Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jan 2025, 04:01

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Nyt Medlem

lqs skrev:
Elnef skrev:
Hartvig skrev:
Det er simpelthen for plat !

Lad os nu for dælen rejse en folkestemning blandt streetrace interesserede - 10.000 - 15.000 eller 20.000 underskrifter er nok til at stifte et parti der kan opstille til folketinget :!:

/Hartvig

Og hvad skulle dette hjælpe ?
De lovligt indregistreret streetrace biler kan jo i ro og mag køre til DHB Holeby eller Sindal de har jo intet at frygte

De lidt mere på kanten biler eller helt over kanten har jo en del mere at være bange for og de biler vil jeg mene er i flertal men de kan jo så komme til Biltema cup http://www.ndcd.dk/main.asp?side=tilmeld
men der kommer normalt ikke mange "DHB" biler men måske det ændre sig nu en del har afleveret nr plader for at køre DHB i Show klassen eller helt blevet væk

Balladen starter i mine øjne omkring kravet til nr plader

ja, baladen starter ved at nogen vælger at beholde pladerne, på en bil der egentlig er for extrem til at bære dem. at køre til en DASU cup redder da ingenting. bilerne er da lige så ulovlige i THISTED som i VANDEL eller andre steder i dk. er nok tæt på at hævde, den næste kontrol meget nemt kunne komme til et mindre dasu løb. blot min mening.
MVH søren

Ja enig bilerne er lige ulovlige hvor de end kører
Jeg fik det nok skrevet en anelse forkert ang Thisted det jeg mente var at der var mulighed for at få lov at køre efter DHB uden plader nu den alligevel er afmeldt og samtidig være med i en cup/køre med i klasserne og ikke bare stille op i en showklasse

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
sune skrev:
Hvordan kommer de så rundt om reglerner omkring "showklassen" ?

copy/paste fra reglement 8:

81.201 Demonstationskørsel/Opvisning/PR-arrangement
Demonstrationskørselstrækningen må ikke overstige 60 ft. Start og mål
samt 60 ft. skal være tydeligt afmærket
Kun én bil er tilladt på demonstrationsstrækningen
Der må ikke foretages tidsmåling
Demonstrationskørsel foregår ved at der sker en burn-out. Derefter bakkes
tilbage til start, hvorefter der startes normalt.
Ved passage af 60 ft. Skal motor kobles fra de drivene hjul. Målstregens
passage sker uden træk på de drivende hjul. Køretøjet skal derefter bremses

jeg kan ikke forstille mig at de afholder et helt arrangment unden at tage tid på nogne kørseler og kun kører 60 fods tider.

Jeg har i flere år kørt i showklassen, og der er altid blevet taget tid, og vi kører også en almindelig 402m, og ikke kun en bil ad gangen, altid 2.

Og vi konkurrere også mod bilen ved siden af, for at komme først i mål, har aldrig hørt om de regler.

Titel:
Mester Medlem

det SUNE skriver om er DASU regler.... de gælder ikke til DHB. de har deres eget regelsæt som er anderledes. men måske bedre endda.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Pas nu på ikke at blande DASU's reglement 8 sammen med det reglement der benyttes på Vandel, Sindal og Holeby. De ting har intet med hinanden at gøre.

@ Elnef
Som jeg læser dit indlæg, skriver du vel dybest set - hør nu her gutter, jeres biler hører til i f.eks. NDCD eller Dragracing regi. Der kan I helt legalt komme til at deltage.

Principielt har du jo fuldkommen ret - det eneste der halter og det har alt historie jo bevist frem til i dag - er at streetrace folket ikke ønsker at være medlem af DASU klubber og dermed være tvunget til at indordne sig under et oldnordisk reglement, skrevet den gang alt dragrace kun bestod af amerikaner biler.

Som sagt er streetrace sporten kommet for at blive, og langt de fleste deltagere og publikum ønsker arrangementer som DHB, Sindal og Holeby.

@ Søren
Det jeg finder er for plat, er at myndighederne bruger ressourcer til nappe folk til et arrangement der samler et meget stort antal mennesker med den fælles interesse for hurtige og flotte biler.

Det var netop i denne type sammenhænge at myndighederne skulle være smarte og opbygge goodwill frem for at vælge at grave grøften dybere. F.eks. ville det være oplagt at bruge dagene til informationskampagner omkring brug af seler, alkohol osv. osv. alt sammen lavet i en form der rammer målgruppen.

@ Søren igen igen
Der er intet til hindre for at fjerne kravet om nummerplader og registreringsattest, den grundlæggende bekendtgørelse foreskriver intet om dette (og det behøver jeg jo nok ikke at oplyse dig om).

Kravet om nummerplader og registreringsattest er noget som bare var naturligt for streetrace arrangørerne at vælge i tidernes morgen, både for at fastholde lidt "street" relation og fordi en det er så meget nemmere at få godtkendt et arrangement hvor man starter med at fortælle f.eks. Politiet at der kun deltager indregistrerede biler.

Men spørgsmålet er så om tiderne og myndighedernes nye forstærkede indsats simpelthen har ændret spillereglerne så meget at vi skal overveje at droppe kravet om nummerplader og registreringsattest :?:

Der er masser af fordele og ulemper. Men for at undgå at streetrace arrangementerne udvikler sig til det totalle anarki, bør der indføres de ofte diskuterede tidsgrænser. Dette er det eneste simple værktøj som effektiv kan sikre at der fortsat er forskel på streetrace og dragrace.

