Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 18:47

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
Er en supra med 1500Hk en gadebil?
Er en Corolla med to motorer en gadebil?
Er en golf lll med eftermonteret turbo en gadebil?
Er en gammel volvo med rustne vanger og een dag til syn en gadebil?

Personligt er pisse ligeglad, bare de overholder det samme regelement!

For et syn kan de fandenme ikke klare!

JEg formoder vi godt kan blive enige om at syn i forstanden SBI syn ikke kan komme på tale.

Ravn; Bilerne er her jo, så reglementet skal bygges over dem. Bilerne bliver ikke bygget om fordi du eller jeg laver eet eller andet reglement!
Der bliver allerhøjest dispenceret i vildskab, og så kan vi ligeså godt køre helt uden det reglement. Så kan vi bare ikke få det godkendt af myndighederne, hvorfor der så ikke er mere race. Ryk 10 felter tilbage og gå direkte i fængsel..

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
[
Så er sagen vel egentlig klar.
En Streetracebil er en bil der lige er blevet synet 5 min før et arrangement er 100% standard incl std. luftfilter og Blaupunkt radio, er det der hvor du vil hen?
Jeg mener helt bestemt at jeg sagde at man kunne rette det regelement til så det kom til at passe vores forhold...

Nu drejer du så diskussionen ud af propertioner. :(

Det er ikke der jeg vil hen, og har aldrigt givet udtryk for det.

Hvis der skal laves et modspil til DASU, så skal det ikke være et tilrettet svensk reglement, men derimod helt og holdent skræddersyet til de biler vi har i dansk race, pr dags dato. DVS; definere hvilke biler i DK der er for ekstreme til en streetklasse, og hvilke der ikke er.
Dollos TwinEngine er een gang blevet erklæret for ekstrem på en tvivlsom beslutning. Men hvad med de andre aktive biler, er der ingen af dem der er for ekstreme, eller er det ikke ekstremt nok endnu?

Det er ikke en provokation Ravn; det er et spørgsmål der er nøglen til det forbandede reglement(hvis det skal passe til de biler vi HAR)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

ER det ikke præcis den samme diskusion som absolut ingen steder har fåert hen det sidste år?

2 skridt tilbage og et skridt frem:

Lad os sige at man rent faktisk BLEV enige om et reglement.
Hvem skulle så følge dette og hvorfor? Hvad skulle det bruges til?

Hvis vi bare snakker Blackrace... Jammen fint nok - Så er der ingen grund til de store krumspring! MEN hvis det er meningen at grundbegrebet streetrace på tværs af forskellige aktørere i dk skal, bør, kan bruge reglemanget under en organiseret paraply organisation - Så skal der andre og vigtige ting på plads først.

Var det mere organiseret med betalende medlemmer i en organisation(Forening ala DASU) - Lad os kalden den USAD for nu... Så kunne de betalende medlemmer komme med forslag til paragraffer i reglementet - Der efter har hver medlem mulighed for at stemme på de paragraffer vedkommende mener høre hjemme under streetrace. Afstemningen vil være offentlig og alle kan følge med... Efterfølgende tilpasses reglementet til et brugbart resultat. USAD er skabt og relgementet er skabt med højest muligt tilfredshed for foreningens medlemmer.

Ja... Gu fanden er der arbejde i det!!! Men igen -

HVORDAN SER MÅLET UD SOM DER SIGTES EFTER???

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja der er rigtig mange aspekter i denne diskussion. Som jeg skrev tidligere og som havneren igen har været inde på er man nødt til at finde frem til hvem der skal køre under dette reglement og hvordan vi skal gøre det interessant nok til at folk ikke bare finder et arrangement hvor disse regler ikke gælder. Derfor mener jeg at hvis vi skal nogen vegne med dette så skal der nedskrives et muligt reglement og derefter skal det "sælges" til de forskellige arrangører, og gerne først efter at vi har fået et flertal af kørere med på at det er dette reglement som vi vil køre under og er det ikke gældende så kører vi ikke. Et vigtig spiller at få med i dette må uanset om man kan lide det eller ej være arrangøren af DHB. Det er nu engang det største arrangement i DK og dér den hurtigste bil bliver fundet. Enten det eller der skal eventuelt laves en streetrace cup som kunne gøre det interessant at køre under det nye reglement og som kunne kåre en lad os kalde det "Streetracer of the Year" eksempelvis.

