Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:38

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Østsjælland
Hey Slavter

Først vil jeg lige sige pisse ærgeligt med din bil, man bliver så forbandet irreteret, men her er opskriften.

1) du kører på autoriseret værksted og får takseret din bil.
2) du opgiver modpartens forsikringsselskab og reg nr.
3) de tager kontakt til deres klient og beder ham udfylde en skades anmeldelse
4) hvis de ikke har henvendt sig inden for en uge ell 2 så rykker du dem

før eller siden kommer der skred i sagen,

har selv været møllen igennem et par gange, det er jo problemet for os der kun har ansvar

pøj pøj og godt nytår

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
har været rundt og snakke med et par værksteder, og INGEN vil røre ved bilen før det med forsikringen er i orden. ville nemlig først være fair og få et tilbud på hvad det kostede, og aflevere det til ham, men det kunne heller ikke lade sig gøre. vil tro at det er pga skadens omfang, for det er jo ikke til at sige 100% hvor meget der er gået før bilen er skildt ad.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

øhh det er mig meget uforståligt at værkstedet ikke vil taksere den, forfaen det er det de lever af, nå men slavter send mig dit tlf nr i en privat besked kender nok en der vil taksere den, men det kræver nok at du kører her op på øen :D

i øvrigt glem alt om at give ham en chance for at betale skaden, det gør forsikringen hvis de mener at at det kan betale sig for ham, eller han selv kan insistere på at betale skaden.

mvh rsv

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tak for tilbudet, men jeg tror at jeg holder det hernede, vil nemlig også gerne være der når forsikringen skal kigge på den. tror nok jeg har kvajet mig igen, de ville gerne give et tilbud på den, men det krævede at de fik den ind og skildte den ad, og at de selvfølgelig ville blive betalt for det.

han får ikke nogle chancer, han kan få lov at betale når bilen er takseret, skal ikke nyde noget af at aftale 8kg, og det så koster 14 når bilen skal laves... gider ikke spilde min tid på at diskutere med ham. problemet er nemlig at jeg skal ind og oppereres i mit knæ i næste måned, så jeg vil hellere bruge krudtet på at finde mig en lille panda til vinterbil i stedet, og så tage slåskampen med forsikringen i et tempo hvor der er tid til at tænke over tingene. der går alligevel min en måned inden der blir afgjort noget, og så skal den synes når den kommer tilbage, hvilket jeg nok ikke er i stand til.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

det er bare i orden ellers må du sige til og vi finder udaf det

mvh Rsv

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

og så er der brug for de gode råd igen... :evil:

til min store overraskelse fik fjolset ret hurtigt sendt papirerne afsted til sin forsikring.

men ak og ve: den kære assurandør kan SLET ikke se at al den skade kan være opstået ved at han har bakket ind i den. 2 gange har jeg snakket i tlf med ham, og han er ellers flink nok at snakke med, men fagligt er den sq helt gal...

nu har jeg så aftalt at mødes med ham på mandag så jeg kan vise ham hvor galt det egentlig står til, eftersom han efter at have set 2 gange på bilen stadig ikke kan se det. det sjove er jo så at alle andre værksteder der har set på den mente at den var så skadet at de ville skille den ad før de ville taksere den. :roll:

mit spørgsmål er så: hvad skal jeg gøre nu? han sagde i telefonen at jeg IKKE skulle regne med at få noget ud af det, så skal jeg ha fat i hans overordnede? eller skal jeg kigge mig om efter en advokat med det samme?

hans faglige nivou: der er 2 skærmkanter der skal skuftes, 2 huller i panelet på størrelse med en femmer, en forrude og lidt rust omkring forruden, og han mente at bilen aldrig burde komme ud og køre igen. da jeg så spurgte om han overhovedet havde undersøgt hvad de biler står i henhviste han til ay der står en californien import i jylland til 20kg, og når han så trak VÆRKSTEDSPRISEN på de mangler min har fra ville han ende på 0... da jeg selvfølgelig har lavet mine lektier hjemmefra er den bil han henviser til kun en 12v (min er 16v) og prisen er uden afgift. det kendte han jo selvfølgelig ikke noget til.

AAAAAAAAARG!!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

www.slavteren.tk

Titel:
find priser på så mange tilsvarende biler du kan på nettet og ved told og skat. så fremlægger du beviserne igen. de skal naturligvis være i en næsten tilsavrende stand.

Titel:
Senior Medlem

de fleste selskaber har en "overtaksator" ham kan du jo bede om at snakke med, det kan være han kan se omfanget af skaden.

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

tjae, jeg har forklaret hvad de koster, men ærlig talt så er der ikke nogle til salg for tiden i samme stand som min. er jo godt klar over at den ikke er helt ny, men den er sq ikke skrotmoden endnu...

problemet lige nu er at han ikke kan se at en ca 1500kg 4x4 der blir bakket ind i men arme honda kan skade mere end en lygte... men med det skrald der kom da han ramte har han sq ikke liiige skulle se om der var plads, han har bare svinget ind.

det værste af det hele er at jeg gradvist mister lysten til hele projektet når det skal være så besværligt... :(

www.slavteren.tk

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

:evil: :evil: :evil: ¨nu er jeg sq på kanten til at blive arrig... har været oppe og mødes med ham i dag, og nu vil han kun smide en brugt lygte på. HAR sagt til ham at jeg ikke vil se så meget som en ridse i den...

men endnu sjovere så vil han slet ikke dække min kofanger... der er kommet en lile bule på den et ret dumt sted, og nogle dybe ridser. ok, lakken er faldet af et par steder på den, så lakeringen kan jeg godt gi mig lidt med, men om han vil dække kofangeren???
det er for øvrigt det eneste der er galt med den ud over lakken der har sluppet, men han mener ikke at dens værdi er forringet pga bulen!

igen mener han ikke at en stor grim mitzu 4x4 kan bule min "spar vægt- lav bilen i 0,5mm plade" honda ved at bakke ind i den for fuld damp... ikke engang selv om jeg kan vise ham at spalteafstandene ikke passer og bagskærmen har fået en lille bule ud lige bag baglygten.

nu har jeg så siddet og googlet i små 5timer efter hvad reglerne er på det område her, for jeg er i tvivl om hen må smide brugte dele på? sådan en lortelygte kan jo sagtens være noget gammelt lort der er tærret i stikkende osv. er der nogle der er meget inde i emnet, eller ved hvor jeg kan læse mig til det?

enste lyspunkt på dagen: jeg fik endelig banket ind i hovedet på ham at jeg egentlig er 9938777% pisse ligeglad med hvad han mener min bil er værd 10cm inde på bagskærmene og fremad. den skal bare laves.

sorry den er lang, men jeg er SÅ pised off...

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time