godt - at nogen af de bedste soldater i verden - det er de danske!
De kan løse konflikter i nogen af de mest hårdkogte risikoområder, uden at bruge magt, men blot ved hjælp af dialogens vej.

møffe skrev:
hvorfor betale skat når du føler alle røvrender dig???

Tjaaa - i og med at dig og resten af gydeland har valgt at afskrive momsreglen, og istedet benytte jer af den gamle betalingsform med at bytte ydelse og varer, har blot bevirket at os ærlige og altid hårdt arbejdende sjællendere, for lov til at betale til jeres kommuner som er ved at gå bankerot, gennem udligningsreformen.
Så kom ikke her og sig at du føler dig røvrendt! :wink:

har på ingen måde problemer med det danske skattesystem, ville bare puste til ilden. respektere militæret meget, og med min stilling som leder så jeg skal helst at flere unge kom ind og fik lært lidt disiplin,takt og tone inden de kom ud i erhvervsliver for at slæbe sig gennem de næste hårde 40år på arbejdsmarkedet ved at geme sig bag en stilling de hader pga dårlig indstilling.

om vi snyder i skat i faderlandet... ikke mere end resten af lille dk. handler både med Jylland,fyn og SJér og ser kun den forskel at vi her ovre har en højre pris på ting for at kunne slå af. på SJ er prisen ,prisen. at i så føler jer snydt fordi at i glemmer at handle lidt... tjaa flere penge i lommen til os.

blev selv tilbudt en militær tjans i 97-98,søgte endda til bornholm for at kunne komme væk og se lidt af dk. trak dog frinummer, og der var flere penge at hente ved at fortsætte inden for landbruget.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Ravnen skrev:
Supra MK4 skrev:
Wankel skrev:
Den her tråd kunne godt gå hen og blive sjov. :popcorn: :popcorn:

Så du mener altså at militæret ikke er en skid bevendt og bør nedlægges ? :mrgreen:

Yep, ikke en skid bevendt...

I taler mod bedre videne!

ps. jeg har en Garrett turbo som har rundet 270.000 km på en kundebil, mon en kina lader kan det?

Det kan vel diskuteres, hvem der er bedre vidende...

PS: Min kammerat kører med en toyota turbo der har rundet 450000, mon en garrett kan det ?

Udover at du tilsyneladne har et problem med forsvaret, hvad har så Garrett gjort dig siden du mener at alle andre fabrikater (og antifabrikater) er bedre - er der noget fra din barndom der trykker dig, lille ven?

Kære lille ven...
Nu har folk jo lov til deres egen mening om militæret, du har din, og jeg har min...
Jeg syntes at det skulle være udelukkende professionelle soldater.
Og folk/forældre må være klar over at det kan koste liv, og deltage i krige rundt om i verden.
Ja det er da trist når der falder soldater, men det kan altså ikke undgåes i krig...
Vil lige påpege at jeg har DYB respekt for vores professionelle soldater rundt om i verden, der sætter deres liv på spil, for hjælpe andre...
Og nej, jeg er ikke militær nægter, syntes bare der er så meget rådenskab inden for det vi har nu.

Hvad angår turbo, så har du jo vist mange gange, at det er DIG der har et problem med kina turbo'er.
Jeg har ikke noget imod garrett,jeg mener bare ikke de er bedre, og vil derfor ikke ofre de ekstra penge..

PS. Tror ikke på du kender nogen, der her kørt så mange km med en garrett turbo...

Lille ven, du skriver med to penne... Jeg reagerer på at du skriver at; forsvaret ikke er en skid bevendt og nu skriver du i omegnen det samme som jeg, det sidste kan jeg bedst lide så lad den stå ved det...

To spørgsmål:

1) Tror du selv på at jeg kender en der har en Turbo der har gået 100 millioner km?

2) Er jeg Ravnen imponeret af en Kinalader der har gået 27000 km?

Billede

Titel:
Mester Medlem

Yugo Turbo skrev:
Ha ha... point taken... :lol:

:wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 92 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10  Næste

Alle tider er UTC + 1 time