Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 feb 2025, 16:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 18:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Finn Tolstrup Pedersen skrev:
Ja det er fint med mig. Jeg kigger bare med i div diskutioner.
MVH Finn


Jammen det er ikke engang løgn - Jeg gør faktisk det samme Finn. Engang i mellem smutter det dog alligevel hehe.

Jeg er langt fra så aktiv en bruger nu som jeg var før hen. Det skal da lige være hvis jeg kan snige en joke ind eller noget.

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 18:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det er der flere og flere der gør.
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 18:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
subtimist skrev:
Jeg kan kun sige hvorfor jeg ikke skriver/svarer på indlæg nemlig fordi jeg kun har praktisk erfaring og ikke gider forsøge modbevise al det som folk har læst i en bog eller hørt om.
Det om man har skrevet 1000 indlæg eller 1 siger kun noget om hvor meget tid man har brugt her ikke hvad man ved,det med viden afhænger også af det der bliver spurgt om der er ingen der ved alt kun nogen der tror det.
Mig selv motor mekanisk ekspert (20 år prof.motorrenovering), elektronisk lærling og resten midt i mellem.
jeg er her fordi jeg elsker biler/motore det er både mit arbejde og min hobby.og fordi jeg kan lære noget måske af mureren eller butikschefen som kun har rodet med deres egen bil og tænker på en anden måde end mig.

Varme hilsner fra Kuala Lumpur

IB.


Det er lidt synd for forummet, at der findes denne holdning rundt omkring.
Dvs ikke ville skrive sin mening fordi den er opnået igennem pratisk erfarign, og ikke på et bogligt grundlag, hvor man kan citere på livet løs.
Men de fleste bøger er blevet skrevet på grunddlan af praktisk erfaring.
Så det udligner nok sig selv.

Og antallet af indlæg siger som du selv siger ikke en skid.

Problemet med praktisk erfaring er der bliver stillet et spørgsmål om hvorfor blæser min bil toppakninger.
Og der bliver svaret du spænder bare boltene 3 kg mere for det holder.
Og dette trik har måske holdt i 2000 km, over et år.
Så det er ikke særligt troværdigt.

Nu sidder der en der ved rent teoretisk hvordan bolte reagere når de når strækgrensen, og smider et par bøger eller to efter det første argument.
Hvilket ikke er forkert.
Ingen har lavet en fejl, a og b har udtalt sig efter deres bedste overbevisning.
Problemet er bare for den der har brug for oplysningen at finde den pålidelige kilde.
Og såddan vil det altid være.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 19:27 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Morten VJ skrev:
Det hedder jo et forum, og det betyder at alle mulige mennesker kan skrive deres mening ( så længe de er logget ind)
Skriver man noget må man være indstillet på modargumenter, da der nok er en eller anden der har en bedre teoretisk, eller praktisk viden.
Såddan er livet bare!
Hvis man ikke kan tåle kritikken, andres meningen så kan man jo bare lade være med at skrive.

Hvis man føler at tråden er ved at løbe løbsk så send et PB til moderatorene, da vi umuligt kan følge med i alle tråde :shock:

Men da det er et åbent forum må spørgmålsstilleren selv lave sin kildesortering, og vælge hvad der passer ham bedst.

Og det kan under ingen omstændigheder være op til moderatorene.l

Kort sagt jeg har personligt lært meget i den tid jeg hat været aktiv på PP.
Uagtet hvem der har skrevet, og det har været mod min oprindelige overbevisning.
Men jeg har tilgængæld ikke været sur forde jeg er blevet rettet.
Men såddan er der så meget.

MVH

Morten


Giver dig ret i meget af det her, selvføglig skal i lave kildesortering.

Men synes dertil at det må være op til en moderator at redigere, eller på anden måde gribe ind, hvis en tråd løber for meget, eller tonen bliver for hensynsløst. Hvis ikke kan jeg faktisk ikke se den store fordel ved at have moderator her inde....