Over til diskussionen om hvad man mener er en gadebil. I mine øjne har jeg svært ved at se hvordan vi skal lave et godt streetrace reglement uden at sortere mange af de "tunge" drenge fra. Men jeg vil dog komme med nogen forslag:

1. Bagvogn
- Bilen skal have sine originale ophæng. Det vil sige at 4-link/ 3-link er ikke tilladt. Bagtøj må skiftes ud men skal placeres i originale ophæng. Det er ikke tilladt at ændre på vangernes konstruktion. Det er tilladt at ændre fjedre/dæmpere. Derudover skal bagbro/bagtøj forblive i "standard" materialer, det vil sige ingen bærearme osv i alu eller andre eksklusive metaller.

2. Forvogn
- Bilens originale ophæng skal bibeholdes. Det er ikke tilladt at ændre på bilens ophængsgeometri, dog tilladt at ændre camber/caster osv. Ophæng skal forblive i samme materialer som standard, her er det igen ikke tilladt med diverse eksklusive metaller medmindre bilen er født med dem. Det er tilladt at skifte trækaksler til stærkere typer, her er materialet frit.

3. Gearkasse
- Gearkasse er frit der skal dog være bakgear.

4. Motor
- Blokken skal være at finde inden for modellens varianter. Ved n/a tuning er indsugning frit. Ved trykladning skal motorens orignale spjæld bibeholdes og diameteren må ikke ændres.

5. Karosseri
- Det er tilladt at skifte frontklap, bagklap + skærme til andet materiale hvis disse ikke er en del af den bærende konstruktion. Det er tilladt an montere skærmforøgere/skørter og andre for og bagkofangere. Det er ikke tilladt at ændre på bilens bærende konstruktion herunder tagsænkning osv.

Ja det var sådan lige et udkast. Jeg ved ikke lige med hensyn til dæk, og der er jo helt sikkert en masse ting som bur osv som jeg har overset.

Det vil helt sikkert udelukke en masse og er måske for striks et reglement, men nu var det da et bud så kom med nogle kommentarer for og imod.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
hmm, det eneste jeg kan se lidt problematisk er punkt 4..

jeg vil selv ryge ind i et spørgsmål om fortolkning på min egen bil, da den europæiske udgave af den japanske 16v motor som bilen kun er kommet med i japan er anvendt..

næste er med trykladning og spjældstørrelse, da dette især inden for homda er et populært mod.

man kunne jo evt være så fri at sige at motoren skal stamme fra samme mærke og have samme antal cylindre med mindre bilen er synet og godkendt med ombygningen..

dette er måske også for restriktivt, men igen et forslag.

og så kan jeg slet ikke se at der skal snakkes præparerede baner inden for streetracing, da det i mine øjne er et 100% dragrace tiltag... bare min ydmyge mening.

det vil desuden holde tiderne oppe for de mest voldsomme biler og udgifterne nede for os der bygger af udtrådte stumper fra huggeren. :lusket:

www.slavteren.tk

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Sydsjælland
Ja der kan selvfølgelig komme nogle fortolkninger af hvad motoren er inden for modellen. Men man kan jo godt udvide det til hvad modellen findes med at motorer også inklusiv i andre lande?

Det med spjældstørrelsen var tiltænkt som en måde at holde ydelserne i snor. Men måske er dette ikke nogen god ide at begrænse bilernes ydelser men nærmere andre faktorer der gør at bilerne ikke kan lave hurtigere tider.

Jeg kan faktisk fint følge dig i streetrace = almindelig asfalt. Det er som du selv er inde på også med til at holde tiderne i snor.

Nå men flere kommentarer er jo velkomne.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
kadettcqp skrev:
Ja der er rigtig mange aspekter i denne diskussion. Som jeg skrev tidligere og som havneren igen har været inde på er man nødt til at finde frem til hvem der skal køre under dette reglement og hvordan vi skal gøre det interessant nok til at folk ikke bare finder et arrangement hvor disse regler ikke gælder. Derfor mener jeg at hvis vi skal nogen vegne med dette så skal der nedskrives et muligt reglement og derefter skal det "sælges" til de forskellige arrangører, og gerne først efter at vi har fået et flertal af kørere med på at det er dette reglement som vi vil køre under og er det ikke gældende så kører vi ikke. Et vigtig spiller at få med i dette må uanset om man kan lide det eller ej være arrangøren af DHB. Det er nu engang det største arrangement i DK og dér den hurtigste bil bliver fundet. Enten det eller der skal eventuelt laves en streetrace cup som kunne gøre det interessant at køre under det nye reglement og som kunne kåre en lad os kalde det "Streetracer of the Year" eksempelvis.

