Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 dec 2024, 20:26

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Det muligt at det ikke kræves i dansk lov, med dvs sikkerheds foranstaltninger, derfor burde arrangørene også have kigget til dem som er lidt mere profesionelle og vant til at arrangere motorløb.

Men nej man tog stilling og tilsidesatte elementære sikkerhedsregler, og det fik så konsekvenser, tilsyneladende ikke alvorlige... heldigvis.

Men nogen bør stå med en grim smag i munden

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ RSV

Du er bare så meget uden for rimelighedens grænser og besat af din holdning til tingene - hvor var du selv på dagen.

Du sad hjemme bag din pc og ventede på at kunne fyre en af bagkloge og totalt ukonstruktive kommentarer af.

Og nej - der er ingen grim smag i munden, men derimod en konstruktiv dialog om hvordan lovligt streetrace skal afvikles i 2008. Den der lærte mest i lørdags var ejeren af BMW'en og hans deltager kollegaer - og det var måske ikke så ringe :!:

/Hartvig

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Det kunne være sket i en gadebil også..... Blev utæt for benzin og det blev tilsyneladende trukket ind i bilen gennem varmeblæser. (læs: at få brændende benzin lige i hovedet :| ).... Men Jeg syntes at det var et kanon race vi fik. EN STOR ROS TIL 402Meter:DK :rock: Og så er hjelm vist bare påkrævet fremover...så må den debat være slut :up:

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Jeg må sgu' erklære mig enig med RSV - men det ved du nok også at jeg er Hartvig.

Grim smag i munden ved jeg ikke om jeg vil sige, men jeg har hørt mangt og meget om de angiveligt meget professionelle forhold som disse races bliver afholdt under, og om at officials er klar til at gribe ind overfor åbenlyst usikre biler og kørere.
Hvordan man kalder tider i 11-sekunders klassen - og måske bedre - kørt uden styrthjelm for sikre ved jeg dælme ikke. Alternativt må der altså være nogle officials der ikke er heeelt så klar til at gribe ind som man ellers er blevet tudet ørerne fulde.

Jeg forstår til fulde at I juridisk ikke kan hænges op på ret meget - men det forekommer mig at i mindst lige så meget selv deltager i guldjagten, og prøver at tilbyde så lempelige regler som muligt for at få folk til - og ikke mindst lade dem blive.
Jeg forstår det filantropiske og meget godgørende i at mine navnebrødre skal have en mulighed for at komme og køre noget race i stedet for at trække streger nede foran grillen - og det er prisværdigt. Men så må i fanderme også leve op til dels jeres ansvar og dels jeres udmeldinger og stille nogle krav til de hurtigere biler.
Juridisk har I givetvis jeres på det tørre - men det skader hele bilsportens image når sådan noget som det her sker - det kan du ikke (bort)forklare med jura til Hr. og Fru Hakkebøf - hvor gerne vi end ville.
Så på vegne af bilsporten er jeg dælerme harm - og jeg er sgu' glad for at der ikke skete mere med manden - både for hans og vores andres skyld. Ellers havde vi først været på skideren...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Ikke for at gøre dette til skyd på Hartvig tråd, men Hartvig indrøm dog at det var en fejltagelse med det "hjælm ikke forbud", jeg skulle mene at det er arrangøren af et arrangement der suverent bestemmer hvem der stiller op på dagen, der er intet til hinder for at man overtrumfer "systemets" regler, det viser blot at man er ansvarlig, noget som du selv har slået på tromme over, desuden vil jeg også lige påpege at du selv i høj grad har været med at starte denne storm op, først ved at kritisere en anden arrangør og hans arrangement for manglende sikkerhed, for så derefter selv at "bryde" disse sikkerhedsregler, og til stadighed gemmer dig bag ikke tilfredsstillende "lovlige" regler på området. Jeg har al respekt for at du/i gider at stable et arrangement på benene, men indrøm at i har kvejet jer og få det ud af systemet for vores alles skyld, så tiden kan bruges på noget konstruktivt som hvordan skal det gøres til næste år, som du jo osse selv er inde på...

Som jeg ser det er det din og andre arrangørers stejlhed over for hinanden der er den største hindring for at dette kan komme til at fungere - ikke systemet (myndighederene+DASU)

Husk - dette er ikke en valgkamp hvor en skal vælges og resten skal sættes i skyggen, der er kun et "parti" og det er os alle sammen...

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ATT: Hartvig. Det må siges at være et stort kompliment til jer der stod for afviklingen af løbet, når det manglende hjelmpåbud er det eneste og største problem man kan gøre jer opmærksom på.... :gnaek:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HSJ skrev:
ATT: Hartvig. Det må siges at være et stort kompliment til jer der stod for afviklingen af løbet, når det manglende hjelmpåbud er det eneste og største problem man kan gøre jer opmærksom på.... :gnaek:

HSJ... desværre er "hjælm" snakken ikke selve problemet, men mere et symptom på at der ligger et meget større problem bag, såsom at folk bruger mere tid på at bekæmpe hinanden end det modsatte...

Billede

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Ebeltoft
En mindre ting var alle de mange småsten, der var især i højre bane nede ved målstregen.
Første gang troede jeg at alle møtrikkerne i mit differentiale var røget af :shock:
Nu kan man så pille hvide småsten ud af de bløde dæk ligesom man i gl. dage
pillede berberis torne ud af folk, der var dejset om i en busk :cry:
så til huskelisten næste år kunne også være en fejemaskine :idea:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ravnen : Ja.. Jeg gir' dig ret, ligeså snart der kommer penge ind i det, så går det næsten altid galt. Audi_Claus : Jeg er sikker på at hvis du kommer et par timer før næste gang, så står der en kost klar til dig... :grin:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
så det med egne øjne og hvor var det dejligt at se official og de andre køre så hurtigt fremme med pulverslukkere osv.

og hvad angår dragt koster de som sagt fra 1600 og op elt efter hvor lang tid den skal kunne modstå flammer osv

så i mandens motorrum en benzinslange under dysebroen der var brændt eller gnavet hul på, hvis denne slange havde været armeret kulle ulykken muligvis ha været undgået, ganske vidst koster de 3x normal prisen men i sådan tilfælde er det peanuts i forhold til en bil til 0,5mil ?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time