Synes nu altså heller ikke jeg bliver sur hvis jeg bliver rettet, så vil jeg sku hellere ankende mine fejl...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 19:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
møffe skrev:
som jeg læser det så må klyfax være den kære scooter mekker.. og du henrik--- det er så vidt jeg kan læse klyfax der holder en soper tone og fortæller hvad de gør hvor han arbejder, og med god succes. hvorfor ikke overføre det til et forum hvor der bliver spurgt til det samme. hvilken ret har anden part i at fortælle om det er forkert eller ej? om det så er en fusker løsning eller ej. det kommer vel an på øjene der læser. skal det være helt tekninsk rigtigt det hele så kan samtlige ophuggere i DK godt pakke sammen for så skal vi jo alle købe nye dele og gerne opgraderede. og alle billige tuningsfirmaer og løsninger er intet værd.

faktum er den at billige som dyre løsninger er LØSNINGER. men køber man et brugt leje så ved man at det er brugt og køber man et nyt så ved man at det er nyt... man får somregl hvad man betaler for. så er det vel op til hver især at bestemme hvilken løsning der passer til dem. det er jo menskeligt at fejle. og janteloven har intet at gøre i denne tråd. det er vist bare en billig undskyldning som bliver brugt som en billig kliche.


Synes nu også Henrik holder den gode tone... Men ja jeg er nok den kære scooter mekaniker, hvis man altså kigger på erfaringen :)
At jeg ikke kender Henrik, så jeg kan vurdere om han er en F1 mekaniker, kan jo både være godt og skidt :)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 19:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Havneren skrev:
Nej... Men det fremgik sådan i det du skrev - Men ok... Du mente det så ikke sådan.

V/h Chr


Se det mener jeg så ikke, men det er jo hver sin måde at læse på. Og det er da også konstatet at jeg har læst et indlæg eller 2, af dine, forkert... Sådan er det jo...

Havneren skrev:
Nu når du bliver irreteret over den måde folk skriver på - Så husk at nogle måske også er irrateret over den måde du selv skriver på. Nu ikke opfat det forkert. Jeg er ikke irreteret over den måde du skriver på eller noget - Det jeg mener er blot at vi alle er forskellige og der skal være plads til os alle her, hvis bare det kan forgå med respekt fra andres holdninger, skrivemåder og i en fornuftig og sober tone (Det gør det jo også).


Det jeg bliver irreteret på, er når andre skriver som om de har prøvet alt og ingen anden metode virker. Eller når folk begynder at svare surt, har også fremhævet det for dig i et andet indlæg, men det er jo som folk forstår det der bliver skrevet.

Selvføglige vil der altid være nogle der bliver irreteret overfor indlæg, må afkende det også er sket for mig, men at bliver sure på dem, og begynde at svine dem til. Der sætter jeg sku grænsen! Det gør man sku ikke. (Skrevet i en mere generalt tilstand overfor alle)
Hvis dette nu skulle ske synes jeg det er i orden at svare igen, dog i en sober tone. Dette mener jeg faktisk ikke jeg gjorde overfor dig i det andet indlæg, så det undskyldes der her med for...

Citat:
Nu ikke opfat det forkert. Jeg er ikke irreteret over den måde du skriver på eller noget


Så har vi den samme holdning overfor hinanden. Håber heller ikke du opfattere dette indlæg forkert.

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 20:55 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
klyfax skrev:
[
Synes nu også Henrik holder den gode tone... Men ja jeg er nok den kære scooter mekaniker, hvis man altså kigger på erfaringen :)
At jeg ikke kender Henrik, så jeg kan vurdere om han er en F1 mekaniker, kan jo både være godt og skidt :)


Hvad angår scootermekkeren, så starter vi alle eet eller andet sted. Jeg startede som 8-årig da min far var så usædvanlig letsindig at forære mig en hjemmebygget gokart med en Honda G42 motor(5hk svjh) på. Alt for sindssygt hurtigt køretøj til en 8-årig iøvrigt.

Siden dengang har al fritid gået med at pille i eet eller andet. Det har altid været facinerende at søge grænsen for hvad ting kunne, og så bliver jeg ofte provokeret af "det kan ikke lade sig gøre".

