Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jul 2025, 20:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: lolland
nu lige for at gøre EN TING HELT KLART...

så skal jeg bare have 2klip inden for det første år,
så begynder jeg at blive RIGTIG IRRITERENDE...
og ser jeg en betjent på gaden, der IKKE køre med blink ---
som så tilligemed køre for stærkt,
så bliver det meldt, og der bliver fulgt op på det ;-)

ja + jeg nok bare skrider til et andet land og bo i ---
--- for som Peterwings skrev ---
så er der sku ikke meget ved at våre OVERVÅGET konstant,
+ som i skriver, er det de almindelige borgere det går ud over..
... som ja, sikkert køre alligevel :-)
... hvilket er forståligt nok.

Mvh.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Senior Medlem

[quote="tagsænket"]nu lige for at gøre EN TING HELT KLART...

så skal jeg bare have 2klip inden for det første år,
så begynder jeg at blive RIGTIG IRRITERENDE...
og ser jeg en betjent på gaden, der IKKE køre med blink ---
som så tilligemed køre for stærkt,
så bliver det meldt, og der bliver fulgt op på det ;-)

hehe ja ligesom TV2 den anden dag, hvor man havde stillet en "fotovogn" op og målte patruljevogne og derefter konfronterede dem med det, det er fanme go journalistik

svan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Minilars skrev:
en anden ting er at hvis man nu har 2 klip og man så tager sig lidt sammen kører fejlfrit i 5 år og så laver en dum fejl.. så koster det stadig kortet.. den vil altid ligge og vente på dig..der er ikke noget med som en straffe attest at den bliver slettet efter nogle år..

syntes jeg læste at den bliver nulstillet efter 3 års klippe fri kørsel...

http://www.sikkertrafik.dk/klippekort

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Senior Medlem

det er da også korrekt, med andre ord kan man næsten få et klip om året og stadig beholde sit pap, er der bare gået 3år og en dag fra klip nr et til klip nr 3 beholder man pappet.

svan

Medlem

Geografisk sted: lolland
Jammen

LYKKE TIL ALLE SAMMEN ;-)

Kør nu forsigtigt.

Mvh Tagsænket

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vendsyssel
Med salig Buster Larsen's ord: LORTELAND!

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E

Titel: LORTELAND
LORTELAND

nemlig.......
alt det FUCKING "vælfær" ---
men kan vi få lov at være i FRED ... NEJ :evil:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Nu har den vist kørt længe nok......... ?

Du får klippet i kortet ved en overskridelse på mere end 30%:

50km/t + 30% = 65km/t
80km/t + 30% = 104km/t
110km/t + 30% = 143km/t
130km/t + 30% = 169km/t

Klippet 'gælder' i 3 år.

Det er ikke for at spille hellig men 100 på landevejen og 140/160 på motorvejen er vel nok for de fleste til alm. hverdagskørsel ?

Ja, det er pissesjov at blæse den af med 240+ ned af E45 men det er vel ikke noget man bliver nakket for ret tit ?

Jeg har haft kørekort i 15 år og indtil videre har jeg fået to (2) fartbøder. Én for at køre 83 hvor jeg måtte køre 60 og én for at køre 132 hvor jeg måtte køre 80 - de målte mig midt i en overhalning. Og det er IKKE de eneste to gange jeg har kørt for stærkt i mit liv.

Jeg er godt klar over at nogle af jer føler jer grundigt forfulgt af polisen men langt de fleste betjente kan godt overskue at forholde sig rimeligt objektivt til situationen, hvis man altså kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Det er sgu da klart at manden bliver pisset af, når der sidder en nar bag rattet som straks begynder at spille op, når regningen for forseelsen skal præsenteres. Tror nok det hed konsekvens-pædagogik, dengang jeg var knægt i '70-erne. "Hvis du ikke fatter den første gang, så bliver straffen bare værre......".

