Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 17 jul 2025, 02:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 32  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

SÅ FOR FANDEN.... glemte det sjoveste. bilerne der kører efter reglerne der linkes til af MR RAVN er 7 sekunders, det er dem i film klip fra las vegas også..... selv svenskerne har fundet ud af at så extreme biler IKKE bør køre streetrace med minebånd som autoværn. til næste år laver BILSPORT af samme grund sine regler til en dag på striben om. MVH søren PS. der er nu også et par 6 sekunders biler på den film.....

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Søren jeg bliver helt rundtosset, sig hvad vi skal gøre?
Jeg udemærket klar over at den klasse jeg har lånt regelementet fra kører disse tider, det er jo lige sagen, SKAL DER VÆRE PLADS TIL BILER DER KØRER HURTIGERE END 11 SEK I STREETRACE og hvis; hvordan begrænser vi udviklingen uden at jage folk ud af landet eller over til at køre regulær dragrace - medmindre det er det man ønsker fra streetracing folkenes side, for så kan i jo bare melde rent ud, så jeg kan slippe for spilde min tid på det her, køre der hvor jeg kan, så længe jeg må, neutralt med armene over kors, som alle andre...

Billede

Titel:
Moderator

Step1; Hvor hurtigt vil i køre?

Ned til 11sekunder streetrace er relativt nemt at lave et reglement til. Også et der reelt kan overholdes, og som kan begrænse bilerne så der stadigt er "byggefrihed".

Ravn; det hjælper dig ikke en cm at jamre over du spilder din tid her. Din bil kan ikke køre dragrace, hvis vi forudsætter reglementet skal overholdes, uden snesevis af dispensationer, så hvor vil du køre henne? Ja, du kan finde et sted at køre hvor reglerne hellerikke overholdes, herunder sverige, Esbjerg, dhb med flere, men dragrace kan du reelt ikke køre.
Det er lige præcist problemet; Masser af biler er ALT for ekstreme til at kunne påberåbe sig at være indregistrerede gadebiler(det ER et krav for 11sek streetrace i DASUs ånd). Samme biler passer til gengæld slet ikke til Dragracing reglementet, hvor de reelt ikke får lov at køre under 14sekunder(eller 16 for mange!).
Disse biler er ofte bygget lige til DHBs reglement, som folk har vænnet sig til er en regulær formssag, uden egentlig betydning, og såfremt DHB holder den linie kan de sikkert fortsat køre.

Hverken Søren eller jeg er specielt streetrace, eller specielt dragrace orienterede. Ja, der kan godt være plads til biler hurtigere end 11sekunder, men lad os få nogle eksempler på biler frem. Det ville være fint at tage feltet fra de race der er kørt i år, og dissekere alle biler og liste alle modifikationer op på de biler, og hvor stærkt de kører.
Herfra kan man så gøre sig nogle tanker om en naturlig klasseopdeling, uden at skide på alt for mange mennesker.

Samtidigt kan man lige tælle hvor mange biler der reelt er til de forskellige tider, og se hvor deltagerne reelt er placeret.

Laver man feks et priksystem, (som svenskerne har meget begrænset succes med!) så er der straks en voldsom favorisering af een bestemt bil i dk, en vis sort supra, idet den vil få meget få prikker, hvis nogen overhovedet! Den tilgangsvinkel får ihvertfald nogle ærgelige konsekvenser for mange af de biler der er voldsomt ombygget.
Flere af de "hjemmebyggede" biler(intet negativt, overhovedet!), vil få så mange prikker at de har en vis lighed med en mariehøne!

Sætte dækstørrelsen ned til fast størrelse er problematisk på mange måder, især det at kunne forsvare det sikkerhedsmæssigt.

Vægt/dækbredde kunne være en måde, men kræver vejning.

Vægt/oringnalmontering vil slå alle de gamle biler ud af spillet.

Jeg har ikke de vises sten(ihvertfald ikke hele samlingen;-)) i dette, men jeg kan se vi mangler eet vigtigt punkt:

Hvad er en streetracebil, og hvor stærkt kan den køre?

List de ti mest ekstreme streetracebiler, der efter læsernes mening er de mest ekstreme gadebiler her:

List derefter de biler, der anses for at være for ekstreme til at være gadebiler, men reelt dragrace biler her:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Henrik lad os lige blive enige om en ting her, jeg jamrer mig ikke jeg gider bare ikke at være skydeskive fordi at i er trætte og indebrændte over DASU's gøren og laden, jeg kommer med nogle forslag og i kan i det mindste, uden spydigheder, prøve at forklare hvorfor at lige disse forslag ikke vil virke.
Hvis jeg ville køre Dragrace så havde jeg jo nok gjort det nu allerede, mht. om min bil ikke kunne køre dragrace hvor har du den fra? jeg går ud fra at det er streetrace du mener...
Grunden til at Supraen ville blive favoriseret er kun hvis man ville køre udelukkende efter et priksystem JEG henviste jo også til et egentligt regelement og her ville den falde igennem på bagvognen, ydermere mener jeg også tidligere at nævne et spørgsmål om bilerne hurtigere end 11 sek. skal være synet eller ej.
Din snak on vægte... jae, jeg henviste stadig til et regelement, læs det og du vil se at der sørme osse er taget højde for det.

Igen, jeg siger ikke at dette er løsningen men spørger; kunne det være løsningen? eller kan man bruge dele af forslaget?

