Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 16:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
michael f skrev:
ellers narrøve der skal blinke af mig når jeg er ved at overhale på motorvejen med de tilladte 110 eller 130 og de skal forbi med deres store klamme lorte biler der gør at de blir hævet over loven og SKAL kører 160 i yder sporet... AAAARGGGHHH
lorte weekend..

Jeg kan brænde helt sammen over de tumper der tror de har ret til at ligge og fylde og trække kæmpe køer i yderbanen fordi de skal overhale med 110.
Det er de samme idioter der bare ikke kan finde ud af og trække ind i inderbanen selv når der er helt frit. På Køge bugt motorvejen er der helt op til 5 baner noget af vejen. Men man skal da self. ligge og blokere de yderste baner. For de har jo retten på deres side når de kører 110

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kalundborg
det har ikke en skid med det at gøre, det er pisse irriterende når der ligger nogen og fylder, men når der er frit bagude og jeg trækker ud for at overhale der måske kører 100 og der så lige pludselig kommer en bragende med 150 skal idioten ikke blinke af mig fordi jeg overholder fartgrænserne og iøvrigt ikke havde været til gene hvis han/hun havde overholdt gældende dansk lovgivning..
men helt enig, dem der ligger og dampe afsted med 80 i overhalingssporet skulle skulle også skydes.. og busser/lastbiler/trailere der overhaler.. argh..

faktisk burde der være 2 vejnet i danmark, et til mig og et til alle andre.. :up:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

michael f skrev:
det har ikke en skid med det at gøre, det er pisse irriterende når der ligger nogen og fylder, men når der er frit bagude og jeg trækker ud for at overhale der måske kører 100 og der så lige pludselig kommer en bragende med 150 skal idioten ikke blinke af mig fordi jeg overholder fartgrænserne og iøvrigt ikke havde været til gene hvis han/hun havde overholdt gældende dansk lovgivning..
men helt enig, dem der ligger og dampe afsted med 80 i overhalingssporet skulle skulle også skydes.. og busser/lastbiler/trailere der overhaler.. argh..

faktisk burde der være 2 vejnet i danmark, et til mig og et til alle andre.. :up:

Det tyder jo på at du netop ikke kan tyde trafikken og derved er en af dem der ofte ligger og sover i yderbanen (og efter eget udsagn bør skydes)... du siger at der er fri bane bagude men at der pludselig kommer en braende med 150 !!! .. grunden til at du får det lange lys er vel at ham der kommer farende, bliver irriteret (og med god grund) af at du ikke lige kan vente de 5-10 sek det tager før han er kommet forbi men istedet vælger at trække ud og derved lave en farlig situation ..men ok du har jo retten på din side .. og det har du så også den dag han pløjer igennem din bagsmæk

Titel:
Medlem

hvorfor skal jeg til at bremse ned og accelere igen for at overhale, for at skabe plads for en der kører for stærkt?
man kan vel ikke andet end formode at ens medbmennesker overholder gældende lovgivning.. at de så ikke gør behøver vel ikke resultere i en provokation i form af tegngivning med langt lys, bare fordi jeg tilfældigvis kører langsommere end dem..

lige meget, jeg er også mere irriteret over alt det lorte xenon til eftermontering og ukorrekt indstillede tågelygter (der er tændt uden grund)..

Titel:
Mester Medlem

Michael - nu vi snakker dansk lovgivning ikke, så skal du faktisk lade folk der gerne vil overhale lov og plads til at overhale ;)
Så er det deres eget problem hvor meget for hurtigt de vil køre.

Edit - og måske du lider en kende af roadrage. Måske har han bare forsøgt at signalere til dig at han har travlt, og det er hans måde at be' dig om at flytte dig lidt på. Hans kone kunne være ved at føde hvis vi endelig skal ud i detaljer.

Du ser det straks som en provokation. Men hvis det sku' komme så vidt at han kunne komme ud af det blå med "små" 150 op bag dig, og det kom som en overraskelse, så er du måske heller ikke en vildt opmærksom bilist.

Folk som dig gi'r mig blå hår, vis da hensyn til andre der har travlt. Lad dem da køre 140 hvis det er det de har lyst til, fryd dig over deres benzinregning i forhold til din istedet. Helt ærligt - take a chill pill.

*Tror han køber et sæt xenon til poloen, stiller lyset af h til, og kører ud for at finde michael* (SÅ skal du se provokation ;) )

Titel:
Medlem

Runesm skrev:
Michael - nu vi snakker dansk lovgivning ikke, så skal du faktisk lade folk der gerne vil overhale lov og plads til at overhale ;)

hvis jeg er trukket ud til overhaling først skal jeg vel ikke?

det er også ligemeget, når jeg engang får 16v'eren ud og kører istedet for min gamle golf 2 1.3'er ændre jeg nok synpunkt, jeg kørte bare 140km i går aftens i regnvejr, og der var jeg godt nok irriteret da jeg ankom.. koen på McD fik bærgeret til at flyde over..

Titel:
Mester Medlem

michael f skrev:
Runesm skrev:

Hvis du har trukket ud til overhaling så en anden er nød til at bremse ned for dig, så har du været til gene i trafikken. Det er faktisk en slem forseelse, og så vidt jeg husker kan den udløse et klip, men den må du ikke hænge mig op på.

michael f skrev:
koen på McD fik bærgeret til at flyde over..

Vi kan alle have en dårlig dag desværre. Sidste torsdag kørte jeg 40 km på motorvejen med 90 km/t fordi det bare pissede ned, og det var endda også i overkanten når viskeren på fuld speed døjede med at holde ruden tør nok til at jeg kunne se ud af den.

Titel:
Medlem

Runesm skrev:
michael f skrev:
Runesm skrev:

Hvis du har trukket ud til overhaling så en anden er nød til at bremse ned for dig, så har du været til gene i trafikken. Det er faktisk en slem forseelse, og så vidt jeg husker kan den udløse et klip, men den må du ikke hænge mig op på.

hvis jeg kommer kørende med 110-115, der ligger en foran mig med ~90, og der kommer en bagfra kørende med 140+ og vi alle ligger i indersporet.. jeg har ikke registreret at han kommer så meget hurtigere end mig, da jeg havde vippet spejlet op fordi idiotens lygter blinder helt vildt, vi trækker nogenlunde samtidig ud til overhaling, incl brug af blinklys fra min side og idioten så begynder at ligge og blinke af mig da jeg er på siden af den bil jeg er ved at overhale.. det er den præcise situation jeg var/er sur over og kan på ingen måde se at det udløse et klip eller at jeg gør noget forkert..
iøvrigt var det en mb sprinter på polske plader, garanteret læsset med gammelt jern og en bremselængde på flere kilometer..

så kan det godt være jeg er til gene og et fjols i yderbanen, jeg er ligeglad.. ked af jeg ikke fik formuleret situationen i min første post..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fredericia C
Hader folk som ligger i ydersporet på strandvejen i Fredericia og skal på motorvejen 10 km ude !!!!! Træk dog for fanden ind så vi andre kan overhale :)

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i det mørke
michael f skrev:
iøvrigt var det en mb sprinter på polske plader, garanteret læsset med gammelt jern og en bremselængde på flere kilometer..

Hvis den var hvid, ER den (over)læsset med metaller o.lign og sikkert på vej ud til kolermanden for lige hente det sidste :mrgreen:

Mega LOL

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time