Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 15:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Nu har jeg også været med herinde i et par år efterhånden, og den nærhed der var herinde før er faldet en del.

Der har været en del mudderkast her indenfor de sidste 2 år, måske noget af forklaringen ligger deri? er ret sikker på at der sidder nogle derude som brænder inde med et spørgsmål i frygt for at blive trynet af kloge hoveder.

Vi er hurtige til at henvise til google når folk stiller de samme spørgsmål igen og igen (mig selv inklusiv) Det er i hvert fald en party-killer.
Noget af forklaringen for dette ligger nok i den "bølge" af BG brugere der kom i en periode med useriøse spørgsmål.

Et andet minus i mine øjne er (som LQS nævnte) at der er flyttet rundt i forum og det derfor ikke er ligetil at finde hvad man søger.

Af en eller anden grund virker det som om at folk er skræmt væk eller bare har fået andre ting at tænke på i livet. (Drejer det her sig måske om et generationsskifte?)

For mit eget vedkommende er det ikke blevet til så meget bilbyggeri som man kunne håbe på, men eftersom at man bliver ældre kommer der andre ting i livet der betyder mere end at køre ræs hver weekend i en gammel lada med "konstruktive ændringer"
(enhver synsmand/politimand ville henrette mig på stedet såfremt han kastede et blik under hjelmen på den bil) og med den tanke i baghovedet hver gang bilen blev luftet blev det til sidst for meget..

MEN det betyder ikke at den barnlige sjæl er væk.. tværtimod.
:lusket: Div speedbåde, crossere, motorcykler sluger nu alt min tid.. Jeg ville gerne berette om det herinde på PF men synes ikke rigtigt at det altid passer ind..

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Tilsyneladende er berettelysten ikke så stor, og det kan måske forklare manglen på byggetråde.
Der har også været nogle eksempler på berettelyst hvor formålet med beretningen måske ikke har været vidensdeling.

Temmeligt mange ellers nogenlunde seriøse folk er derimod at finde på BG, måske fordi de kan lægge deres billeder der direkte.

Der var engang en meget stor del af de faste skribenter herinde var at finde til hvert eneste arrangement i DK, men også der er der sket en ændring, så der er måske tale om en slags generationsskifte.

LQS nævner savarturbo som et eksempel, men mentaliteten og berettelysten er en hel anden i DK. Vidensdeling er mere end blot skrive det i logoet, det skal bakkes op.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel: Re: ...
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
PRS_Tremonti skrev:
Kan huske da KDW havde lavet en tråd, den var nu ganske underholdende og kaffen blev også sat over til det læsning :gnaek:

Ja det var vist den 5 verdensrekord for den bil :up:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Riget og folket fattes penge, der bliver dermed sat færre nye skibe i vandet

Titel:
Mester Medlem

det er sikkert rigtigt at nogen passer bedre på pengene. men burde det ikke betyde, at der netop kom flere brugere på en side som denne?
hvis vi kigger til SAVAR, så kan jeg godt love jer at de folk der skriver der, har væsentlig færre penge mellem hænderne end gennemsnits brugerne her. det er jeg 112% sikker på! kommer af og til i området. arbejde er der ikke meget af. men lønen er til gengæld meget lavere end her i dk. vi må prøve at tage os sammen hver især. starte nogen flere tråde. gerne med billeder mm.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

vi har flyttet alt vores til en facebook side, mest for nemhedens skyld, og at folk nemmere kan følge med hvis de ønsker det

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Captain Slow skrev:
vi har flyttet alt vores til en facebook side, mest for nemhedens skyld, og at folk nemmere kan følge med hvis de ønsker det

Da jeg sad og læste denne tråd igennem, kom jeg også til at tænke på FB.
Jeg har selv flyttet meget af aktiviteten omkring rallyteamet til FB - det er bare nemmere...

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Junior Medlem

Ellers skulle Jacob flytte hele forumet til en facebook kunne enlig være rat ville være en del nemmere os med hensyn til byggetråde osv.

Titel:
Medlem

personligt kan jeg godt ligge nogle af mine byggeriet op som jeg har gang i hvis det er noget folk ønsker.

med hensyn til facebook syntes jeg at siden her ikke skal blandes sammen med det. er og bliver aldrig bruger af facebook.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Det er jo fair nok at være indædt FB-modstander. Og der er ingen der siger at man skal tvinges derind.

Jeg tror bare at det er et rigtigt godt bud på hvorfor forskellige fora sløver lidt ned. DK er lidt af en FB-nation set over en bred kam - like it or not - og derfor tror jeg ikke det kan undgås at FB tager trafik og hits fra diverse specialfora.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time