Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 apr 2025, 07:11

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Horsens
Westmus skrev:
Hm.. underligt at NDCD folkene ikke fangede den her og straks reklamerede med at de også køre Bracket til deres løb. Bracket er race med handicap i starten, hvilket gøre at en langsom bil bliver konkurrence dygtig mod en selv meget hurtigere. Tror ikke dem der køre den slags mener det er det mindste kedeligere end alm. race.. nærmest tværtimod. Her får førens evner bag rattet pludseligt noget større betydning for resultatet. Stabile tider er en vigtigt evne her, bl.a fordi man faktisk også kan tabe ved at køre for hurtigt...selv om det stadigt gælder om at trykke pedalen helt i bund. :wink:
Forrygende underholdende tråd forøvrigt. :popcorn: ..men som "yugo turbo" skrev sidder jeg også meget og undre mig over hvad positivt folk mener denne gang hakken på hinanden skulle bidrage med? Hvis man vil en fremtid med masse af race og helst fælles regler er det sgu da med at finde de postive ting fra der laves nu også så forsøge at bygge videre derfra..men tilsyneladende er det sjovere at grave hullet større og større, ved istedet kun at lede efter fejl hos hinanden. Endda imens de "onde" dragrace folk står med en fremstrakt hånd i forsøget på at nærme sig streetracerne. :(

tro mig - det klør også i fingrene for at reklamere for det løb NDCD holder på lørdag (hvor jeg selv hjælper i depotet) men jeg tør simpelthen ikke af frygt for at blive haglet ned af diverse mennesker herinde...
Satme ærgerlig med så meget had mellem alle mulige (og umulige) mennesker...... :cry:

Senest rettet af morten jønsson 02 sep 2008, 21:32, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Westmus skrev:
yogisdk skrev:
synes bare det er lidt øv at man skal stille mod sådan nogle, og at man i princippet har ikke chance i verden for at vinde noget, med mindre de andre går i stykker :)

Hm.. underligt at NDCD folkene ikke fangede den her og straks reklamerede med at de også køre Bracket til deres løb. Bracket er race med handicap i starten, hvilket gøre at en langsom bil bliver konkurrence dygtig mod en selv meget hurtigere. Tror ikke dem der køre den slags mener det er det mindste kedeligere end alm. race.. nærmest tværtimod. Her får førens evner bag rattet pludseligt noget større betydning for resultatet. Stabile tider er en vigtigt evne her, bl.a fordi man faktisk også kan tabe ved at køre for hurtigt...selv om det stadigt gælder om at trykke pedalen helt i bund. :wink:

Forrygende underholdende tråd forøvrigt. :popcorn: ..men som "yugo turbo" skrev sidder jeg også meget og undre mig over hvad positivt folk mener denne gang hakken på hinanden skulle bidrage med? Hvis man vil en fremtid med masse af race og helst fælles regler er det sgu da med at finde de positive ting fra der laves nu også så forsøge at bygge videre derfra..men tilsyneladende er det sjovere at grave hullet større og større, ved istedet kun at lede efter fejl hos hinanden. Endda imens de "onde" dragrace folk står med en fremstrakt hånd i forsøget på at nærme sig streetracerne. :(

Tro mig, skaden er sket for lang tid siden, tag det her som underholdning, og en lille smule skole bænk, da du ud af indlæggene vil kunne se hvorfor det er sådan, ræs skal der nok komme, og sikkert osse et givtigt samarbejde med Dragracerene, som jo også har været "dette" igennem...

Billede

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
Henrik.... inden du rammer omdrejningstællerens røde felt eller sender stemplerne op gennem topstykket - så husk at citerer alt der indgår i en samlet helhed - du glemte:

Citat:
Undskyld ironien - men det er efterhånden skrigende til himlen at dette drejer sig om alt andet end streetrace sporten i Danmark og hvordan vi får den udviklet i en positiv retning.

Jeg insinuerer ikke et snus - jeg gør blot ligesom hr. Ravn - tillader mig en masse antagelser og gætterier - og på det grundlag opfinder jeg lige et par eksempler på dobbeltmoralen som er gældende for nogle få stykkers vedkommende....

Dejligt at du finder det præcis lige så provokerende og krænkene, som jeg selv gør det - når jeg skal lægge ryg til tåbeligheder.

/Hartvig

Præcist hvad ville du opnå med det, udover at kaste yderligere med sten efter Blackrace?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
@ Westmus

Citat:
Forrygende underholdende tråd forøvrigt. ..men som "yugo turbo" skrev sidder jeg også meget og undre mig over hvad positivt folk mener denne gang hakken på hinanden skulle bidrage med? Hvis man vil en fremtid med masser af race og helst fælles regler, er det sgu da med at finde de positive ting fra der laves nu også så forsøge at bygge videre derfra..men tilsyneladende er det sjovere at grave hullet større og større, ved istedet kun at lede efter fejl hos hinanden. Endda imens de "onde" dragrace folk står med en fremstrakt hånd i forsøget på at nærme sig streetracerne.

Nu er mit liv ikke centreret omkring PP og dem der kender mig ved at jeg faktisk det seneste år har udråbt det til min "legeplads" hvor der nogle gange er rigtig gode og spændende diskussioner - men hvor det også er det sted hvor vi krydser klinger på et fuldkommet plat og tåbeligt niveau - men som du selv siger kan det være ret underholdende.

