Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 16 apr 2025, 19:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Wankel skrev:

Nå men hvad synes I så om den Cubanske Missil-krise ? Det er fandme ikke for smart, damn you Castro :lee:

Er ked af endnu engang at bryde din illusion om at have fod på verdens-situationen... Men Castro var nok af rimelig lille betydning under Cuba-krisen :idea:

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hansen7717 skrev:
ae86:

Den du snakker op, så jeg også sidste dag på Discovery, den havde som sagt ben, i stedet for larveføder, da de ikke kunne laves store nok til at bære den.
Men den graver på en anden måde, og bliver brugt i en kulmine. Hvor den samtidigt skal bryde kullet. Også flytte det 100-150 meter, i et sving.

Jammen tak for det ... jeg var ved at tro det var noget jeg havde drømt da jeg ikke kunne finde noget om den andet end den gamle "Big Muskie" fra Ohio ... men jeg syntes ikke den ligner den fra Discovery... det kan meget vel være at jeg husker forkert... men det kan også være det var den og at Discovery havde sagt at det er den største gravko eller noget i den stil da Bagger 288 ikke just ligner en gravko ... Anyway så er "Big Muskie" ikke nogen lille maskine

der er lidt om den her -> http://www.darkroastedblend.com/2006/11/even-bigger-machines-dig-bigger-holes.html

Citat:
"Big Muskie", the Ohio's Walking Giant

The walking excavator "Big Muskie" was once the World's Largest Earth Moving Machine.
This site says: "Built in 1969, Big Muskie could move 39 million pounds of earth and rock every hour, revealing rich coal seams 100-150 feet down in southeastern Ohio. BM could swing its boom 600 feet, creeping across the landscape on four giant shoes. The immense dragline machine was churning along at full production until 1991, when power demands and other factors convinced the owners to shut down." It was scrapped in 1999, and only its monstrous metal bucket remains today as a roadside attraction in Reinersville, Ohio.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hvor mange Baggere har de der i tyskland ???

http://www.gearthhacks.com/downloads/map.php?file=17532

Det kan selfølg være forde de har fået dem flyttet lidt inden satelitten har fløjet en tur forbi igen ... men ellers vrimler det med indtil flere af slagsen

Hvem kan finde moder bagger 288 ??? (find holger :tooth: )

Ps. kik i minen nordvest fra hvor kortet starter...

Hov hvad er nu det ...
MAN Takraf RB293 skulle være endnu større end Krupp Bagger 288
Og begge er det der på engelsk kaldes en "bucket wheel excavator"

Citat:
According to guinnes book the largest land vechicle is:

--------------------------------------------------------------------------------

Largest Land Vehicle
The largest land vehicle is the 14,196 tonne (31.3 million lb) RB293 bucket wheel excavator, an earthmoving machine manufactured by MAN TAKRAF of Leipzig, Germany. Employed in an open-cast coal mine in the German state of North Rhine Westphalia, it is 220 m (722 ft) long, 94.5 m (310 ft) tall at its highest point, and is capable of shifting 240,000 m³ (8.475 million ft³) of earth per day.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time