Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 17:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Yugo Turbo skrev:
jeg ringede til morfar/peter torsdag sidste uge, dvs for 8 dage siden og der sagde han at vi ville få en mail den kommende uge dvs denne uge men det har jeg i alt fald ikke fået... man skulle tro manden er politiker!!!

Den mand pisser s.. godt på os.
Han lover altid det ende og andet, men holder det aldrig.
Det kan man måske leve med og evt. tage nogle hede debatter med ham når man ser ham eller skriver til ham.
Men en ting jeg ikke kan døje, er personer der undlader at svare på tiltale eller andre spørgsmål som omhandler DHB, når man står som kontakt person for DHB ......... :evil:
Men hvis han ikke svare hvorfor f... står han så på som kontakt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
JakobM skrev:
grydesvamp skrev:
nogen der er frisk på at lave en telefon liste ? for jeg vil virkelig ikke gå glip af det den her gang..

Når DU hører eller ser at tilmeldingen er åben igen taster du det gyldene nummer : 25 36 87 43 og giver mig besked! og hvis jeg når DHT round 2 har du redet dig en ramme øl/sodavand! mvh rasmus.

Dem som er skrevet op på ventelisten får mail om hvornår der kan bestilles. Dvs. mailen skulle komme i god tid. Men jeg skal nok lige give lyd :wink:

ja det ville være rart da jeg ikke altid er ved en computer.. mvh rasmus..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Meget spændende og interessant læsning - som nogle af jer måske ved så er jeg medejer af Racetiming.dk som råder over et 201/402 meter tidtagningsanlæg med 1/1000 præcision og juletræ, dette anlæg samt resultatformidling kan lejes ved henvendelse til Racetiming.dk.

Hvis dette er ulovlig reklame accepterer jeg sletning !

Derudover er jeg næstformand i foreningen Streetracing.dk som afvikler lovligt streetrace med udgangspunkt i masser af "runs" og hyggeligt samvær. Vi er netop ved at forhandle baneleje på plads på Danmarks måske mest attraktive bane (og det er ikke Vandel).

Efter snart 3 års involvering i lovligt streetrace kan jeg garantere at det er en "op af bakke" hobby som kræver masser af arbejde og tålmodighed. Det vi laver er slet ikke på niveau med DHB men jeg er sikker på at der er plads til alle. Dog er jeg fortsat meget uenig i at det lovlige streetrace're skal bruges som madding/moneymakere i de etablerede dragracing foreninger som f.eks. NDCD.

Jeg er faktisk meget enig med Møffe - der er helt sikkert mange forskellige indfaldsvinkler til dragracing og streetracing. I Streetracing.dk henvender vi os til dem der bare gerne vil mødes en lørdag eller søndag og køre noget race med juletræ's start og tidtagning.

Hartvig

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Det var da et dejligt indlæg!

Endnu en bane at køre på i DK.

Man kan jo snart godt sige at en sæson i Streetracing fylder lige så meget som en sæson i hvilken som helst anden ræsklasse....

Må man spørge hvor henne i landet vi taler om??? :wink:

Hvis det du skriver om her, behøves vi slet ikke DHB :D

Så har vi Holeby, DHKB, Malmø, Køge Havn, Og så er der vist også noget i Nordjylland???

Sådan! Håber det bliver til noget.

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja det der vil vi gerne høre mere om...

venlig hilsen Lasse

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Desværre foregår der samtidig en benhård konkurrence mellem bl.a. P-K-J og Qtime om at arrangere lovligt streetrace i Danmark, så I må lige vente til midten af marts før vi (Streetracing.dk) melder noget konkret ud - men jeg kan kort fortælle at det er en bane som kvalitetsmæssigt er Vandel overlegen og at den ligger rimelig centralt i Jylland.

Derudover har vi følere ude blandt nogle af de "kendte" arrangører på Sjælland, så vi forhåbentlig kan få lavet et Danmarksmesterskab hen af vejen :wink:

mvh
Hartvig

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Må jeg lige spørge hvofor I slås med PKJ og de andre????

Er det ikke bedre at forene kræfterne?

Interne slagsmål mellem arrangørerne er vel ikke den bedste situation for sporten......

Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!

Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Ferrari Killer skrev:

Interne slagsmål mellem arrangørerne er vel ikke den bedste situation for sporten......

Penge er mit gæt :lol:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Ferrari Killer skrev:

Nu var det bestemt ikke mig der brugte ordet "slås" men det er en kombination af penge og personligt fnider-fnader :lol:

Det bedste ville selvfølgelig værre hvis alle interesserede kunne samarbejde, men uanset om man kan lide det eller ej så har (og vil) streetrace udviklet sig til forretning og dermed osse konkurrence mellem de forskellige udbydere. Men også motiver og hensigter er forskellige.