Så når jeg ikke lige får et flip og skal ind og "lege" med hr. Ravn og hans håndgangne mænd, så hører jeg faktisk til blandt den gruppe der samtidig har tid og overskud til at bidrage aktivt ude på banerne til streetrace sportens positive udvikling i Danmark. Det er derude jeg scorer mine point - lad der ikke være tvivl om det :!:

Og nej - jeg ser ikke dragrace folk som onde (tværtimod) men jeg ser at dragrace og streetrace har forskellige målgrupper og kulturer, dette er jo bl.a. helt åbenlyst når et dragrace klub arrangement trækker 20 biler og 0 tilskuere - mens et streetrace arrangement trækker mellem 100 til 150 deltagende biler og et par tusinde tilskuere :?:

Det skal ikke læses som om at "vi" er bedre og alle andre er nogle fjolser - det er bare en bekræftelse af at vi rammer forskellige målgrupper. Alle i NDCD's ledelse ved at vi masser af gange har strakt hånden ud og været i dialog om hvordan vi kunne hjælpes med at skaffe den baneplads som vi ihvertfald er enige om at vi deler.

Alle de streetrace der har været afviklet udenfor DASU's regi har været afviklet efter 98% enslydende regler og det er blevet værdsat af deltagerne. Der pågår et kæmpe arbejde i kulissen netop nu som skal gøre succeserne fra Sindal og Holeby endnu større næste år. Er der andre som vil være med i dette arbejde er de mere end velkomne, blot de ligesom jeg selv respekterer at beslutninger tages ud fra demokratiske flertals principper.

Håber dette gav lidt indblik i, at det du efterspørger bestemt foregår derude, hvad du læser på PP er bestemt ikke udtryk for den virkelig verden som jeg oplever ude på banerne når jeg snakker med deltagere og tilskuere - og heldigvis for det.

Efter dette korte tilfælde af seriøsitet - må jeg vist lige tilbage i legestuen :tooth:

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Og det var så reklamerene...

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

@ Henrik

Citat:
Præcist hvad ville du opnå med det, udover at kaste yderligere med sten efter Blackrace?

Jeg ville opnå, at se og læse din reaktion når man griber ting ud af sammenhængen og blander kortene så de kommer til at se rigtig skidt ud, også selvom man egentligt sidder med lutter esser på hånden.

Prøv så selv at læse hele denne tråd igennem og tæl efter hvor mange gange jeg bare skulle være eksploderet og skrevet:

Ravnen hvad fanden er det for noget forkvaklet ævl?

Insinuerer du at Streetracing har tilsidesadt et hensyn til sikkerhed, eller beredskab?

Meget har vi sgu stået mål til fra din side, sågar endda påstande om at vi fører Politi og myndigheder bag lyset, men galskaben vil tilsyneladende ingen ende få her!

Håber du kan forstå pointen - uanset drillerier og andet - så håber jeg med mit streetrace hjerte inderligt at Blackrace kommer på banen igen i 2009.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Ravnen skrev:
Tro mig, skaden er sket for lang tid siden...

Jamen hvorfor helv...er der så ingen voksne mennesker herinde der sige CUT..nu skal vi sgu se fremad?? Det her er jo bare en evig tværen rundt og rundt i div gamle sår, hver gang der kan findes den mindste lejlighed. Et eller andet sted virker det totalt børnehaveagtigt eller også er det ren fis og ballade.

Det kan da sagtens tænkes Hartvig ville drille med det "lovligt".. I så fald var der en del der gik lige en fælden. :up:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

CUT

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
Ravnen skrev:
Tro mig, skaden er sket for lang tid siden...

Jamen hvorfor helv...er der så ingen voksne mennesker herinde der sige CUT..nu skal vi sgu se fremad?? Det her er jo bare en evig tværen rundt og rundt i div gamle sår, hver gang der kan findes den mindste lejlighed. Et eller andet sted virker det totalt børnehaveagtigt eller også er det ren fis og ballade.

Det kan da sagtens tænkes Hartvig ville drille med det "lovligt".. I så fald var der en del der gik lige en fælden. :up:

Det håber jeg ikke selv du tror på... da Hr.H. finder ud af hvad de ord kommer til at betyde, så vender han den om, som han plejer, men da er skaden sket, med mindre han virkelig var interesseret i at starte denne diskusion, begge muligheder står åbne, you pick... tro mig jeg lod også tvivlen komme ham til gode i starten, hvor naiv var jeg lige...

Bortset fra det så vil der blive set fremad, med eller uden Hr H's enegang...

Billede

Titel:
Nyt Medlem

Sikke en ro dejligt
Tag nu og brug noget energi på at stille nogle krav til bilerne jeg er ligeglad med om der er skilte på eller ej jeg syns alle skal have lov at køre
Hartvig det tog dig ca 8år før hjelm blev et krav (ja jeg kørte med til nogle af dine første løb i Randers) hvorlang tid går der for du tør /vil stille krav til feks lange ærmer lange bukser ingen træsko (hjelm) handsker 4 punkts sele under feks 11sek bøjle i åben bil samt armstroppe osv det er den laveste sikkerhed jeg mener der burde køres med
de klasser der køres nu passer fint men for breddens skyld kunne man jo sige det ned til feks 10/11sek der under i en show klasse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 200 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time