Som ny i tunningsverden og i dette forum tilllader jeg mig hermed at blande mig i debatten om DHB / DHT!
Jeg er en af dem der bliver skudt lidt efter i denne lange tråd, i det jeg nåede at tilmelde mig til DHB og samtidigt stiller op med en bil der på ingen måder har realistiske chancer for at blande sig i selve konkurrencen. Dog kører jeg ikke i det meget omtalte klasse for forhjulstrukne trykladede biler. Nøjagtig hvad Vmax tænkte på da de valgte at lave så få deltagerpladser til et 3 dages arrangement er uvist, men det er ihvertfald sikkert at det virker totalt håbløst. Som mange siger føles det som om at det ikke er den hurtigste bil der er vigtigst til netop dette arrangement hvor det i princippet ikke burde handle om andet.
Og hvorfor stiller jeg så op med en ikke konkurrencedygtig bil spørger du sikkert dig selv? FORDI JEG KAN. Jeg mener DHB skal være for alle, og jeg mener at konkurrencen er ødelagt på flere måder end blot med for få deltagende biler. Som det ser ud nu er det set fra mit synpunkt den største pengepung der vinder, hvilket der jo i sig selv ikke er noget galt i og/eller kan ændres på. På trods af det ville inddeling i flere klasser (som i gamle dage) gøre det meget sjovere for mange flere. At stille op i en 1,6 L med en lille turbo, og køre i klasse med f.eks. en 6 cyl 1000 HK supra er jo i bund og grund ikke skide fedt. Hvad blev der af klasserne 0-1600 osv.? Jeg regner med at være den bil i klassen der stiller op med færrest HK og dermed mindst chance for at bevise noget som helst andet end at DHB burde være for alle!!!
Det er klart et KÆMPE problem at der er så få pladser at så mange potente biler ikke er kommet med, og jeg håber inderligt at Vmax har indset deres fejl og åbner op for alle jer der ikke nåede DHT. Samtidigt syntes jeg dog at i skal gøre jer det klart at det ikke er fair at dømme os der ER blevet tilmeld med mindre potente biler. HUSK at vi alle er med for i bund og grund at dyrke vores hobby og have det sjovt, store som små.
Ideen med indledende runder hvor alle os små fisk kunne få lov til at race lidt og så lade de store fisk kæmpe mod hinanden dagen efter lyder som en fantastik ide.
Jeg har på fornemmelsen at debatter ikke stopper her
TELL ME WHERE I´M WRONG