Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 17:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 19:39 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
HenrikGM skrev:
GT FOUR skrev:
Dette ser nu ud til at være lykkes, da jeg i dag blev ringet op af Peter Kiær og fik en mail Cc. fra Den gale kørelærer, om at man har udarbejdet et nyt forslag til DHB hvor man kan køre med Højer oktan end den vi køber fra en normal pumpe stander....... Jubiiii...... for tryk ladet biler........... :wink:


Hmm....indebærer det så frit brændstofvalg, med diverse hjemmebryg, evt tilsætning af mere eksotiske stoffer som karburatorsprit, alkohol, metylsprit, eller sågar toluen, Xylene, celloulosefortynder, eller måske nitromethan?

Bliver dieselklassen også åben for frit brændstofvalg, og må man køre en dieselbil på bensin hvis man kan få den til det, og stadigt stille op i dieselklassen blot motoren oprindeligt var på diesel?

Hvor er regelsættet på skrift?


Ja, det kan jeg jo så ikke svare dig på... men du må da fra i år smide NOS på din Dieselbil hvis du vil .... :D

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 19:41 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
lqs skrev:
hva fanden er det der går galt.... kun 16 pladser i både klasse 1 og 2!
alt for lidt. skær ned på de klasser, der alligevel ikke bliver fyldt.
dårligt forslag?
giv jeres mening tilkende her... MVH. søren


Jep... det er s... yt.
Men har de ikke sagt at de ville lave det om.... er er det bare noget jeg har drømt om.... :!:

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 19:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
2.2bar på ren 95-97oktan SHELL vpower..... ingen problem! sidste nye er altså, at der stadig ingen er der kender de regler, vi meldte os til efter for 1.5 måned siden! ???? flot! MVH. søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 20:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
lqs skrev:
2.2bar på ren 95-97oktan SHELL vpower..... ingen problem! sidste nye er altså, at der stadig ingen er der kender de regler, vi meldte os til efter for 1.5 måned siden! ???? flot! MVH. søren


Hej Søren.
Oki... jeg tager dig på ordet og glæder mig til at se dig yde 2.2 bar med oktan 95-97 V-Power blyfri til DHB i år under test.
Hvilken er en test jeg og mange andre vil se frem til og jeg her efter vil lægge op på div. hjemmesider når du her gør det...... for så har du da gjort noget andre ikke kunne.
Og til det med det nye jeg her beskriver, ja det tilgår snart på VMAX sammen med andet..... :wink:
Men igen, hvad er dit problem, hvis du kan yde 2.2 bar på oktan 95 V-Power ..... har du jo ikke noget at frygte eller er du bange for at andre med Højer oktan kan køre hurtigere end dig !!
For så skulle du da have klaget over at vi i år også må køre med NOS m.m.
Hvilket mange jo så også gør til DHB i år…… :wink:

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 20:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
GT FOUR skrev:
lqs skrev:
2.2bar på ren 95-97oktan SHELL vpower..... ingen problem! sidste nye er altså, at der stadig ingen er der kender de regler, vi meldte os til efter for 1.5 måned siden! ???? flot! MVH. søren


Hej Søren.
Oki... jeg tager dig på ordet og glæder mig til at se dig yde 2.2 bar med oktan 95-97 V-Power blyfri til DHB i år under test.
Hvilken er en test jeg og mange andre vil se frem til og jeg her efter vil lægge op på div. hjemmesider når du her gør det...... for så har du da gjort noget andre ikke kunne.
Og til det med det nye jeg her beskriver, ja det tilgår snart på VMAX sammen med andet..... :wink:
Men igen, hvad er dit problem, hvis du kan yde 2.2 bar på oktan 95 V-Power ..... har du jo ikke noget at frygte eller er du bange for at andre med Højer oktan kan køre hurtigere end dig !!
For så skulle du da have klaget over at vi i år også må køre med NOS m.m.
Hvilket mange jo så også gør til DHB i år…… :wink:


Eller det vil jo sige at du jo her kan stille tændingen så langt tilbage bilen kan køre.... men igen hvor meget kan den så yde.... :!:

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 20:54 
Altså teoretisk kan du jo godt lade med over 2 bar ved fx 97 oktan.

Der er bare større risiko for tændingsbanken!

Det er jo derfor der bruges bezin med større oktantal.

Men jeg kender da til indtil flere biler der har nærmet sig 2 bars ladetryk ved 98 oktan - såeh det er vel ikke helt umuligt?!!

Hvis man afhjælper tændingsbanken på andre områder, er der jo åbnet vej for større tryk - ikk! :wink:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 20:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
sidste år ladede jeg med 1,7 bar til DHB og det var på alm 95 fra JET. det er jo et spørgsmål om tænding. og ja min ku let optimeres mere og køre på 98 men vil man det? tror først jeg vil finde grænsen for hvad den kan på 95...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 21:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Trykket siger intet i dette sammenhæng. da det er afhænigt af en masse andre paremetre.
Hvis vi kunne angive luft masse flowet igennem motoren, vilde det måske blive interssandt.
DHB BLAA.
En mere amatøraktigt træf skal man vel lede længe efter.
Regel ændringer ca midvejs imellem tilmelding, og konguranse dato.
Hvis jeg lavede en bil til dette så vilde jeg brække mig.
Men jeg kommer for at se showet, alligevel.
1,2 bar på oktan 95, hvis i tror i kan bruge det til noget.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2006, 21:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 31 dec 2005, 09:27
Indlæg: 103
Geografisk sted: Sjælland
Anonymous skrev:
Altså teoretisk kan du jo godt lade med over 2 bar ved fx 97 oktan.

Der er bare større risiko for tændingsbanken!

Det er jo derfor der bruges bezin med større oktantal.

Men jeg kender da til indtil flere biler der har nærmet sig 2 bars ladetryk ved 98 oktan - såeh det er vel ikke helt umuligt?!!

Hvis man afhjælper tændingsbanken på andre områder, er der jo åbnet vej for større tryk - ikk! :wink:


Det er rigtigt og igen nej, ingen ting er umuligt, men som jeg også er inde på, det er da sjover at man må og kan køre på høj oktan uden at snyde og sige man køre med en godkendt oktan og her efter opnå flere hk m.m. og ikke skal stille tænding tilbage m.m.
Ved godt at nogen køre som regler siger, men igen mange køre også og snyder, hvilket mange af os der har været med i nogle år ved ..... selv kørte jeg med oktan 95 V-Power i 2004 og vandt min klasse, men så også andre dette år køre med oktan boost m.m.
Det jeg bare ønsker, er at det er ens for biler her og jeg ved hvor stor forskel det gør på min bil ved at køre med høj oktan i forhold til oktan 95-98.
Og derfor arbejder jeg selv på at vi frem over også kan køre med fri oktan, da man nu også har lavet det således at man må køre med NOS.
Så selv forstå jeg ikke problemet, når nogle af jer beklager jer over det, da dette ingen fare er ved anden oktan i forhold til NOS som i år er tilladt til DHB...... :!:

_________________
AT VISE FREM FOR AT SIGE


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 feb 2006, 07:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvis du kigger i WpopMAX nr? er der en udskrift.... med ren v power benzin. hvis du går ind i køb og salg, (tror det er under tuningsdele?) her på siden satte jeg en gang den kaffe blå tilsalg... der ligger også et par rullefelt udskrifter. du behøves ikke at byde. bare nøjes med at kigge. MVH. søren på vej i seng PS tror det der SHELL benzin holder temmelig høj oktan... 100?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team