Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 10:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

sune skrev:
Raven.

Hvornår stiller du op til folketinget ??

Du har min stemme!
ikke nødvendigt! vi har stadig hans mor PIA at stemme på.
ærgerligt med farbror MOGENS, det var en mand efter mit hoved. langt forud for sin tid. ære være hans minde.
MVH søren

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ferrari Killer skrev:
Men jeg må stille et spørgsmål hertil:
Har vi tid og råd til det nu, i den verden vi lever i idag, når vi står over for en af de største trusler mod det vestlige demokrati (Islam)..?

Jeg mener for det første ikke at det nogensinde er for sent at gøre det rigtige ;-).

For det andet, så mener jeg også at du gør i nælderne ved at beskrive Islam som en trussel mod vestligt demokrati. Det er lige præcis den type generalisering jeg er modstander af.
Islamister eller fundamentalistiske muslimer som en af de største modstandere af vestligt demokrati - ja.... men ikke Islam som sådan (eftersom at det er et temmeligt bredt spektrum).

For det tredje - så for at svare på spørgsmålet om tid. Det ved jeg sandt at sige ikke. Det må tiden jo vise. Jeg forstår bekymringen - til fulde.
Jeg tror bare ikke at de hårde konfrontationer og marginalisering af alle muslimer er en løsning der er hurtigere. Faktisk så tror jeg endda at det er en løsning der bærer os i den forkerte retning. Så kan vi have nok så meget tid til at nå målet - hvis vi fjerner os fra det, så det et fedt.
Det er så en holdning jeg har - og du har din. Det er for os begge svært at føre endegyldigt bevis for hvem der har ret, og hvis metode der er bedst/mest effektiv. Dog mener jeg at historien viser at tryk avler modtryk, og det mit bedste argument.

Citat:
Jeg tror ikke at vi har et par generationer til at assimillere vores herboende indvandrere gennem "positive" holdninger. Hertil er der for mange mørke kræfter der vil "os" (den vestlige verden) ondt.

Se det er sjovt at du lige bruger begrebet "assimilere". For det er jo lige præcis hvad mange danskere mener, når vi taler integration.
Der er en del derude for hvem integration af indvandrere handler om at de pinedød skal gå i det samme tøj, spise svinekød, grine af dyb sort humor og sarkasme, holde jul og i øvrigt drikke sig stang Barcadi hver anden weekend.
Det er fanderme ikke integration - det er netop assimilation, og det tager - som du siger - generationer.
Hvis vi skal opnå det, så er vi nødt til at starte med integration - og det handler om at vi har åbenhed, respekt og plads til mangfoldighed. Så bliver ulighederne udjævnet over tid.
Men så længe vi ikke integrerer - så sker der heller ikke assimilation. Konsekvensen er i bedste fald status quo, mere realistisk højere marginalisering.

Så løsningen ligger hos danskerne selv efter min opfattelse... integrationen vil stadig tage tid, simpelthen fordi vi er bagud på point - men vi kan sagtens selv hjælpe til en løsning.

Citat:
Dine løsningsforslag er ganske konkrete og meget pragmatiske forslag,

Pragmatiske?!? Øh - ikke enig - men det er så hvad det er.

Citat:
der stiler mod en hurtig løsning. Hvis vi som vestligt demokrati antog sådan en kurs, hvordan ville det så stille os i EU, FN mv..? Ville vi som nation have råd til det?
Og ville vi være bedre end dem, vi forsøger at skille os af med?

Se det er en helt anden og meget interessant pointe. I en globaliseret verden tror jeg ikke at en lille nation som Danmark har noget ud af at gå sådan til den.

Citat:
Hvorfor opstod disse revolutioner? Det gjorde de fordi folket havde fået nok! Nok af de forhold de levede under, nok af de forhold som de måtte bøje sig under, og nok af at andre mennesker påduttede dem leveregler og levermåder, som de i bund og grund ikke var interesseret i. (Meget firkantet beskrevet, det ved jeg)

Da man som "folket" besluttede sig for at gennemføre disse revolutioner, er jeg ganske sikker på at al hvad der hed humanisme, røg helt af fløjten. Ville bløde humanistiske løsninger også havde været holdbare under disse tider? Jeg ved det ikke, men pointen er at når mennesker har fået nok, så er nok - nok! Og så reagerer mennesker - sådan er vores natur. Og så bliver der ikke altid handlet rationelt, eller specielt humanistisk.