Vi ser biler derude nu som kan køre så stærkt, at det er fuldkommen uansvarligt at afvikle publikumsløb blot med et par lokale og fuldkommen utrænede samaritter som rescueteam. Jeg har oplevet race i år hvor ikke engang kravene i bekendtgørelsen er opfyldt og det kan komme ramme hele sporten, når/hvis ulykken sker en dag.

Så igen - der er behov for en høj diciplin og samarbejde blandt arrangørerne så vi fortsat kan fastholde og forbedre de høje krav til sikkerheden omkring streetrace løbene. Det skal være vores primære prioritet før penge i kassen og strippere.

Og så er der jo fortsat muligheden for at samle begge aktiviteter på til fælles aktiviteter, men det vil jo nærmest kræve et kup i DASU's ledelse før de vil give deres dragrace klubber lov til at samarbejde.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

dvs at du HARTVIG, heller ikke mener at landets love bør gælde overalt i dk?
lidt ala ungdomshus eller volsmose..... eller hvorfor er det for plat?
ELNEF kommer lidt nemt hen over, at de biler der kører til NDCDs løb også (i mange tilfælde)er med nummerplader.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
dvs at du HARTVIG, heller ikke mener at landets love bør gælde overalt i dk?
lidt ala ungdomshus eller volsmose..... eller hvorfor er det for plat?
ELNEF kommer lidt nemt hen over, at de biler der kører til NDCDs løb også (i mange tilfælde)er med nummerplader.
MVH søren

@ Søren
Selvfølgelig mener jeg at landets love skal gælde overalt i Danmark.

Det jeg mener er, at lovene skal laves om eller evt. fortolkes anderledes, således at streetrace sporten kan få tålelige vilkår. Det er vel ikke andet end rimeligt i et landet der massivt støtter voldsfremmende sportsgrene som f.eks. fodbold, som efterhånden er blevet arnested for HA aspiranter.

Dette sker ikke ved at vi sidder og "råber" op på et forum, det kræver organisering og dermed den styrke som f.eks. 10.000 medlemmer af en forening repræsentere.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

DVS at du nu ikke mener, at det er plat at håndhæve landets love i VANDEL?
mener heller ikke at alle DKs love er lige retfærdige. men det er det land vi har valgt at leve i.... mener vi det er bedre i sverige, tyskland, england eller usa.. så står det os vel frit for at rejse!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Lad os nu ikke gøre dette til det sædvanlige ordkævl og misfortolkning af mine udtalelser - det er netop det vi skal til at undlade :!:

Jeg mener, at f.eks. DHB, Sindal og Holeby samt alle andre kommende streetrace arrangementer skal have status som konkurrencesport på lige fod med alt andet motorsport i Danmark. Dvs. at når man er indenfor "hegnet" så er det arrangørernes spilleregler/reglement der gælder, og når man er udenfor er det den gældende lovgivning der gælder og dermed den enkelte persons helt suverænt eget ansvar.

At streetrace sporten så overordnet er reguleret af en bekendtgørelse, svarer jo til at vi også ude i trafikken er enige om at køre i højre side - uanset om det foregår i Polo med blød hat eller i en hamrende ulovlig Corolla med 2 motorer - simpelthen fordi det har fatalle konsekvenser hvis en af parterne vælger at køre i venstre side :damn:

Det er samme overordnede lovgivnings tanke der ligger til grund for f.eks. bekendtgørelsens skrappe krav til tilstedeværelse af en godkendt ambulance og en læge ved f.eks. publikumsarrangementer. Spilleregler som det er direkte tåbeligt at omgå.

Så jeg søger blot efter veje som kan gøre det muligt at arrangere f.eks. DHB, Sindal og Holeby race fremover, uden det skal være en krig mellem os og myndighederne.

Løsningen er som altid den samme - organiser sporten uden DASU's velkendte pamperi og negotisme, få "organisationes" banereglement godkendt så vi alle er underlagt de samme vilkår, og sidst men ikke mindst - arbejd for et godt samarbejde med myndigheder.

/Hartvig

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
At politi/skat går helt i selvsving til DHB, kan da kun være noget der er beordret af nogle politikere der er hoppet på EB's "vanvidsbilist" bølge? Ingen andre kan da være så tåbelige! :shock:

Det er helt ok at de forsøger at håndhæve lovene. Men at slå hårdt til ved et organiseret arrangement, kan da næsten ikke have anden virking end at endnu flere holder sig til "hemmelige" race på mørke offentlige veje og får en endnu mere fjendtlig holdning over for politiet. Det bliver da en total gentagelse af Christiania-hash fadæsen, hvor eneste langtidsvirkning da vist har været, at nu har politiet endnu mindre styr på hvad der sker på det område. Dækrøg og race er ligesom hashen alt for udbredt til at de nogensinde kan slå det ihjel.....

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Westmus skrev:
At politi/skat går helt i selvsving til DHB, kan da kun være noget der er beordret af nogle politikere der er hoppet på EB's "vanvidsbilist" bølge? Ingen andre kan da være så tåbelige! :shock:

Det er helt ok at de forsøger at håndhæve lovene. Men at slå hårdt til ved et organiseret arrangement, kan da næsten ikke have anden virking end at endnu flere holder sig til "hemmelige" race på mørke offentlige veje og får en endnu mere fjendtlig holdning over for politiet. Det bliver da en total gentagelse af Christiania-hash fadæsen, hvor eneste langtidsvirkning da vist har været, at nu har politiet endnu mindre styr på hvad der sker på det område. Dækrøg og race er ligesom hashen alt for udbredt til at de nogensinde kan slå det ihjel.....

Meget enig i din korte og klare udlægning :D

/Hartvig

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 155 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Næste

Alle tider er UTC + 1 time