Over til diskussionen om hvad man mener er en gadebil. I mine øjne har jeg svært ved at se hvordan vi skal lave et godt streetrace reglement uden at sortere mange af de "tunge" drenge fra. Men jeg vil dog komme med nogen forslag:

1. Bagvogn
- Bilen skal have sine originale ophæng. Det vil sige at 4-link/ 3-link er ikke tilladt. Bagtøj må skiftes ud men skal placeres i originale ophæng. Det er ikke tilladt at ændre på vangernes konstruktion. Det er tilladt at ændre fjedre/dæmpere. Derudover skal bagbro/bagtøj forblive i "standard" materialer, det vil sige ingen bærearme osv i alu eller andre eksklusive metaller.

2. Forvogn
- Bilens originale ophæng skal bibeholdes. Det er ikke tilladt at ændre på bilens ophængsgeometri, dog tilladt at ændre camber/caster osv. Ophæng skal forblive i samme materialer som standard, her er det igen ikke tilladt med diverse eksklusive metaller medmindre bilen er født med dem. Det er tilladt at skifte trækaksler til stærkere typer, her er materialet frit.

3. Gearkasse
- Gearkasse er frit der skal dog være bakgear.

4. Motor
- Blokken skal være at finde inden for modellens varianter. Ved n/a tuning er indsugning frit. Ved trykladning skal motorens orignale spjæld bibeholdes og diameteren må ikke ændres.

5. Karosseri
- Det er tilladt at skifte frontklap, bagklap + skærme til andet materiale hvis disse ikke er en del af den bærende konstruktion. Det er tilladt an montere skærmforøgere/skørter og andre for og bagkofangere. Det er ikke tilladt at ændre på bilens bærende konstruktion herunder tagsænkning osv.

Ja det var sådan lige et udkast. Jeg ved ikke lige med hensyn til dæk, og der er jo helt sikkert en masse ting som bur osv som jeg har overset.

Det vil helt sikkert udelukke en masse og er måske for striks et reglement, men nu var det da et bud så kom med nogle kommentarer for og imod.

Disse regler får du aldrig Benjamin til at gå med til frivilligt, men det skal jo ikke forhindre jer at gå efter en sådan løsning hvis det er det i vil, og det er måske den eneste løsning der vil virke i praksis hvis alle aspekter skal tages med, men husk der skal stadig bremses for ikke at komme under de 11 sek.

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Hvorfor bliver Brian A's Supra jagtet hele tiden!!!!! Det kan da ikke være andet end misundelse... :ha: Det er nok den der er tættest på at kunne klare et SBI-syn, hvis vi tager de streetracebiler der normalt stiller op. Jeg syner i gennemsnit 2 biler om dagen, så Jeg kender kravene nogenlunde... :wink: . 4 punkter der skal efterses/ændres inden syn : 1:M/T hjul udskiftes med gadehjul. 2:Kat mont. Lambdatal justeres ind. 3:ABS.bremser skal virke/genmont. 4:Airbag skal være der hvis bilen er født med det. Hvis de 4 punkter er OK, kan Jeg ikke se hvorfor SBI(nu Applaus) ikke skulle syne den..... :up: Men hvorfor snakker i om Periodske bilsyn, når snakken kun burde dreje sig om Teknisk Kontrol til streetraceløb!!!! Men for at gøre det kort, ville Jeg bare påpege at Supra'en er meget tæt på en gadebil :rock:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
HSJ skrev:
Hvorfor bliver Brian A's Supra jagtet hele tiden!!!!! Det kan da ikke være andet end misundelse... :ha: Det er nok den der er tættest på at kunne klare et SBI-syn, hvis vi tager de streetracebiler der normalt stiller op. Jeg syner i gennemsnit 2 biler om dagen, så Jeg kender kravene nogenlunde... :wink: . 4 punkter der skal efterses/ændres inden syn : 1:M/T hjul udskiftes med gadehjul. 2:Kat mont. Lambdatal justeres ind. 3:ABS.bremser skal virke/genmont. 4:Airbag skal være der hvis bilen er født med det. Hvis de 4 punkter er OK, kan Jeg ikke se hvorfor SBI(nu Applaus) ikke skulle syne den..... :up: Men hvorfor snakker i om Periodske bilsyn, når snakken kun burde dreje sig om Teknisk Kontrol til streetraceløb!!!! Men for at gøre det kort, ville Jeg bare påpege at Supra'en er meget tæt på en gadebil :rock:

Selvom det du siger er rigtigt så må den ikke køre under 11 sek. ifølge streetrace reglerene, og den må ikke køre under 10 sek ifølge Dragrace reglerene.

Billede

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Att: Ravnen. Du har helt ret, selvfølge skal han køre efter reglerne ligesom alle andre. Synes bare at snakken hele tiden falder på hvem der kan klare syn, og hvem der ikke kan!!!! Hvilket må være urelevant...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time