Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 feb 2006, 17:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
lqs skrev:
hvis du kigger i WpopMAX nr? er der en udskrift.... med ren v power benzin. hvis du går ind i køb og salg, (tror det er under tuningsdele?) her på siden satte jeg en gang den kaffe blå tilsalg... der ligger også et par rullefelt udskrifter. du behøves ikke at byde. bare nøjes med at kigge. MVH. søren på vej i seng PS tror det der SHELL benzin holder temmelig høj oktan... 100?


Hej Søren.

Tak for det.... og nej, det har jeg ellers ikke set eller hørt om før nu, men vil da lige se på det.... :wink:

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2006, 21:37 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
GT FOUR skrev:
[

Men til det med om man så må lave en diesel bil om til benzin bil..... hmm... helt ærligt hvad tror du selv.... :!:
Skal man så også lave en klasse med ombygget Dieselbiler .... :roll:

Og når man så siger at man køre med 1.2 -1.4 bar. og der over.... så vil jeg da godt vide hvordan I bære jer af med dette, på KUN oktan 98 blyfri ...... :D



Hvad jeg tror selv?? Ja, hvis man kører en bensin bil på et andet brændstof end bensin, hvorfor må man så ikke køre en dieselbil på et andet brændstof end diesel??

Der findes alligevel en del biler der køre på alm gadebensin, og lader over 1,2bar. Uden problemer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2006, 21:45 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Morten VJ skrev:
Trykket siger intet i dette sammenhæng. da det er afhænigt af en masse andre paremetre.
Hvis vi kunne angive luft masse flowet igennem motoren, vilde det måske blive interssandt.
MVH

Morten


Morten, Jeg har målt og regnet lidt på lgs´s motor, og alt tyder på at vi snakker om masseflow i størrelsesordenen 0,8-0,9kg/sek.(uden nogle overdrivelser)

Bliver det mere interessant nu, eller mere forvirrende? ;-)

De 2,2bar er gode nok.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2006, 07:58 
hvis højoktan er årets overraskelse fra Vmaxés side, så er det sq et sørgeligt tiltag. men man kan jo altid opsøge de forskellige vindere bagefter og spørge om de har lyst til at tage et race her og nu. har de ikke 116oktan i tanken har de ikke samme hk og vinder de ikke racet er de IKKE danmarks hurtigste bil.. det kræver naturligvis man har en bil som er klar med mange hk. men jeg tvivler på at der er nogle der har råd til at køre 116oktan hver dag.


Top
  
 
 Titel: DHB
Indlæg: 02 mar 2006, 23:35 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Som ny i tunningsverden og i dette forum tilllader jeg mig hermed at blande mig i debatten om DHB / DHT!
Jeg er en af dem der bliver skudt lidt efter i denne lange tråd, i det jeg nåede at tilmelde mig til DHB og samtidigt stiller op med en bil der på ingen måder har realistiske chancer for at blande sig i selve konkurrencen. Dog kører jeg ikke i det meget omtalte klasse for forhjulstrukne trykladede biler. Nøjagtig hvad Vmax tænkte på da de valgte at lave så få deltagerpladser til et 3 dages arrangement er uvist, men det er ihvertfald sikkert at det virker totalt håbløst. Som mange siger føles det som om at det ikke er den hurtigste bil der er vigtigst til netop dette arrangement hvor det i princippet ikke burde handle om andet.
Og hvorfor stiller jeg så op med en ikke konkurrencedygtig bil spørger du sikkert dig selv? FORDI JEG KAN. Jeg mener DHB skal være for alle, og jeg mener at konkurrencen er ødelagt på flere måder end blot med for få deltagende biler. Som det ser ud nu er det set fra mit synpunkt den største pengepung der vinder, hvilket der jo i sig selv ikke er noget galt i og/eller kan ændres på. På trods af det ville inddeling i flere klasser (som i gamle dage) gøre det meget sjovere for mange flere. At stille op i en 1,6 L med en lille turbo, og køre i klasse med f.eks. en 6 cyl 1000 HK supra er jo i bund og grund ikke skide fedt. Hvad blev der af klasserne 0-1600 osv.? Jeg regner med at være den bil i klassen der stiller op med færrest HK og dermed mindst chance for at bevise noget som helst andet end at DHB burde være for alle!!!
Det er klart et KÆMPE problem at der er så få pladser at så mange potente biler ikke er kommet med, og jeg håber inderligt at Vmax har indset deres fejl og åbner op for alle jer der ikke nåede DHT. Samtidigt syntes jeg dog at i skal gøre jer det klart at det ikke er fair at dømme os der ER blevet tilmeld med mindre potente biler. HUSK at vi alle er med for i bund og grund at dyrke vores hobby og have det sjovt, store som små.
Ideen med indledende runder hvor alle os små fisk kunne få lov til at race lidt og så lade de store fisk kæmpe mod hinanden dagen efter lyder som en fantastik ide.
Jeg har på fornemmelsen at debatter ikke stopper her :lol:
TELL ME WHERE I´M WRONG

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2006, 06:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
du er forkert på den!
der er mig bekendt ingen der hakker, på de mindre hurtige biler, blot fordi de er tilmeldt.
ang. inddeling ved hjælp af motorstørrelse.... kig på vinderen af baghjulstræk med tryk 2004... 1600ccm
kig på vinder af forhjulstræk med og uden tryk 2005.... samme størrelse!
ang. pengepung/størrelse af samme.... nu har mit gamle ådsel af en FORD kunnet køre ind i toppen af baghjulstræk med tryk flere år.... stadig kan den ikke sælges for 30000kr!
MVH. søren PS. smugtræning på VANDEL over 402m d. 20-05-2006 ved P-K-J tilmelding nødvendig/lukket løb


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 mar 2006, 21:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
hej søren... kommer også og smugtræner med fiatklubben den dag på vandel der...

