Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 20:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
HAHA.. :gnaek: Ok .. lige sygt :rock: nok til mig Henrik.. Jeg vil helst ha' mig et fartøj med lidt mere kontrol..
Men landingen oplever man jo højst sandsynligt ikke, når nu man er gået ud som et lys.. :damn:
Så lad os håbe det med skærmene er automatisk..

PS: En del af de me163'ere sprang på jorden.. Noget med at man skal passe meget på med det brændstof.. Nå ja.. hehe.. NASA fik vidst også smadret for et par mill. $ x-15... Noget med at motorene sprang..
Mener dens tophastighed var 7290km/t :shock:

Men jo, lavet ordentlig, så smadrer man da bare bagagerummet op til dhb og fyrer lortet af...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2007, 20:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
Den burde da kunne synes med et sæt E godkente lygter og reflekser, jeg ved bare ikke lige med forurenings normerne.... måske med en katalysator????

DHB.... så ville jeg nok nærmere finde en turbine motor fra en helikopter, en lille en burde kunne være i motorrummet på 2cv'en. :twisted: :up: og så stille op i dieselklassen......

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jan 2007, 12:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Lars E skrev:
Den burde da kunne synes med et sæt E godkente lygter og reflekser, jeg ved bare ikke lige med forurenings normerne.... måske med en katalysator????

DHB.... så ville jeg nok nærmere finde en turbine motor fra en helikopter, en lille en burde kunne være i motorrummet på 2cv'en. :twisted: :up: og så stille op i dieselklassen......


Jeg tror sku en turbine motor er svær sådan lige at bruge til 402m... Jeg ved godt man bruger dem til træktortræk, men der VIL man jo så også gerne lave hjulspind hele vejen.

Ellers skal man i hvert fald til 402m finde på et snedigt variabelt gear af en art eller en kobling der kan files hele vejen hehe.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 17:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 aug 2003, 17:14
Indlæg: 603
Geografisk sted: 7160 Aale city
:cry: lyseslukker... du har nok ret, selv om det da var en ok idé.
hva med komverter fra en amerikaner?????

_________________
Hilsen Lars E

2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 18:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Lars E skrev:
:cry: lyseslukker... du har nok ret, selv om det da var en ok idé.
hva med komverter fra en amerikaner?????


For stor varmeudvikling, hvis det er meningen at den skal "file"... Jeg har i øvrigt set flere konvertere flået fra hinanden pga. højt moment.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 19:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der er lavet flere hundrede biler med turbine motor! i halv og hel tredserne kørte flere bilfabrikker test med bilerne på offentlig vej. langtidstest! respons og varme er de største problemer. ikke mange år siden det svenske POWER (bilblad) lavede en rigtig flot en som projekt over måske et år. til hastighedsrekorder er der regler for hvor mange % af fremdriften der skal komme fra hjulene, ved turbine drift. MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 22:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
lqs skrev:
der er lavet flere hundrede biler med turbine motor! i halv og hel tredserne kørte flere bilfabrikker test med bilerne på offentlig vej. langtidstest! respons og varme er de største problemer. ikke mange år siden det svenske POWER (bilblad) lavede en rigtig flot en som projekt over måske et år. til hastighedsrekorder er der regler for hvor mange % af fremdriften der skal komme fra hjulene, ved turbine drift. MVH. søren


Ja... Det er rigtigt nok.

De biler man lavede til vejene - Det trak mig bekendt på hjulene. Ved du egentligt hvordan koblingssystem og gearkasser (Hvis de havde gearkasser) så ud til sådan nogle. Man kobler jo ikke bare en turbine motor sammen med almindeligt issenkram (TROR JEG). En turbine motor bliver jo først effektiv ved temlig mange omdr. når kompressoren begynder at levere et ordentligt tryk.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2007, 23:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
jeg ved at der er en amrikaner der har bygget en lille turbine i en crx, og den virker ved hjælp af hydrulik og bilen originale gearkasse. men kan sq ikke finde hans side lige nu...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2007, 10:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Slavteren skrev:
jeg ved at der er en amrikaner der har bygget en lille turbine i en crx, og den virker ved hjælp af hydrulik og bilen originale gearkasse. men kan sq ikke finde hans side lige nu...


Ok... Det må være noget udvekslingsforhold i det hydraulik så - Andet kan da næsten ikke passe.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2007, 18:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Man skal nok kigge i retning af hvordan en helikopter gearkasse er konstrueret. Hovedrotoren på helikoptere drejer ikke meget mere 200omd/min..
Så man skal "BARE" lave den rigtige gearing, så kan det vel lade sig gøre.. :rock:

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 34 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team