Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 dec 2024, 03:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Tror Lasse takker Mads for at afsløre Lasses lille brøler med benzinen...

Vi skal sku lige huske at takke Transfar for beværtningen!!! Du skal passe på Lars... Ellers ender det med at det bliver en service vi forventer fra din side hehe.

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Havneren skrev:
Hartvig skrev:
Måske PKJ, Holeby folkene, Streetracing.dk og alle de andre græsrodsforeninger skulle slå sig samme og arrangerer DHB v. 2.0 som et rent racearrangement, for jeg kan da se at der er biler nok der vil deltage.

Budgettet for at lave et publikumsarrangement vil nok ligge i niveauet ca. kr. 100.000 (Randers 1 som var et publikumsarrangement havde et budget på kr. 65.000) men hvis man dropper alt fest og balladen og bare kører tror jeg at man sagtens kan trække deltagere og tilskuerer nok til at det kan løbe rundt og måske give et tiltrængt økonomisk tilskud til foreningerne.

Reelt snakker vi jo bare om 1.000 tilskuerer til 100 kr. pr. næse og jeg vil gætte på at hvis det bare er rent DHB v. 2.0 kan vi vel trække +5.000 tilskuerer hvis vejret er godt.

Sidst men ikke mindst - kunne foreningerne visse deres evne og vilje til at arbejde sammen for Streetrace sportens skyld, og ikke for at Forlaget Benjamin skal score kassen (det kan vi lige så godt gøre selv).

Hartvig - på vegne af Streetracing.dk

Enig...

Jeg er dog ikke sikker på at det kan gøres for 100k. Hvad koster leje af banen og godkendelsen (Køb af støjkvote til pumblikms race med to biler startende ved siden af hinanden)?

I så fald skulle arangementet ligge senere på året og man skulle så f.eks. mindst have deltaget i et løb i løbet af sommeren. De f.eks. 20 bedste tider i landet i de respektive klasser skulle så inviteres til DHB v2.0 - Ja... Det ville selvfølgelig rejse andre problematikker, men et eller andet i den stil måske...

V/h Chr

Vi har tidligere arrangeret publikumsløb med ca. 1200 publikumer og vel og mærke under forhold som sagtens kunne have båret 3000 - 4000 flere uden problemer.

Økonomien belastes primært af udgifter til lovpligtig sikkerheds foranstaltninger og som sagt var der et budget på ca. kr. 65.000,- hvis så man regner med det dobbelte ca. kr. 130.000,- skal der altså blot komme 1300 tilskuerer før det løber rundt.

Det er vores holdning, at streetrace skal være en sport for alle og derfor vil vi i Streetracing.dk primært arbejde for at man kan komme ind for maks. kr. 100,- (eventuelt kr. 150,- for hele weekenden).

Den største udfordring er at finde sponsorer mv. som kan dække behovet for en underskudsgaranti i tilfælde af regnvejr, og jeg må indrømme at det har jeg og Casper ikke lyst til at yde en gang til selvom det gik godt første gang.

Derimod kan man sagtens åbne areallet for et mindre antal udstillere som kunne bidrage lidt til budgettet - men det bliver aldrig i Streetracing.dk regi at I skal forvente en kombination af motorsport og alkohol !

Dette er ikke udtryk for en røvhellig indstilling, men blot udtryk for at hvis vi på sigt skal have landspolitikernes opbakning til et par baner i Danmark, så skal vi ikke være en "forretning" eller en "festival" - rygtet siger at VMAX (Forlaget Benjamin) tjener mange millioner hvert år på DHB - det ville være rart hvis de donerede nogle at disse penge tilbage til Streetrace sporten - men det er jo en helt anden historie :roll:

Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Jeg tror jeg fik en af de første kommentarer fra Lasse da han hoppede ud af bilen i pitten efter omtalte løb, og han har ikke helt så smilende som jeg ville have forventet, hehe :D
Tak for kigget i motorrummet, og for snakken, både med Lasse og Rasmus (grydesvamp), så er der lidt flere ansigter på folk!