Jeg er for en gangs skyld enig med søren i at jeg intet har imod de biler der ikke har den store chance. og jeg ved da også på forhånd at jeg ikke ville vinde klassen, men jeg VIL ha chancen for at prøve! og det er der jeg kommer på ideen med Danmarks Hurtigste Tilmelding. for jeg havde ikke mulighed for at komme med idet jeg sad i skolen og meldte mig til samme dag som tilmeldingen åbnede og jeg ville være blevet nummer to tilmeldt i klassen hvis ikke det lige var fordi man skulle betale med Dankort med det samme (og jeg heldige klovn havde glemt lortet hjemme den dag!)
Min ide med indledende heat var for at alle ku prøve og de så ku ha deres 16 tilmeldte i klassen. for så var det ikke hvhor hurtig man var på tasterne men derimod hvad man havde bevist at bilen ku der var afgørende for deltagelsen.
Jeg ville da være ærgelig hvis jeg blev sat af i de indlende runder men så havde jeg da haft en fair chance for at prøve. og det er i bund og grund det der generer mig!
Jeg deltog i 2004 i en gammel Yugo og blev nummer 14 ud af 39 kørende i klassen og i 2005 blev jeg en samlet nr 6 (uden finale grundet regn) ud af var det 46 kørende?
så må man spørge sig selv... hvorfor kun 16 i hver af de to klasser som repræsenterer vel 2/3 af den type biler der kører på vejene i dk, nemlig forhjulstræk?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Yugo
Indlæg: 03 mar 2006, 21:48 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 mar 2006, 08:33
Indlæg: 30
Geografisk sted: Svendborg
Jeg tror at vi i bund og grund er 100% enige..
Indledende runder f.eks. hele fredagen hvor vi tosser kunne få lov til at køre noget race mod hinanden og hvor så alle de dygtigste (læs hurtigste) kunne få lov til at fortsætte videre lørdag og søndag...!
Der vil nok altid være nødvendigt med et max. antal deltagere men på den måde (og i det hele taget) burde der være plads til nok 3-4 gange så mange deltagende biler...! Det ville give alle en fair chance for at komme med.
Vigtigste pointe i mit indlæg er egentlig simpelt: Det er en skam at mange potente biler ikke er kommet med, men det ville være en skam at begynde at favoritisere nogle biler frem for andre. Derfor er det efter min mening UDELUKKENDE på grund af for dårlig planlægning fra V-max side at det er endt ud i at være så FUCKED up som det i virkeligheden er..!
Noget tyder på vi er enige.

Har alle jer på venteliste hørt mere???

_________________
Trackday nørd !
www.trackdayklub.dk

MR2 AW11 Turbo
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17917


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2006, 17:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
Morten VJ skrev:
Trykket siger intet i dette sammenhæng. da det er afhænigt af en masse andre paremetre.
Hvis vi kunne angive luft masse flowet igennem motoren, vilde det måske blive interssandt.
MVH

Morten


Morten, Jeg har målt og regnet lidt på lgs´s motor, og alt tyder på at vi snakker om masseflow i størrelsesordenen 0,8-0,9kg/sek.(uden nogle overdrivelser)

Bliver det mere interessant nu, eller mere forvirrende? ;-)

De 2,2bar er gode nok.

Det er jo lidt mere interssant.
Hvis du har en eller anden form for luftmasse måler på sugesiden.
Tryk i manifold+lufttryk+luftfuktighed siger intet i dette sammenhæng.
Men derimod xxxx hk på en standart supra motor med x.x bar i tryk.
Er i sidste ende lidt mere overbevisende.
MHt masseflowet skal jeg kigge lidt i formelsamlingen, og finde udaf jeres AFR forhold, for derefter at regne jeres potentielle HK Ud, og det er garenteret vildt overdrevet.
Ikke den opgivne effekt men mine udregninger.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 mar 2006, 21:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 31 okt 2005, 21:37
Indlæg: 60
Er der nogen der har fået en bekræftigelse på deres tilmelding?
Det eneste jeg har er at der blev en plads mindre på online tilmeldingen efter jeg meldte mig til og jeg blev tilmeldingsgebyret fattigere.

Forøvrigt holder NDCD ræs samme weekend og der er endnu ikke åbent for tilmelding på deres side, der bliver sgu trangt på Vandel. Regner ikke med at få kørt særligt meget når der både er DHB, MC og NDCD på samme bane. Håber sgu det er pengene værd.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team