Anonymous skrev:
Altså teoretisk kan du jo godt lade med over 2 bar ved fx 97 oktan.
Der er bare større risiko for tændingsbanken!
Det er jo derfor der bruges bezin med større oktantal.
Men jeg kender da til indtil flere biler der har nærmet sig 2 bars ladetryk ved 98 oktan - såeh det er vel ikke helt umuligt?!!
Hvis man afhjælper tændingsbanken på andre områder, er der jo åbnet vej for større tryk - ikk!
Det er rigtigt og igen nej, ingen ting er umuligt, men som jeg også er inde på, det er da sjover at man må og kan køre på høj oktan uden at snyde og sige man køre med en godkendt oktan og her efter opnå flere hk m.m. og ikke skal stille tænding tilbage m.m.
Ved godt at nogen køre som regler siger, men igen mange køre også og snyder, hvilket mange af os der har været med i nogle år ved ..... selv kørte jeg med oktan 95 V-Power i 2004 og vandt min klasse, men så også andre dette år køre med oktan boost m.m.
Det jeg bare ønsker, er at det er ens for biler her og jeg ved hvor stor forskel det gør på min bil ved at køre med høj oktan i forhold til oktan 95-98.
Og derfor arbejder jeg selv på at vi frem over også kan køre med fri oktan, da man nu også har lavet det således at man må køre med NOS.
Så selv forstå jeg ikke problemet, når nogle af jer beklager jer over det, da dette ingen fare er ved anden oktan i forhold til NOS som i år er tilladt til DHB......