Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 06:54

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg opfatter det sltså som et "nej" til at få den frugtkurv så. Ville bare lige sige det inden folk begynder at slås :lee:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
sådan er tonen bare... :mrgreen: du har ikke set noget endnu hvis du tror de slås over en frugtkurv... :wink:

fint nummer ellers.
velkommen til

hilsen Lasse

Titel:
Senior Medlem

grunden til de mange Ford folk herinde er at Powerpage jo er for folk som skruer meget og ofte, uden at have undersøgt det tror jeg at 90% af de tråde jeg har lavet herinde gennem tiden var fra da jeg kørte Ford.
Selv har min aktivitet været yderst begrænset siden jeg skiftede til VW 8)

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
svan skrev:
grunden til de mange Ford folk herinde er at Powerpage jo er for folk som skruer meget og ofte, uden at have undersøgt det tror jeg at 90% af de tråde jeg har lavet herinde gennem tiden var fra da jeg kørte Ford.
Selv har min aktivitet været yderst begrænset siden jeg skiftede til VW 8)

svan

Man har ikke tid til at skrive indlæg når man skubber rundt på sin Passat/Lupo whatever ude på E20eren...

...hvilket ville være nemmere hvis svigermor på 400 pund lettede sin fede røv fra bagsædet og hjalp til med at skubbe...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
ae86 skrev:
møffe skrev:
kristoffer skrev:
Kan egentlig godt forstå der er så mange Ford folk her inde.. hvis jeg havde en Ford ville jeg sku også besøge tunersider for at finde en måde at følge med en Japansk maskine
det må være derfor at toy-box-ta´s bedste motor er et kopi fra ford.. lol

Hvad er det for en motor du tænker på ???

Hvis det er en 4ag, så er det ikke den bedste motor toyota har lavet.. desuden så er den ikke en kopi af en Ford motor... men en "kopi" (de deler ingen dele) af en Cosworth BDA Twincam racing motor ... at Ford må have en underleverandør på for at lave en brugbar motor gør vel ikke motoren til en Ford motor.

Desuden så har Yamaha været blandet ind i Toyotas top motorer (på nær 4ag og 2jzg)

Toyotas bedste 4cyl motor er 503e !!!

Ps. Hvordan er det lige med Fords Duratec motor ... nå ja selve designet startede hos Porsche og blev så købt af Ford som så sendte det til Cosworth for at blive færdig udvilket ... hvad har Ford så udviklet på den motor ? ... Nada .. men den er stadigt repræsenteret som en Ford motor på Ward's top 10 over de bedste motore for 1995 og 1996

Og deres SHO V8 (som egentligt har lidt sex appeal) er egentligt produceret af Yamaha ... den bruges desuden i Volvo XC90

Nå men i det mindste vil Ford jo altid have deres legendariske DFV... nå nej den var jo også bygget af Cosworth, hvoraf den ene del af Cosworth jo kom fra Lotus.. så er det en Ford, Lotus eller en Cosworth ???

eller en FoLoCo aka FLC .. Ford Paid, Lotus Inspired and Cosworth Build v8 .. Den er foresten en flatcrank V8'er fordi Cosworth aldrig havde bygget andet end 4-cyl og deres erfaringer var baseret på 4-cyl motore .. så det nemmeste var at bygge to 4-cyl motore sammen og håbe på det bedste ...... men selv den dag i dag er en rigtig V8, i mine øjne, en flatcrank ... altså ingen doven V8'er til mig

ford betaler = fords dele. du går vel heller ikke i bilka for at købe strømpers som er lavet af Per, for at sige det er pers strømper.

duratec er en mazda motor. den dag idag ved vi vel næsten ikke hvad stempel der startede med at være på pakken før den blev sendt til 1. modtager.

men sjovt nok så skulle alle data på en 4age motor næsten stemme overens med fords(cosworth build) bda maskine. det må jo bare være et sjovt tilfælde at 16V toppen blev kopieret da næsten alle motore var 8V og med de samme størrelser og udforminger. :wink: :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time