HenrikGM skrev:
Hartvig skrev:
[Spørg endelig løs om alt på nær hvor vores kommende "hjemmebane" forventes at blive
Hartvig
Nå, det var vel ellers et ganske centralt spørgsmål at få besvaret.
Een ting undrer mig lidt. Nu har vi lagt øre til en hulens masse mere eller mindre kommercielle tiltag på at få "streetrace" legalt, men så vidt jeg kan se, så kniber det skisme en del når det først kommer til sagen. Alle de helvedes fine ord fræser ud i sandet og arrangementerne ligeså.
Det er fint man flager store ambitioner op i luften, men når nu PKJ kan få det til at fungere, var det så ikke en RET FORNUFTIG IDE at samarbejde lidt med dem?
Hartvig; jeg synes det er meget fint hvis i kan få jeres centrale bane i jylland, og skal nok møde op, men jeg synes de fleste tiltag lugter lidt skumle i kanterne, og jeg har egentligt den holdning at: "lad os nu se om det bliver til noget", måske klog af skade, hvem ved.
Se dette indlæg som en kraftig opfordring til at gøre noget ved det, og ikke lade dette ende med en masse publicity, og nul action.
sprg:
Hvilket prisniveau regner i med(deltager)?(seriøse priser, ingen fatasipriser)
Er der tale om 402m eller kun ½?
Hvilket krav til bilerne bliver der stillet(jeg tænker bla på bur/indreg./forsikring/Dasu/kontrol)
Jeg VED der bygges en del i krogene, og meget af det der bygges vil reelt ikke kunne få lov LOVLIGT at køre på en bane, hvis der er krav om forsikringer, Reelt indregistrerede biler, etc. Hvilke tiltag bliver der gjort for at imødekomme at en større ulykke ikke ødelægger sporten med eet slag? Jeg tænker her på ulykker m. personskade. Vi ved alle at det vil stå på forsiden af alle medier dagen efter, og vil sandsynligvist flå gulvtæppet væk under resten af aktiviteterne i DK, den dag det sker. Sandsynligheden for at det sker er nok slet ikke SÅ fjern endda.
Tak for din konstruktive kritik, som jeg jo desværre må medgive dig et stykke hen af vejen. Streetracing.dk har desværre kun har afviklet 2 officielle arrangementer hidtil - som til gengæld var meget succesfulde - og det er fortsat vores intention at fortsætte med at arrangere lovligt streetrace, når tid og økonomi giver mulighed for det.
Derudover har Racetiming.dk med tilsvarende succes afviklet et antal lukkede klubarrangementer, så reelt er der meget mere aktivitet end der bliver kommunikeret på bl.a. de forskellige forums.
Vi tror på at der er rigeligt plads til 3-4 arrangører af lovligt streetrace i Danmark, hvilket blot betyder større konkurrence og dermed en markedsstyret pris, hvilket kun kan komme deltagerne til gode.
Svar på spørgsmål:
I forbindelse med de løb vi allerede har afviklet har der været en deltagerpris på kr. 100,- for medlemmer af Streetracing.dk og kr. 200,- hvis man ikke er medlem.
På den nye bane er der ca. 1200 meter perfekt asfalt med meget store sikkerhedszoner, der kan derfor afvikles både 201 og 402 meter race.
På vores "gamle" hjemmebane i Randers fortsætter vi med 201 meter race.
Kravene til bilerne er fortsat, at det skal være lovlige dansk indregistrerede biler, som alle gennemgår en supplerende teknisk kontrol inden de sendes på banen, og vi forbeholder os fortsat ret til at afvise biler som skønnes uegnet til deltagelse.
Vi anbefaler brug af hjelm
Der tegnes altid en ansvarsforsikring på kr. 10 millioner i forbindelse med vores arrangementer. Men som i alle andre former for motorsport er aktiv deltagelse for egen regning og risiko.
Du har fuldkommen ret i din risikovurdering - den største trussel imod lovligt streetrace i Danmark er hvis der sker en ulykke, og medierne vil ikke skelne mellem hvorvidt det sker under lovlige godkendte forhold eller på en af landets "striber". Af samme grund har Streetracing.dk fra første dag lagt et sikkerhedsniveau som på alle områder overstiger kravene i dansk lovgivning og f.eks. DASU's reglementer.
Citat fra Randers Politi "
Hvis bare alle motorsports arrangører udviste samme profesionelle holdning til sikkerhed - ville vi kunne godkende langt flere arrangementer"
Med hensyn til alle de specielle biler som der bygges ude i landets garager så har vi allerede tidligere fået tilladelse til såkaldt showkørsel og det forventer vi også at kunne tilbyde fremover. Generelt er jeg nogle gange mere tryg ved disse biler som er lavet top-professionelt, end f.eks. en skamtunet Golf II med 300 hk'er og standardbremser
Det vi kan gøre aktivt er at forebygge uheld ved aldrig at gå på kompromis med sikkerheden. Sker uheldet alligevel skal forsikrings og godkendelser naturligvis være 100% i orden - og det er de altid !
Måske vi skal flytte diskussionen op i en tråd for sig selv idet den sikkert har relevans for mange af PP's brugere og reelt er dette jo et hi-jack af DHB tråden
Hartvig