Christian... jeg følger din holdning et meget langt stykke hen af vejen, men ligesom med skateboarder og rulleskøjte kører, kan der faktisk godt opleves en positiv udvikling over tid.
I dag findes der en eller flere skateboard eller rulleskøjte baner i alle større byer og der er udøverne og deres tilskuere trukket hen.
I min barnlige naivitet tror jeg fortsat at vi kan opnå noget af det samme med de ulovlige gaderæsere, men jeg er fuldkommen enig i at det skal være på deres egne præmisser så langt som det overhovedet er muligt.
Så klart skal der etableres permanente anlæg i Danmark, hvor der er plads til dem der bare gerne vil vise sig frem, til dem der vil se på lækre tøzer, til dem der vil hygge sig - og naturligvis til dem der vil køre streetrace som 201 eller 402 meter konkurrencesport.
Der hvor kæden hopper af er naturligvis når initiativtagerne ikke gider længere, fordi der ikke nødvendigvis er guld og grønne skove i at påtage sig et hårdt og utaknemmeligt fritidsarbejde.
Jeg ved med sikkerhed at DHB er et rent forretningsmæssigt initiativ og det er der intet galt i set fra min side. Jeg er selv i en dobbeltrolle som frivilligt og ulønnet medlem af interesseforeningen Streetracing.dk og samtidig som ejer af tidtagningsfirmaet Racetiming.dk, der sælger tidtagning og løbsafvikling for skyhøje priser
. Det er der ingen som helst problemer i blot man er åben og ærlig (og skider på janteloven).
/Hartvig
/Hartvig