Tak for de rosende ord om mig.
Ja, jeg er en meget travl mand og jo, jeg havde også rodet mig ind i DHB.
Dog ikke som løbsarrangør, men som den ansvarlige for alle bilklubber på træffet.
Jeg er også så heldig, at jeg er med ved det runde bord med de ansvarlige til DHB. De er nogle meget hyggelige og venlige mennesker ingen tvivl på. Jeg nære meget stor respekt for dem.
Jeg høre/ser mange af de problemer som kommer inden / under DHB, og kan kun sige det er en meget stor setup, som tager oceaner af tid at planlægge.
Der vil altid være nogle hovsaer og det sker også under PKJ i Vandel.
Jeg har de sidste 2-3 år prøvet at komme med indput til at gøre det lidt bedre på det hele.
Ang. deres tidstagning siger regelsættet at det er ufejlbar uanset hvad der sker, men hvis man skal se helt nøgten på det kunne det være, at anlægget ikke er bygget til gadebiler med lavefrontspoiler og meget åbne alu hjul.
Jeg kunne godt tro på at de biler som "redlightet" var det frontspoileren som var så lav, at den brød sensoren til tyvstart.
De sensor måler i en højde på 5-7 cm. over jorden.
Vi har også problemer med nogle enkle biler ved vores løb.
Ex. Sørens TTE Corolla eller Tino´s VR6, har altid drillet på en eller anden grund.
Vores anlæg arbejder på den måde, at når man går i stages bryder man sensorstrålen, når man holder på startstregen.
Når anlægget går i grøn måler den tiden fra den grønne lampe lyser til man kommer fri af strålen. Det kaldes reaktiontiden.
Det som så sker nogle gange er når en bil kommer i "stages" med meget åbne fælgere, kan det ske, at strålen kan skyde igennem fælgene og så melder den tyvstart, selv om man holder stille.
Nu må vi se hvad der sker, men jeg tror der sker et eller andet, således DHB 2007 bliver en bedre event.
John.