HenrikGM skrev:
Lars kom slæbende med en bil(virkeligt en fed bil!) som ud af blå luft lagde ud med at køre en 9sekunders tid. Det er ikke en fremtidig vision, men fakta. Jeg vil foreslå du lader være med at antyde mine kritikpunkter ikke er aktuelle
Spørgsmål:
Hvor hurtigt kan en 4cylindret bil køre iht DASUs reglement før der skal ændringer til?
Hvor hurtigt kan den køre hvis den er 4hjulstrukket?
Hej HenrikGM
Jeg antyder ikke noget. Jeg var der ikke, jeg så intet!
Da jeg er lidt i tvivl om du har læst mine tidligere indlæg, så gentager jeg lige.
En 4, 5, 6, 7, 8 cylindret bil må kun køre hvis den er udstyret efter ET reglementet. Dette vil jeg ikke gå nærmere ind på, da du sikkert kender resten.
En 4WD må køre ned til 12.00 sekunder, dog hvis den er med permanent 4WD som f.eks. en EVO, så er der lavet en NATIONAL regel om at den kan få lov til at køre på lige fod med en 2WD ned til 7.50 sekunder. Hvad angår aksler, så er kravene de samme uanset om det er 2WD eller 4WD. En 4WD skal også udstyres efter ET efter de selv sanne regler som en 2WD, så der er heller ingen forskel. Umiddelbart kan jeg med min ringe tekniske viden ikke se nogen forskel på at få en EVO med 2WD og en EVO med 4WD godkendt til at køre ned til 7.50 sekunder.
Jeg modtager gerne rettelser om dette emne.
@Søren
Hvordan tolker du reglerne omkring lattergas
Morten Jönsson skrev:
Men er det ikke også ok?
Jeg mener - skide da være med at lortet knækker, bare bilen bliver på banen, og ikke ender ude hos publikum.
Og/men kan man sige det samme om flexplader: bare du har et skjold, så fuck om du har en sfi godkendt flexplade?
Kan man sige sådan?
Hvorfor ikke?
Jeg tror reglerne omkring aksler er et levn fra amerikaner bilernes tid. Hvis en kardan på sådan en knækker, så kan det blive en sikkerhedsrisiko. Det kan vel også beskadige banen?
Med hensyn til din bemærkning omkring SFI plade/alm. plade, så er det vel også til hjælp til jer og arrangørerne. Det fortæller da ihvertfald, at der er gjort noget for sikkerheden. I ved, at når i holder ved træet, så har ham ved siden af nogle sikkerhedsdele monteret, som er lige så stærke som dem du selv har monteret, er det ikke en god ting? Han kan da ikke have fået en fordel ved ikke at montere dem.
Jeg er dog ikke blind og naiv, da jeg også ved at også en SFI godkendt del kan svigte, men igen så har man forsøgt. Vi har jo lige set en SFI kobling, som ikke kunne holde (Elnef) Den sprang ikke, men pladerne var da bøjede på de billeder jeg så. Jeg siger ikke man skal holde ved SFI, find et alternativt, som rummer det samme, og jeg er med. Jeg vil bare ikke se at vi slækker på sikkerheden hvis vi kan undgå det.