Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 20:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Christian... jeg følger din holdning et meget langt stykke hen af vejen, men ligesom med skateboarder og rulleskøjte kører, kan der faktisk godt opleves en positiv udvikling over tid.

I dag findes der en eller flere skateboard eller rulleskøjte baner i alle større byer og der er udøverne og deres tilskuere trukket hen.

I min barnlige naivitet tror jeg fortsat at vi kan opnå noget af det samme med de ulovlige gaderæsere, men jeg er fuldkommen enig i at det skal være på deres egne præmisser så langt som det overhovedet er muligt.

Så klart skal der etableres permanente anlæg i Danmark, hvor der er plads til dem der bare gerne vil vise sig frem, til dem der vil se på lækre tøzer, til dem der vil hygge sig - og naturligvis til dem der vil køre streetrace som 201 eller 402 meter konkurrencesport.

Der hvor kæden hopper af er naturligvis når initiativtagerne ikke gider længere, fordi der ikke nødvendigvis er guld og grønne skove i at påtage sig et hårdt og utaknemmeligt fritidsarbejde.

Jeg ved med sikkerhed at DHB er et rent forretningsmæssigt initiativ og det er der intet galt i set fra min side. Jeg er selv i en dobbeltrolle som frivilligt og ulønnet medlem af interesseforeningen Streetracing.dk og samtidig som ejer af tidtagningsfirmaet Racetiming.dk, der sælger tidtagning og løbsafvikling for skyhøje priser :wink: . Det er der ingen som helst problemer i blot man er åben og ærlig (og skider på janteloven).

/Hartvig

/Hartvig

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Ja ok... Nu var det bestemt ikke for at tage alt det med DHB og økonomi op. Det var blot for at illustrerer, hvordan deres koncept er for netop at ramme den pågældende målgruppe... Det er jo noget de selvfølgelig gør helt bevidst og det virker rigtig godt - Mente ikke andet end det.

Jeg tillader mig at sammenligne "de unge mennesker” fra TV2 med målgruppen som både DHB og Thansen satser på. Idet jeg tillader mig det mener jeg det skal sige mig (måske os) noget om at den gruppe mennesker ikke er interesseret i at komme på banen med mindre der er et koncept i retning af netop DHB.

Når nogen stiller sig uforstående over for hvorfor "de unge mennekser" ikke møder op på banen er det så jeg kommer på banen (Ikke den bane) med mit synspunkt på den problematik.

Jeg forstår i øvrigt godt din sammenligning med skaterne. Der snakker vi jo kultur. Det mener jeg afgjort også godt man kan i denne forbindelse – Her er det så bare "bilister" i stedet... Det ”de unge mennesker” har gang i er jo også kultur. Alligevel er der dog nogle væsentlige forskelle, der adskiller de to ting i en sådan grad at der kan deles bøder ud for mange mange tusinde kroner på en enkelt aften til ”bilisterne” - Det er nok ikke set ved et skateboard kom-sammen.

Det der gør mig til pessimist mht. en løsning af problemet er grundlæggende to ting:

- "De unge" er selv alt for godt organiseret (Internet og telefon til kommunikation). Dvs. de har ikke brug for nogen forening med div. restriktioner til at kunne mødes i stort antal. På denne her måde sætter de endda selv dagsordnen.

- Jeg mener ikke det er realistisk at lave noget, lovligt tilbagevendende arrangement, der, på weekendbasis lokalt, kan konkurrerer med "en aften på linien, stregen, stribe osv.". Ikke i de unges øjne.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Mester Medlem

Havner: Du skriver lige præcis det mange går og tænker, men ikke lige kan fælde ned i ord.
Har fuldstændig samme mening som dig, om de unge...
MVh Finn

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Er enig i havnerens indlæg. Det bliver svært at trække de folk til en bane fremfor en tur i et øde industriområde fredag aften.
Måske man nærmere burde tage kraftig afstand fra dem frem for at forsøge at tæmme dem. De får jo 'sporten', os andre, til at se skidt ud til trods for at vi intet har med dem og deres kørsel at gøre.
Personligt gør jeg meget lidt i 402m og lignende (er mere til noget med sving) men fremhæver når jeg fortæller at jeg har en bil der primært bruges til race at det foregår på en lukket bane, uanset om det er ligeud eller Padborg etc. Ellers bliver man nemt sat i bås med 'Hjerneblødningerne'!