Og til sidst, som du selv er inde på: Hvad er definitationen på en streetracebil og hvor hurtigt må de køre før de ikke er det mere.

Billede

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
Og til sidst, som du selv er inde på: Hvad er definitationen på en streetracebil og hvor hurtigt må de køre før de ikke er det mere.

Ja, det er ligesom det der var trådens start for 13 sider siden.

Trætte og indebrændte, naa,,, ikke helt. Slet ikke helt. Dog nok noget ført bag lyset, men man lærer mens man lever. Du er ikke skydeskive, det gider jeg egentligt ikke spilde min tid på.

Jeg sætter dog pris på diskussionen, men vi skal ligesom fremad med nogle eksempler på biler der kan, og dem der ikke kan gå som streetracebiler.

Dernæst skal vi huske at der pt ikke er nogen som helst udsigt til en større antal løb på prep. asfalt. Alt er "billigt" asfalt med "gade-greb".

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:

Jeg sætter dog pris på diskussionen, men vi skal ligesom fremad med nogle eksempler på biler der kan, og dem der ikke kan gå som streetracebiler.

Netop, jeg kom med et bud, og det blev til fnidder, og nu spørger jeg igen, kan det bruges, rettes til, eller har du /i et bedre?

Billede

Titel:
Moderator

En anden detalje mht gadebiler:

Hører en clutchless gearkasse hjemme i en gadebil?

Altså feks en lenco gearkasse uden bakgear...Er den en gadebil?

Eller hvad med en +1500hk TD48 motor i en nissan sunny?

Eller hvad med en rørrammebil med 4link, forklædt som karroseribil?(den grænse er vældigt interessant!!)

Alt sammen noget der skal tages stilling til, ikke nødvendigvist af arrangøren, men ligeså meget af kørerne.

Citat slut.

Titel:
Moderator

Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:

Netop, jeg kom med et bud, og det blev til fnidder, og nu spørger jeg igen, kan det bruges, rettes til, eller har du /i et bedre?

Ravn; det bud du kommer med, fra sverige, er i sverige årsag til en del uro. Næste år ser det reglement slet ikke sådan ud. De har vel egentligt erkendt at det regelsæt forårsager regulær dragracing med meget hurtige biler, på baner der ikke kan køres så stærkt på.
Med de baner vi har herhjemme(som er tilgængelige inden for realistisk budget) har du reelt ikke muligheden for at køre så stærkt som de biler åbner mulighed for.
Kopiere det regelsæt, og bygge en masse biler efter det, når der kun er Vandel at køre på, hvad vil vi egentligt med det?
Det er nok årsagen til at jeg ikke finder dit forslag så velegnet til de biler vi har.

Dette spørgsmål er det første der skal besvares:

List de ti mest ekstreme streetracebiler, der efter læsernes mening er de mest ekstreme gadebiler her:
Hvis vi tager den hurtigste først; Brians Supra. Er det en gadebil(der skal en begundelse til, ellers er svar meningsløst!)

List derefter de biler, der anses for at være for ekstreme til at være gadebiler, men reelt dragrace biler her:

Copy-paste på et reglement som skaberne godt ved er noget hø er ikke en forbedring.

Jeg er godt klar over at der er nogle enkelte der gerne vil køre meget hurtigt, men hvem skal i så fald betale for det redningsberedskab man vil forlange til en optimal bil bygget efter det svenske reglement? Har vi det antal kørere i DK, eller skal arrangørerene ty til midler som publikum, osv for at sponsere at 5 biler kører dragrace?
(jeg så det gerne ske, men nogen skal betale for det)

Der er masser og masser af spørgsmål, som man skal forholde sig til, og indtil nu har jeg kastet et bjerg af spørgsmål på banen, som der overvejene ikke er noget svar til, eller diskussion om.

Citat slut.

Senest rettet af HenrikGM 29 aug 2007, 18:14, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Er en supra med 1500Hk en gadebil?
Er en Corolla med to motorer en gadebil?
Er en golf lll med eftermonteret turbo en gadebil?
Er en gammel volvo med rustne vanger og een dag til syn en gadebil?

Personligt er pisse ligeglad, bare de overholder det samme regelement!

For et syn kan de fandenme ikke klare!

Billede

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
Ravnen skrev:
HenrikGM skrev:

Ravn; det bud du kommer med, fra sverige, er i sverige årsag til en del uro. Næste år ser det reglement slet ikke sådan ud. De har vel egentligt erkendt at det regelsæt forårsager regulær dragracing med meget hurtige biler, på baner der ikke kan køres så stærkt på.
Med de baner vi har herhjemme(som er tilgængelige inden for realistisk budget) har du reelt ikke muligheden for at køre så stærkt som de biler åbner mulighed for.
Kopiere det regelsæt, og bygge en masse biler efter det, når der kun er Vandel at køre på, hvad vil vi egentligt med det?
Det er nok årsagen til at jeg ikke finder dit forslag så velegnet til de biler vi har.

Dette spørgsmål er det første der skal besvares:

Copy-paste på et reglement som skaberne godt ved er noget hø er ikke en forbedring.

Så er sagen vel egentlig klar.
En Streetracebil er en bil der lige er blevet synet 5 min før et arrangement er 100% standard incl std. luftfilter og Blaupunkt radio, er det der hvor du vil hen?
Jeg mener helt bestemt at jeg sagde at man kunne rette det regelement til så det kom til at passe vores forhold...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 313 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 ... 32  Næste

Alle tider er UTC + 1 time