Mth til organiseringen, så var den (bortset fra tidtagningen og den sædvanlige KÆMPE ventetid mellem der skete noget på banen) bedre end sidste år. Det var muligt at blive dirigeret rundt til en parkerings-plads, ligesom exit gik en del mere glat end sidste år.
Det opvejer dog ikke de mangler der igen var, vi sad flere gange og så måbende til, men flere biler bare blev holdende mens den anden fik grønt lys og kørte afsted... Det er helt håbløst at der ikke blevet lavet om-starter, hvor det var det tekniske udstyr der fejlede...!
Daniel.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
PS: Til lykke til Lasse med sejren, virkeligt flot, og må være det foreløbige højdepunkt på en, indtil videre, flot 402m-sæson!
Daniel.

Titel:
Mester Medlem

Hartvig skrev:
Havneren skrev:
Hartvig skrev:
Måske PKJ, Holeby folkene, Streetracing.dk og alle de andre græsrodsforeninger skulle slå sig samme og arrangerer DHB v. 2.0 som et rent racearrangement, for jeg kan da se at der er biler nok der vil deltage.

Budgettet for at lave et publikumsarrangement vil nok ligge i niveauet ca. kr. 100.000 (Randers 1 som var et publikumsarrangement havde et budget på kr. 65.000) men hvis man dropper alt fest og balladen og bare kører tror jeg at man sagtens kan trække deltagere og tilskuerer nok til at det kan løbe rundt og måske give et tiltrængt økonomisk tilskud til foreningerne.

Reelt snakker vi jo bare om 1.000 tilskuerer til 100 kr. pr. næse og jeg vil gætte på at hvis det bare er rent DHB v. 2.0 kan vi vel trække +5.000 tilskuerer hvis vejret er godt.

Sidst men ikke mindst - kunne foreningerne visse deres evne og vilje til at arbejde sammen for Streetrace sportens skyld, og ikke for at Forlaget Benjamin skal score kassen (det kan vi lige så godt gøre selv).

Hartvig - på vegne af Streetracing.dk

Enig...

Jeg er dog ikke sikker på at det kan gøres for 100k. Hvad koster leje af banen og godkendelsen (Køb af støjkvote til pumblikms race med to biler startende ved siden af hinanden)?

I så fald skulle arangementet ligge senere på året og man skulle så f.eks. mindst have deltaget i et løb i løbet af sommeren. De f.eks. 20 bedste tider i landet i de respektive klasser skulle så inviteres til DHB v2.0 - Ja... Det ville selvfølgelig rejse andre problematikker, men et eller andet i den stil måske...

V/h Chr

Vi har tidligere arrangeret publikumsløb med ca. 1200 publikumer og vel og mærke under forhold som sagtens kunne have båret 3000 - 4000 flere uden problemer.

Økonomien belastes primært af udgifter til lovpligtig sikkerheds foranstaltninger og som sagt var der et budget på ca. kr. 65.000,- hvis så man regner med det dobbelte ca. kr. 130.000,- skal der altså blot komme 1300 tilskuerer før det løber rundt.

Det er vores holdning, at streetrace skal være en sport for alle og derfor vil vi i Streetracing.dk primært arbejde for at man kan komme ind for maks. kr. 100,- (eventuelt kr. 150,- for hele weekenden).

Den største udfordring er at finde sponsorer mv. som kan dække behovet for en underskudsgaranti i tilfælde af regnvejr, og jeg må indrømme at det har jeg og Casper ikke lyst til at yde en gang til selvom det gik godt første gang.

Derimod kan man sagtens åbne areallet for et mindre antal udstillere som kunne bidrage lidt til budgettet - men det bliver aldrig i Streetracing.dk regi at I skal forvente en kombination af motorsport og alkohol !