Jeg har personligt ikke en skid til overs for hasarderet kørsel, race på offentlig vej (uanset om den skulle være nok så øde!) etc. uanset at der godt kunne bruges flere steder at køre lovligt.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg kan godt forstå jeres argumenter - men vælger alligevel at fastholde min naive tro på at vi der arrangere lovligt streetrace har en berettigelse.

Denne berettigelse behøver såmænd bare at bestå i, at såfremt vi forebygger bare en enkelt ulykke, så er det et liv reddet og derfor hele sliddet værd.

Jeg tror på at en meget større del end det I antager, faktisk er parat til over tid at flytte ind på baner, men jeg er ikke så naiv at jeg tror det sker over natten.

Jeg tror at simple og sunde fornuft vinder over tid, størstedelen af "de unge" er velfungerende, snusfornuftige mennesker, og ikke "Brian" Sønderjyde typer. Får de et alternativ til gentagne razzia'er hvor de kan mødes på tværs af sociale og kulturelle skel - så flytter de sig. Og sker der først et skred sådan at tilskuerne følger med, så bliver "Brian" Sønderjylland typerne udstødte og forladte, hvorefter de går tilbage til at nikke skaller på den lokale bodega.

Nå-ja..... og så er det jo hylle sjovt at lave streetrace som en konkurrencesport, og skulle det glippe med at omvende "de unge" så er der jo fortsat 100-300 som stiller op til vores streetrace arrangementer, og åbner vi igen for tilskuere - ja - så er der ovenikøbet en skilling at tjene for de flittige :wink:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
til dem der ikke har set udsendelsen http://www.d-ment.dk/tv2dok.avi

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Gryde

Jeg har tilladt mig at downloade dit klip - der er et fremragende eksempel på hvad det netop er vi ønsker at forebygge i Streetracing.dk m.fl.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
efter min mening har morten fat i det helt rigtige. lovligt streetrace skal foregå om aftenen.. der er mange der kommer til race, ikke på grund af racet, men på grund af hele stemningen der er, og den er altså ikke den samme når arrangementet virker som om det er henvendt til de extremt seriøse.
min bil er absolut ikke en af de aller langsommeste på vejene i dk, og aligevel føler jeg mig lidt som gæst til holeby race.

nedton betydningen af tidstagningen, fjern stigesystemet der gør at man ryger ud efter første løb hvis ikke man har over 200hk, lad det foregå om aftenen, og fyld "parkeringspladsen ved tank standerne" (folk der kommer dernede ved hvad jeg mener) med biler. der er rigeligt med plads på selve banen til race.
har prøvet at betale 150,- for at køre ned ad banen 4 gange!!!! så er det sq svært at sælge budskabet...
Det vil gi den stemning der er om aftenen til de ulovlige arrangementer hernede er jeg sikker på.
Det er absolut ikke ment som at de seriøse skal jages væk, men i de fleste "unges" øjne er de arrangementer ikke til for dem.
og så skal der være mere af det. ved godt at det er at forlange meget, men 4 gange om året er bare ikke nok til at gøre en forskel...

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Slavteren....

Igen er jeg faktisk utrolig enig, det er meget vigtigt at fastholde så meget af oprindelige streetrace kultur som overhovedet muligt, derfor har vi i Streetracing.dk hidtil ikke brugt f.eks. klasseinddelinger og stige (smid-ud) systemer - alt sammen noget der er relevant i konkurrencesporten.

På sammen måde som f.eks. PKJ har vi bare forsøgt at trække så mange "heat" igennem som overhovedet muligt. Og natløb - tja - det har vi drømt om siden det første løb tilbage i foråret 2004.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
det lovlige holeby race startede jo som natløb, så mulighedden må jo være der..

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 45 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time