P-K-J har udviklet sig til en full-scale udbyder, som dybest set har fået sit udstyr m.v. finansieret gennem medlemsbidrag fra den oprindelige kerne af Peugeot Klub Jylland medlemmer, som jo egentlig var medlem af klubben for at kunne dyrke deres fælles interesse for Peugeot biler. I dag er klubbens væsentligste aktivitet faktisk at arrangere streetrace og track-days med et rent kommercielt formål. Vi har naturligvis stor respekt for det arbejde P-K-J har udført og fortsat udfører.

Streetracing.dk er udelukkende stiftet og oprettet med det formål, at kunne tilbyde foreningens medlemmer lovligt streetrace under sikre og forsvarlige forhold, ligesom foreningen arbejder målrettet på at bidrage til, at skabe foreningsmæssige rammer for de unge mennesker der ønsker at dyrke streetracing som en motorsportsgren. Vi tror også på, at den holdningsbearbejdning imod ulovligt gaderæs, som vores medlemmer og vores aktiviteter medfører - er betydelig mere effektiv end alle andre former for bearbejdning.

Streetracing.dk har fra starten satset på, at såfremt man skal afvikle lovligt steetrace som sportsgren så skal sikkerheden være første prioritet. Dernæst har det været en prioritet at det tekniske grej og dermed præcissionen i f.eks. tidtagningsudstyret skal være så god som overhovedet muligt, indenfor foreningens økonomiske rammer.

Dette betyder, at Streetracing.dk fra starten har samarbejdet med Racetiming.dk som råder over et komplet 201/402 meter tidtagningsudstyr og juletræ i en kvalitet og præsssion, der er fuldt på højde med bl.a. det som benyttes til DHB. Vi mangler dog forsat en displayløsning, fartmåling og mellemtider, men det har været vores opfattelse, at vi først og fremmest skal kunne leverer præcise tider, fremfor f.eks. mellemtider som er upræcise :wink:

Og ja - jeg har både en kasket på i Streetracing.dk og Racetiming.dk og ser ingen problemer i det (og det er så her person fnider-fnaderet plejer at begynde).

Spørg endelig løs om alt på nær hvor vores kommende "hjemmebane" forventes at blive 8)

Hartvig

Titel:
Moderator

Hartvig skrev:
[Spørg endelig løs om alt på nær hvor vores kommende "hjemmebane" forventes at blive 8)

Hartvig

Nå, det var vel ellers et ganske centralt spørgsmål at få besvaret.

Een ting undrer mig lidt. Nu har vi lagt øre til en hulens masse mere eller mindre kommercielle tiltag på at få "streetrace" legalt, men så vidt jeg kan se, så kniber det skisme en del når det først kommer til sagen. Alle de helvedes fine ord fræser ud i sandet og arrangementerne ligeså.

Det er fint man flager store ambitioner op i luften, men når nu PKJ kan få det til at fungere, var det så ikke en RET FORNUFTIG IDE at samarbejde lidt med dem?

Hartvig; jeg synes det er meget fint hvis i kan få jeres centrale bane i jylland, og skal nok møde op, men jeg synes de fleste tiltag lugter lidt skumle i kanterne, og jeg har egentligt den holdning at: "lad os nu se om det bliver til noget", måske klog af skade, hvem ved.
Se dette indlæg som en kraftig opfordring til at gøre noget ved det, og ikke lade dette ende med en masse publicity, og nul action.

sprg:
Hvilket prisniveau regner i med(deltager)?(seriøse priser, ingen fatasipriser)
Er der tale om 402m eller kun ½?
Hvilket krav til bilerne bliver der stillet(jeg tænker bla på bur/indreg./forsikring/Dasu/kontrol)

Jeg VED der bygges en del i krogene, og meget af det der bygges vil reelt ikke kunne få lov LOVLIGT at køre på en bane, hvis der er krav om forsikringer, Reelt indregistrerede biler, etc. Hvilke tiltag bliver der gjort for at imødekomme at en større ulykke ikke ødelægger sporten med eet slag? Jeg tænker her på ulykker m. personskade. Vi ved alle at det vil stå på forsiden af alle medier dagen efter, og vil sandsynligvist flå gulvtæppet væk under resten af aktiviteterne i DK, den dag det sker. Sandsynligheden for at det sker er nok slet ikke SÅ fjern endda.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 198 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Næste

Alle tider er UTC + 1 time