F1 mekaniker.....arhh.....det er jo sådan nogle der skifter dæk i en helvedes fart og fylder bensin på ligeså hurtigt.... :wink:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 jul 2006, 21:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
HenrikGM skrev:
F1 mekaniker.....arhh.....det er jo sådan nogle der skifter dæk i en helvedes fart og fylder bensin på ligeså hurtigt.... :wink:


Og andet laver de ikke men tjener stadige spidsen af en jetjager på et enkelt løb. Men stadige kan man ikke kalde det "Dum i arbejde, tjener kassen" for en større fejl så bliver man sku fyret... Meeen hvor svært er det at fylde en tank når man holder en 12liter/sek. pumpeslange i hånden??? :)

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 06:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
klyfax skrev:
[Meeen hvor svært er det at fylde en tank når man holder en 12liter/sek. pumpeslange i hånden??? :)


Det kan man jo se på flere klip på nettet, hvor påfyldningen ender i en stor sky af fint forstøvet bensin(bensin?) efterfulgt af et pissedyrt Sct.Hans bål af kulfiber. Mon ikke sådan en smutter inkasserer en advarsel fra chefen?? ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jul 2006, 06:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
klyfax skrev:
møffe skrev:
som jeg læser det så må klyfax være den kære scooter mekker.. og du henrik--- det er så vidt jeg kan læse klyfax der holder en soper tone og fortæller hvad de gør hvor han arbejder, og med god succes. hvorfor ikke overføre det til et forum hvor der bliver spurgt til det samme. hvilken ret har anden part i at fortælle om det er forkert eller ej? om det så er en fusker løsning eller ej. det kommer vel an på øjene der læser. skal det være helt tekninsk rigtigt det hele så kan samtlige ophuggere i DK godt pakke sammen for så skal vi jo alle købe nye dele og gerne opgraderede. og alle billige tuningsfirmaer og løsninger er intet værd.

faktum er den at billige som dyre løsninger er LØSNINGER. men køber man et brugt leje så ved man at det er brugt og køber man et nyt så ved man at det er nyt... man får somregl hvad man betaler for. så er det vel op til hver især at bestemme hvilken løsning der passer til dem. det er jo menskeligt at fejle. og janteloven har intet at gøre i denne tråd. det er vist bare en billig undskyldning som bliver brugt som en billig kliche.


Synes nu også Henrik holder den gode tone... Men ja jeg er nok den kære scooter mekaniker, hvis man altså kigger på erfaringen :)
At jeg ikke kender Henrik, så jeg kan vurdere om han er en F1 mekaniker, kan jo både være godt og skidt :)


mener ikke noget negativt med det. jeg ´mener at ingen er mere and andre her på PP. om man så har læst nok så mange bøger. en ting er at læse en bog, en anden er at overføre et til det virkelige liv, og hvor mange her har læst en bog og overført det til feks 100motore for at finde ud af om det virker hver gang? eller om der er en chance for at det kan gå galt.

sandheden er at 80% af tuningsfolket ved PP tuner deres bil som lovbudget projekter, 10% tuner dem til max dobbelt litereffekt og nogle få går vidre.

og de fleste herinde der går vidre aflevere blokken ved en anerkendt person og nævner en effekt den skal bygges til og betaler.

jeg har ikke brug for at vide hvorfor og hvordan omkring altid. folk spørger somregl heller ikke mig hvordan deres kotelet havnede på deres bord. man er mest interesseret i om det virker.

der vil altid være nogle der spørger lidt mere til hvordan det virker. men det skal der nok blive spurgt om så.

reglsættet siger trodsalt at man skal holde sig til topic!

og der er med sikkerhed flere og flere der spørger på PB neveu (jeg får da lidt) istedet for at lave en ny tråd.. hvorfor er det mon sådan? er de bange for at spørge højt, og få kastet en masse.. det du vil kan ikke lade sig gøre, du skal istedet gøre sådan og sådan uden folk har kendskab til den evt bil/motor/ønske om hk/moment/økonomi. PP er et sted for begynder tuneren, og de skal føle sig velkommene til at spørge uden at føle sig dumme eller mindre værd. og det er vist ikke altid tilfældet.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team