Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:
Jeg sætter dog pris på diskussionen, men vi skal ligesom fremad med nogle eksempler på biler der kan, og dem der ikke kan gå som streetracebiler.
Netop, jeg kom med et bud, og det blev til fnidder, og nu spørger jeg igen, kan det bruges, rettes til, eller har du /i et bedre?
Ravn; det bud du kommer med, fra sverige, er i sverige årsag til en del uro. Næste år ser det reglement slet ikke sådan ud. De har vel egentligt erkendt at det regelsæt forårsager regulær dragracing med meget hurtige biler, på baner der ikke kan køres så stærkt på.
Med de baner vi har herhjemme(som er tilgængelige inden for realistisk budget) har du reelt ikke muligheden for at køre så stærkt som de biler åbner mulighed for.
Kopiere det regelsæt, og bygge en masse biler efter det, når der kun er Vandel at køre på, hvad vil vi egentligt med det?
Det er nok årsagen til at jeg ikke finder dit forslag så velegnet til de biler vi har.
Dette spørgsmål er det første der skal besvares:
Hvad er en streetracebil, og hvor stærkt kan den køre?
List de ti mest ekstreme streetracebiler, der efter læsernes mening er de mest ekstreme gadebiler her:
Hvis vi tager den hurtigste først; Brians Supra. Er det en gadebil(der skal en begundelse til, ellers er svar meningsløst!)
List derefter de biler, der anses for at være for ekstreme til at være gadebiler, men reelt dragrace biler her:
Copy-paste på et reglement som skaberne godt ved er noget hø er ikke en forbedring.
Jeg er godt klar over at der er nogle enkelte der gerne vil køre meget hurtigt, men hvem skal i så fald betale for det redningsberedskab man vil forlange til en optimal bil bygget efter det svenske reglement? Har vi det antal kørere i DK, eller skal arrangørerene ty til midler som publikum, osv for at sponsere at 5 biler kører dragrace?
(jeg så det gerne ske, men nogen skal betale for det)
Der er masser og masser af spørgsmål, som man skal forholde sig til, og indtil nu har jeg kastet et bjerg af spørgsmål på banen, som der overvejene ikke er noget svar til, eller diskussion om.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!