Citat:
Nå findes de sensorer ikke....hmm....Jeg sidder her med et laserlink(bygget fordi jeg kunne, ikke fordi det skulle bruges, eller for den sags skyld var nødvendigt!), der kan transmittere data direkte fra PC til PC, på en strækning på langt over 10m. Responstid langt langt under uSek. Flere decimaler fra dine 1mSek.
Det lyder da meget spændende - prøv lige at sende mig et link, vi har faktisk været inde og kigge på noget i den retning, men fandt ikke noget der umiddelbart kunne implementeres. Men hvis du har fundet noget vil jeg meget gerne se det. Og uanset vores diskussion giver jeg gerne en fadbamse for hjælpen !
Citat:
Det kan godt være du synes jeg kommer med spøjse input, men jeg ved lidt om responstider, og en del om hvor præcist sådan noget reelt skal være før det er tilfredsstillende.
På mig virkede det bare mest som om at du er en "kom ikke her og belær mig om noget type" men i bedste fald tager jeg fejl, og så kan dine spøjse input trods alt bruges til noget nyttigt for landets streetracere.
Citat:
Når du nu er færdig med din påskeferie og har fået bygget din speedtrap, og har fået nogle målinger på 0-402m tider+hastighed, så prøv engang at sammenligne dem. Så vil du se at de to er meget meget tæt knyttet. Tæt nok til at man kan sagtens kan knytte dem stort set uløseligt sammen.
Lav lidt statistik på dine målinger, og se på afvigelsen.
Prøv det en dag, så vil du se at jeg ikke er så galt afmarcheret endda.
Jeg vil opgive at få dig til at forstå hvad jeg mener, og istedet lade dig drage dine egne konklusioner, baseret på dine egne målinger.
Hmm... hvad skal jeg sige - du påstår at der en formel for kalkulation for sluthastighed som funktion af kørt tid på distancen, du fører ikke noget bevis, men fremturer bare med dine gætterier. Sorry, jeg kan bare ikke tage det serisøt før du fremviser den formel - til gengæld vil jeg gerne være med til at dele Nobel prisen med dig når du kommer frem med den
Hvordan statistik skal kunne forklare din beregning fatter jeg ved gud heller ikke en brik af - husk nu hvad det er du har påstået tidligere.
Citat:
Sluthastighed: Når man ved en bil kører 402m på feks 14sekunder, (og vi snakker gadebil her) så er der en ret veldefineret sammenhæng mellem udgangshastighed og tid. Den er simpelthen dikteret ud fra gemen fysik.
Endnu en gang - det eneste (og iøvrigt nemt beregnbart) du kan udlede ud af sluttiden er den gennemsnitlige hastighed over distancen.
Citat:
Det kan endda være du en dag vil revurdere dine holdninger til tolerancer, og afpasse tolerancen til det du faktisk vil måle på, uden at gå blindt efter specifikationer, eller en reklameværdi i "bedste specifikationer".
Vi laver tidtagning til lovligt streetrace og måler med 1/1000 hvilket efter vores overbevisning er acceptabelt. Vi har styr på de fejlkilder som kan spille ind i kvaliteten af vores tidtagning og vores udstyr matcher 100% det udstyr der benyttes af f.eks. Stig Neergaard til professionel dragracing og på Santa Pod i England.
Citat:
Ingen grund til at have 8megapixel i et digitalkamera, hvis linsen kommer fra en colaflaske. Værd at tænke lidt dybere over.
Helt enig - uden jeg i øvrigt kan se sammenligningen ?
Men jeg vil da gerne forsøge at forstå dig ret - et billed taget med 8 megapixel kamera indeholder altid de 8 megapixels, idet dette suværent er bestemt af CCD'en i kameraet. "Cola" linsen har alene indflydelse på hvor meget input der kan ramme CCD'en og kvaliteten af billedinformationen. Men det en helt anden snak som nok hører hjemme i et fotoforum