Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 03:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
tyson2 skrev:
xillur skrev:
HenrikGM skrev:
Egentligt mærkeligt at vi i DK skriger på turbobiler, og samtidigt skrotter dem vi har der lovligt kan køre uden politiet klistret fast på kofangeren..... :coffee:

Jeg tror man skal finde sammenhængen i at "striben" folket søger pimpede biler og for nylig da jeg var i sv, så jeg et par "pimpede" 700serie traktorer med Fastandfurious vinger... Er du gal de så goofy ud! ..gætter på at man skal have hockyfriller og skånsk dialekt før det er det sildene falder for :lusket:

Lyder frækt. Den eneste grund til at jeg vil have en Volvo er fordi jeg vil se hvordan den ser ud i gul med Testarossa kit, alu vinge og spinners :D :D :D

du finder nemt biler der er nemmere at geile end en ældre volvo (ved godt jeg får hug af henrik nu :gnaek: ) men det er da nok til dato en af de billigste og mest tilgængelige turbo biler, der for et mindre beløb kan tunes VOLDSOMT :rock: :rock: :rock: og så er der noget kult over en rå 242 :lusket:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 4600 Barbados
Det er netop Henriks udtalelse om nemme heste der lokker. Skal ikke have det mindste gejl på en Volvo.

Titel:
Moderator

Kig på de links der ligger på bla Savarturbo og turboperformanceclub.

Masser af opskrifter, flere med detaljerede oplysninger lige til at kopiere. Meget åbent, selv på knastakselområdet.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Henrik. Hvorfor står der 2,1 ved næsten alle Volvo turbo -89 i den blå avis? Er det 2,3 L og de bare skriver forkert eller hvordan?

Hvis du en dag lige falder over noget gammel Volvo turbo til en meget billig penge, må du da meget gerne skrive en privat besked. Så skal jeg gøre mit for at den ikke ender på skrotten :D

Titel:
Moderator

tyson2 skrev:
Henrik. Hvorfor står der 2,1 ved næsten alle Volvo turbo -89 i den blå avis? Er det 2,3 L og de bare skriver forkert eller hvordan?

Hvis du en dag lige falder over noget gammel Volvo turbo til en meget billig penge, må du da meget gerne skrive en privat besked. Så skal jeg gøre mit for at den ikke ender på skrotten :D

De ved garanteret ikke hvad det er, de har bare hørt det var en 2,1....

240Turbo er en 2,1. Hæslig stærk motor med fede cylindervægge.

Alle øvrige er 2,3 (ganske få undtagelser)

Tror Midtskrot i Hammerum har een stående lige her og nu.....Daniel ved det måske?
Den er der selvf indløst skrotpræmie på men det var da en ok markræser... :lee:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Skrotpræmie er vel en dødsdom = Aldrig plader igen?

Titel:
Moderator

http://videos.streetfire.net/search/vol ... 332af3.htm

Mere inspiration. Jeg solgte min gamle -75er 242 for mange år siden...HULK.....må eje igen.....Nogen der ved hvor der står en 242-75??

Citat slut.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Lækkert. Kan de ikke findes i sverige? Afgiften er vel ingen ting. årgang 75 er jo snart til veteran afgift.

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved
Jeg har købt 242 for 2mdr siden som jeg er i gang med at skal have sat bur i til rallybil som reservekarosse.
den gav 3400kr for en 1ejers på dk plader.

men det er da til at finde på dba.

www.mj-racingteam.dk

Titel:
Mester Medlem

sjovt nok at nævne COSSIE i denne sammenhæng, de er blandet ind i rigtig mange af de 4v topstykker fra den tid. bla MB, BMW OPEL.... samt naturligvis FORD...VOLVO?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 33 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time