Så meget som du har ret i din beskrivelse - så mener jeg ikke at vi helt er der endnu, endsige at vi som sådan er på vej i den retning.
Hvis man kigger lidt på hvordan folk stemmer til folketingsvalgene, så synes jeg at billedet er noget broget, og måske med tendens til en venstredrejning (hvilket jeg i øvrigt - for the record - ikke er specielt tilhænger af).

Citat:
Selvom vi (os i den vestlige verden) gemmer os bag vores interlekt og menneskelige værdier, så er vi de mest dekadente og amoralske røvhuller der findes på denne jord. Hvis ikke vi får vores olie, så er vi sgu ikke blege for at bombe et land sønder og sammen.
Eller hvis vi bliver udsat for terrorisme, så besætter vi det land hvor terroristerne kom fra, og fører krig der. Og sådan kunne man blive ved...

Se det er problemer i en helt anden skala. De handler - i min optik - langt mindre om mistro, og meget mere om magt og gysser. Det er straks sværere at rette op på tror jeg.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Ravnen skrev:
Der er nemlig ikke nogle nemme løsninger, vesten har ligget mere eller mindre i konstant krig med islam de sidste 2000 år, så det er ikke noget der vil ændre sig foreløbigt og slet ikke før man mander sig op og tager fast ved nældens rod og afskaffer al religion.

Du vil måske blive overrasket over dette... men jeg er faktisk ret enig...

Problemet er bare at det er Utopia...

Religion er noget der er inde i folks hoveder (undtagen for de religiøse, men det hensyn behøver vi ikke at tage for debatten her).

Hvordan vil du fjerne noget der er i folks hoveder?
På denne side af etnisk udrensning ser jeg ingen 100%-løsning. Og end ikke etnisk udrensning vil være 100%-løsning, for med kniven for struben er det vist de færreste der ikke vil lyve om deres religion.
Slutteligt så er spørgsmålet: Er du selv klar til den etniske udrensning? Jeg er i hvert fald ikke...

Citat:
Fattigdom og manglende udannelsesmuligheder er en "bagatel" i denne forbindelse, en bagatel der kunne løses ved at investere i U-landene m.fl., en løsning der desværre i religionens navn, bliver saboteret til fulde af formørkede hulemænd. et godt eksempel kunne være Afganistan - hvordan ville der ha været idag hvis Taleban og Al qaida ikke var der?

Det er et temmeligt interessant spørgsmål - for selvom du i vores (og det inkluderer også mig) vestlige optik har helt enormt meget ret, så handler det også om at respektere folks ret til at vælge.
Så hvis en flok gedehyrder i Afganistan VÆLGER at lade sig "forføre" af en flok mørkemænd med en gammel bog i hånden - hvordan kan vi så tillade os at blande os i det?
Hvorfor er det ikke OS der er nogle fjolser fordi vi har ladet os forføre af en flok kapitalister med smarte jakkesæt? Hvorfor er det ikke vores "religion" (demokrati/kapitalisme/frie markedskræfter/sekularitet) der skal afskaffes?
Kom ikke og sig at "vi" er uskyldsrene - vores ende af verden har lige så mange tosser der har gjort horrible ting mod den muslimske verden i vores religions navn (og det var ikke kristendommen).

Jeg er i hvert fald ikke ret vild med at skulle tage den beslutning om hvornår nogen har VALGT en anden levevej, og hvornår de er blevet presset til den, og derfor skal "befries" fra den.
Selv hvis man kunne afgøre det objektivt ud fra et sæt normer - hvem skal så definere de normer? Det hele er et spørgsmål om hvor man står - for at citere en dansk film: "I Kina spiser de hunde...".

Så jeg forstår logikken i din løsning - og på sin vis kunne jeg også være tilhænger af målet. Men jeg tror ikke på at det er muligt at komme helt derhen, og midlerne er jeg på ingen måde tilhænger af - de giver os kun problemer i det lange løb, som jeg ser det.

Citat:
Men sålænge man nægter at se i øjnene at religion er årsagen, så kommer der aldrig en løsning!

Religion er ikke årsagen - trang til magt er derimod. Magtsyge tosser bruger hvad de nu end måtte have til rådighed for at forfølge deres magt. Religion er et middel.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:

Religion er ikke årsagen - trang til magt er derimod. Magtsyge tosser bruger hvad de nu end måtte have til rådighed for at forfølge deres magt. Religion er et middel.

Den kunne du måske tørre af på en bandit som Saddam Hussein, ja, men ikke Taleban, og al Qaeda...

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 104 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Alle tider er UTC + 1 time