sune skrev:
Wildert, Du går ud fra at jeg ikke har prøvet dette, men dermed tager du fejl. Jeg har prøvet at involvere mig igennem bestyrelses arbejde osv. men når man kun møder modvilige fra den organisation der egentlig brude være på din side tjaa så hjælper det jo ikke rigtigt vel???
Nej, jeg går egentligt ikke ud fra det - men jeg kan sagtens forstå hvis du får den opfattelse.
Min smøre er egentligt en generel "opsang" til dem indenfor streetracemiljøet (hvilket for så vidt også kan indbefatte dig - men ikke specifikt) som tror at alting kommer af ingenting.
Men jeg svarede jo dig, så jeg forstår som sagt godt at du kan tage det som rettet mod dig.
Men al ære og respekt for at du har taget kampen op.
Ift. modvilje - mja, jeg har ikke erfaringen med det, så jeg kan ikke sige noget konkret frem og tilbage - men jeg har dog det synspunkt at det netop er en demokratisk organisation. Så når der ikke kan samles nok interesserede indenfor DASU's rammer, så må det nødvendigvis bare være sådan at det ikke bliver til noget.
Det er et eller andet sted lige så meget et spørgsmål om ressourcer - og jeg er personligt ikke interesseret i at der skal gå noget fra "mine" rallyressourcer, for at nogle andre kan komme til at dyrke streetrace.
Lige som at jeg helst heller ikke ser at udvikling af kart, baneløb eller noget andet, sker på bekostning af rally.
På samme måde sidder o-folkene, kart-folkene og alle de andre udøvere, og synes at lige deres sport er den mest vigtige... sådan er det jo. Lige som at i som drag- og/eller streetracere synes at jeres sport er den fede.
Men der er kun et vist antal ressourcer tilgængeligt - det meste arbejde i DASU er frivilligt (med undtagelse primært af de administrative funktioner) - så er det vel ikke underligt at der bliver brugt krudt på det som står ens hjerte nær.
Så skal der ske noget på streetrace, så skal der være nogen med streetrace på hjerte som gider kæmpe sig højt nok op til at ku' være med.
Måden det kan ske på, er gennem de løbende valg, etc. som er unionen. Men det kræver jo at der er nok i unionen der gider have folk højt nok i unionen med streetrace på hjerte. Det er der ikke - demokratiet har talt, streetrace har tabt...
Jeg hænger således fortsat min hat på, at DASU ikke er noget stort stygt monster der stopstyret bremser alle planer for streetrace (=>diktatur).
Men derimod at flertallet af DASU-medlemmer ikke interesserer sig en dyt for streetrace, og derfor bliver det ikke til en skid (=>demokrati).
Citat:
Og til en _vis_ grad synes jeg faktisk at det er helt ok at kræve noget ... havd betaler jeg ellers for??? Den der værdiløse forsikring de har hvis jeg kører galt ... ellers tak, min egen er meget bedre og billigere!
Jeg betaler for en forsikring der dækker hvis jeg smadrer noget (eller nogen - håber aldrig det sker) ude på en prøve. Det kan jeg personligt ikke få andre steder - og slet ikke til den pris. Det er alle pengene værd for mig (350,- kr. om året tror jeg det er).
For de penge får jeg et system hvor jeg mod betaling kan få min bil rallysynet, og min union har den dialog og aftale, samt papirarbejde med færdselsstyrelsen.
Yderligere får jeg det at nogen gider holde styr på kalendre, planlægge løbsserier, jeg får et blad nogle gange om året, min klub får mulighed for meget billigt at afvikle lukkede løb, etc.
For de 350 bobs (+/-) samt ca. det samme beløb til min klub, der synes jeg godt nok at jeg får ganske meget for pengene....
Citat:
Det er da dejligt at Du er tilfreds med DASU i din rally sport lækkert, men det betyder altså ikke at DASU fungere for alt motorsport.
Jeg påstår bestemt heller ikke at de fungerer for streetrace. Slet ikke. Men jeg påstår bare at streetracerne bliver ramt af rendyrket demokrati.
Jeg kender intet til hvordan oprettelse og nedlæggelse af udvalg fungerer, samt hvordan dragrace-delen mere præcist er organiseret.
Men det er min påstand, at hvis DASU-medlemmerne demokratisk fik en streetrace-interesseret højt nok ind i organisationen - så skulle der såmænd godt ske noget. Jeg tror ikke du er uenig her...
Pointen er bare at både du og jeg, og andre DASU-medlemmer, er dem der bestemmer hvem der sidder der. Det er sgun'te dem der sidder inde i Idrættens Hus der vælger sig selv...
Lige akkurat som at vi i DK selv vælger vores politikere...
Men altså - det er nok den samme gamle sang... der er nogen der er nogle af de mere progressive aktive indenfor DASU (du lyder som en af dem), som har været rendt panden mod en mur. Jeg forstår det frustrerende i det - det gør jeg virkeligt.
Men jeg synes i den sammenhæng netop at det mest af alt er fair at gøre opmærksom på at DASU varetager interesser udfra demokratiet i den union, og derfor ikke er forpligtet til andet end hvad dens medlemmer "gider" - hvilket gør at vi som DASU-medlemmer selv er "skyld" i hvordan udbuddene fra unionen er.