Istedet for at sidde og hidse jer op til det store opgør med landbetjent Poulsen, når han stopper jer for at give jer et hak i klippe-kortet, så prøv lige at forholde jer lidt mere kritisk til de regler der er stukket ud. Der er allerede udlagt fyldestgørende regler for de fleste af punkterne - det eneste der er tilføjet er, at kørekortet nu bliver klippet til julepynt;

For eksempel fik jeg, da jeg tog kørekort, at vide at afstanden til forankørende skulle være mere i meter end halvdelen af hastigheden i km. (80km/t giver en afstand på 40m, 100 en afstand på 50). Den regel gælder vist stadigvæk.

Og nej dette indlæg er ikke til diskusion - det er et udtryk for min holdning og den kan der ikke ændres ved.

/Nolan

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Nolan skrev:
Nu har den vist kørt længe nok......... ?

Du får klippet i kortet ved en overskridelse på mere end 30%:

50km/t + 30% = 65km/t
80km/t + 30% = 104km/t
110km/t + 30% = 143km/t
130km/t + 30% = 169km/t

Klippet 'gælder' i 3 år.

Det er ikke for at spille hellig men 100 på landevejen og 140/160 på motorvejen er vel nok for de fleste til alm. hverdagskørsel ?

Ja, det er pissesjov at blæse den af med 240+ ned af E45 men det er vel ikke noget man bliver nakket for ret tit ?

Jeg har haft kørekort i 15 år og indtil videre har jeg fået to (2) fartbøder. Én for at køre 83 hvor jeg måtte køre 60 og én for at køre 132 hvor jeg måtte køre 80 - de målte mig midt i en overhalning. Og det er IKKE de eneste to gange jeg har kørt for stærkt i mit liv.

Jeg er godt klar over at nogle af jer føler jer grundigt forfulgt af polisen men langt de fleste betjente kan godt overskue at forholde sig rimeligt objektivt til situationen, hvis man altså kan finde ud af at opføre sig ordentligt. Det er sgu da klart at manden bliver pisset af, når der sidder en nar bag rattet som straks begynder at spille op, når regningen for forseelsen skal præsenteres. Tror nok det hed konsekvens-pædagogik, dengang jeg var knægt i '70-erne. "Hvis du ikke fatter den første gang, så bliver straffen bare værre......".

Istedet for at sidde og hidse jer op til det store opgør med landbetjent Poulsen, når han stopper jer for at give jer et hak i klippe-kortet, så prøv lige at forholde jer lidt mere kritisk til de regler der er stukket ud. Der er allerede udlagt fyldestgørende regler for de fleste af punkterne - det eneste der er tilføjet er, at kørekortet nu bliver klippet til julepynt;

For eksempel fik jeg, da jeg tog kørekort, at vide at afstanden til forankørende skulle være mere i meter end halvdelen af hastigheden i km. (80km/t giver en afstand på 40m, 100 en afstand på 50). Den regel gælder vist stadigvæk.

Og nej dette indlæg er ikke til diskusion - det er et udtryk for min holdning og den kan der ikke ændres ved.

/Nolan

Den holdning er meget fornuftig, og jeg kan kun tilslutte mig den.

MVH

Morten

PS oplevede faktisk en nar der havde brugt sine 3 klip inden for 30 sek..
Overhaler inden om i nødsporet, og derefter over for rødt drejer til højre, men svingbanen er optaget så vi tager den næste bane der er fri.
IDIOT!!!

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
helt enig i at han selv har bedt om 3 klip morten og det vil da sikkert også hjælpe på dem der "bare" har råd til at betale sig fra det hele, men det jeg stadig er bekymret for er de betjente der ikke har nogle skrupler over at "pynte" lidt på raporterne, og inden alle skriver at de bare gør deres arbejde, så JA det gør måske 90% af dem, men de sidste 10% bekymrer mig... det er jo stadig ham der skal vurdere om du har holdt de 40m afstand ved 80 km/t... og om du har placeret dig til ulempe for andre traffikanter osv.

www.slavteren.tk

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 59 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Næste

Alle tider er UTC + 1 time