Dette er ikke udtryk for en røvhellig indstilling, men blot udtryk for at hvis vi på sigt skal have landspolitikernes opbakning til et par baner i Danmark, så skal vi ikke være en "forretning" eller en "festival" - rygtet siger at VMAX (Forlaget Benjamin) tjener mange millioner hvert år på DHB - det ville være rart hvis de donerede nogle at disse penge tilbage til Streetrace sporten - men det er jo en helt anden historie :roll:

Hartvig

Jeg er også sikker på de tjener RIGTIG mange penge - Jeg tager ikke med næste år. Jeg mener ikke de har fokus på det, som det for mig drejer sig om... Mange andre deltagere er udentvivl af samme opfattelse! Kunne godt tænke mig at se dem afholde et DHB uden DHB deltagere.

Et alternativ til DHB kræver i første omgang at nogen tager initiativet og får det sat i gang.

Jeg MENER ikke man kan købe en "støj dag" (Mig bekendt må der kun afholdes 6 arangementer i kaliber med DHB om året, og disse er dyre at købe sig ind på) på Vandel for penge som er dækket af det budget du snakker om der Hartwig. Jeg tager muligvis fejl, men prøv evt. undersøg det nærmere, hvis du ikke allerede har gjort det.

Var det mig der skulle samle tropperne ville jeg nok som det første tage kontakt til John fra PKJ. Han har allerede undersøgt meget af alt det der og kender en del til det. Han er en MEGET travl mand, men også MEGET flink mand - Jeg tror bestemt han og PKJ ville støtte sådan et arangement så godt de kunne.

Nogen skal tage initiativet...

V/h Chr

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Moderator

Havneren skrev:
[Var det mig der skulle samle tropperne ville jeg nok som det første tage kontakt til John fra PKJ. Han har allerede undersøgt meget af alt det der og kender en del til det. Han er en MEGET travl mand, men også MEGET flink mand - Jeg tror bestemt han og PKJ ville støtte sådan et arangement så godt de kunne.

Nogen skal tage initiativet...

V/h Chr

Hvilket så igen tydeliggør at PKJ arrangementerne langt langt overskygger DHB, når man ser det ud fra et kørersynspunkt.

Man kunne blot tælle antallet af starter til DHB, sammenligne antallet af starter til DHKB, og regne lidt på frekvensen af starter der er streetrace relevante. Det vil se ganske tankevækkende ud.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Christian

Jeg kender udemærket PKJ og John bl.a. fra min tid som medlem af PKJ, så ingen problemer der. Det største problem ved at arrangerer noget sammen med f.eks. PKJ og Race-X arrangørerne er nok gammelt nag, samt motiver og hensigter - Streetracing.dk er fortsat kun interesseret i arrangementer som kan gavne sporten bredt.

Støj er IKKE et problem for Streetracing.dk, vi har dokumentation for at vi ikke støjer målbart - tag den :wink: og med forhåndsgodkendelser fra både Nordjyllands Amt, Viborg Amt og Århus Amt bliver det vores mindste udfordring.

Med hensyn til Vandel er det vores holdning at den ligger rigtigt godt geografisk i landet, men prisniveauet er bare så totalt hen i vejret når der skal laves publikumsarrangementer, så der har vi bestemt mere fokus på mere rimelige baner som f.eks. Sindal (Danmarks nordligste bane) og Skive m.fl.

Så ja - det er absolut muligt at lave et "supplement" til DHB, men hvor der er heat til alle og hvor 402 meter race er det primære. Men opfordringen er nu sendt i ringen, Streetracing.dk er klar som medspiller !

Hartvig

Titel:
Medlem

Tak for de rosende ord om mig.

