Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 15:00

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Slagelse
Hvis du sætter en siemens op ville jeg gå efter en S7. Meget mere brugervenlig programmering, det er windows baseret. S5 er deres "eget" program. Men der kan selvfølgelig nokvære forskel på pris og tilgængelighed.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Umiddelbart tror jeg sagtens den nuværende PLC kan klare opgaven. Eneste der måske kan være et problem kan være at koble en skærm til.
Software kan måske være tilgængelig på nettet.

Titel:
Mester Medlem

Den eneste jeg kender til er siemens logo. Det program jeg brugte var windows styret og måden man satte styringen op var ved man havde noget der lignede et ternet stykke a4 papir og så kunne man hente klodser ind som havde forskellige funktioner og forbinde klodserne med streger. En simens logo kan vel findes for et par 100 og så skal du havde et data kabel det software jeg brugte var gratis fundet på simens side på mini logo er den en lille skærm hvor du kan ændre data på den kræver bare du printer en sedel ud hva din forskellige timer hedder ikke fancy men virker

Titel:
Senior Medlem

Logo'en er også fin. Jeg har arbejdet med den på skolen under min uddannelse. Men det er 10 år siden nu.
Dengang havde den en begrænsning på vistnok 30 blokke, men en serie blokke kan sagtens bruges flere gange. Men den kan hurtigt blive lidt for lille. Så det bør du undersøge om den stadig er begrænset af inden du overvejer den.

Titel:
Admin
Admin

tak for de gode input - jeg tror jeg går mod den simple kina styring og sætter alle rum op til at køre samme 3 tidsintervaller, så kan jeg bruge én styring til det hele

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time