Ja, jeg er en meget travl mand og jo, jeg havde også rodet mig ind i DHB.
Dog ikke som løbsarrangør, men som den ansvarlige for alle bilklubber på træffet.
Jeg er også så heldig, at jeg er med ved det runde bord med de ansvarlige til DHB. De er nogle meget hyggelige og venlige mennesker ingen tvivl på. Jeg nære meget stor respekt for dem.
Jeg høre/ser mange af de problemer som kommer inden / under DHB, og kan kun sige det er en meget stor setup, som tager oceaner af tid at planlægge.
Der vil altid være nogle hovsaer og det sker også under PKJ i Vandel. :roll:

Jeg har de sidste 2-3 år prøvet at komme med indput til at gøre det lidt bedre på det hele.

Ang. deres tidstagning siger regelsættet at det er ufejlbar uanset hvad der sker, men hvis man skal se helt nøgten på det kunne det være, at anlægget ikke er bygget til gadebiler med lavefrontspoiler og meget åbne alu hjul.

Jeg kunne godt tro på at de biler som "redlightet" var det frontspoileren som var så lav, at den brød sensoren til tyvstart.
De sensor måler i en højde på 5-7 cm. over jorden.

Vi har også problemer med nogle enkle biler ved vores løb.
Ex. Sørens TTE Corolla eller Tino´s VR6, har altid drillet på en eller anden grund.

Vores anlæg arbejder på den måde, at når man går i stages bryder man sensorstrålen, når man holder på startstregen.
Når anlægget går i grøn måler den tiden fra den grønne lampe lyser til man kommer fri af strålen. Det kaldes reaktiontiden.
Det som så sker nogle gange er når en bil kommer i "stages" med meget åbne fælgere, kan det ske, at strålen kan skyde igennem fælgene og så melder den tyvstart, selv om man holder stille.

Nu må vi se hvad der sker, men jeg tror der sker et eller andet, således DHB 2007 bliver en bedre event.

John.

Senest rettet af john 406 turbo 05 jun 2006, 17:30, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Medlem

Hvis vi skal snakke økonomi, så kender jeg intet til økonomi i DHB, men hvem vil ikke tjene penge på et arrangement.
PKJ vil da, for der er et risiko for et flop eller uforuset udgifter.
Tænk lige på hvilke økonomiske tal DHB regner med.
Mit gæt er ca. 10 mill. i omsætning.
Alle folk der arbejde der som hjælpere mm. uden for madgaden/udstiller, var på timeløn.
Der er 4-5 faste ansatte + mange andre som også skal have løn.

Oprydning koster kassen + mange andre ting.

Hvis der er 1-2 mill. i overskud om året for et firma er vel ikke for meget.

John.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Hej John,

Det er altså noget vrøvl i alt venlighed :wink: netop det udstyr som NDCD benytter er udstyret med en Guard sensor som er med til at sikrer en korrekt pre- og stage.

Det udstyr som NDCD benyttede til tidtagningen i år er det som Stig Neergaard har solgt, og som har været benyttet til bl.a. DHB og masser af dragrace events rundt omkring i Europa i de seneste mange år.

Udstyret er fra det Amerikanske firma www.portatree.com og er nok Danmarks eneste fuldt professionelle udstyr og som skrevet tidligere har jeg været ude og se det i brug for mindre end 2 uger siden. Problemet er nok nærmere at folkene ikke har øvet nok med det endnu og af samme grund tilbød jeg at Racetiming.dk ville stille deres udstyr kvit og frit til rådighed som backup.

Problemet ligger nok i at DHB efterhånden udelukkende er blevet et profitforetagende i stil med DTC og det er der ikke noget som helst galt i - blot man husker at leverer varen :!:

Men nu har du jo set min opfordring og vi er friske på at tage en dialog med PKJ også selvom der kan være forskellige interesser involveret - dybest set vil kørere og tilskuerer jo bare gerne have en oplevelse som indfrier deres forventninger i forhold til hvad de har betalt.

Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 131 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14  Næste

Alle tider er UTC + 1 time