Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 apr 2025, 12:18

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe, Danmark
lqs skrev:
læg nu mærke til hvad det er der skal foregå. streetrace under dasu. godt nok ikke efter dasus egne regler...?
men dasu kører løbet. ikke striben esbjerg. om det er godt eller skidt valg?
om der har været noget valg?
om striben esbjerg forstår dette?
ang det der med mulighed for at varme dækkene, så kunne det løses på flere forskellige måder. hvis altså det var det man fra dasus/striben esbjerg side ville??
MVH søren

Jaeh tiderne der tillades samt vilkårene er jo nok ikke noget der tiltaler de bund-seriøse, men lovligt streetrace har været en længe ventet mangelvare i Vestjylland, så synes også man skal støtte lidt op om det, hvis banen skal blive til noget.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem
Brugeravatar

... og sidst var der lagt jernplader ud til at varme dæk på, det virkede da ok fint... Håber det kommer igen :D

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Nej det der kan da kun tiltale de useriøse,,,derfor vil det aldrig få støtte af den etablerede del af sporten. som reelt set kun kan smile lidt af det. og tænkte WTF...

min egoistiske mening er simpel,, vi har ikke brug for streetrace, vi har brug for støtte til den seriøse sportsgren istedet, DER kan streetracerne så komme og hygge sig også. men det er vel lidt ligesom hønen og ægget.

kom så med de hug jeg sikkert har fortjent, for et sådant indlæg,,og husk at sig vi "bare" kan køre til Sverige, Tyskland, England, whatever. nåja eller mosten, hvis man er så heldig der står "made in USA" på ens køretøj

bevares initiativ er godt,, men gad godt vide hvad målet er ?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

bevares, har da selv tilgode og prøve at starte en "gal" bil på klæb endnu, for ikke at sige lave en 10er tid.

Kunne godt forestille mig at når man først har prøvet det frække, er man nok ikke meget for at gå tilbage.
Hvis der blev støttet op omkring projektet (jeg går ud fra at det selvf. også bekræfter behovet for en bane ved korskroen, når der er mange som gerne vil køre) kunne det jo også komme en selv til gode.

Jeg går ud fra at du vel selv startet i hedensted egnen på en fredag aften for flere år tilbage, så helt fjern fra at forstå formålet kan du vel ikke være? :wink:

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg forstår formålet, men på ingen måde fremgangsmåden, og accepten af de åbenlyse mangler. OG arrogancen overfor dem der siger dem imod, konstruktivt eller ej

er helt klar over mine indlæg er knapt så stuerene, men i min verden forbliver en spade en spade og en skovl en skovl,,må så også tage de drøje hug det bærer med sig...

jojo, startede selv på gadeplan, men som jeg ser det er det svært at trække folk over i det mere seriøse, hvis man åbner for, for meget for det "gadepjank"
og accepterer de mangler der er ved disse

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Captain Slow skrev:
jeg forstår formålet, men på ingen måde fremgangsmåden, og accepten af de åbenlyse mangler. OG arrogancen overfor dem der siger dem imod, konstruktivt eller ej

er helt klar over mine indlæg er knapt så stuerene, men i min verden forbliver en spade en spade og en skovl en skovl,,må så også tage de drøje hug det bærer med sig...

jojo, startede selv på gadeplan, men som jeg ser det er det svært at trække folk over i det mere seriøse, hvis man åbner for, for meget for det "gadepjank"
og accepterer de mangler der er ved disse

Forholdene er da langt fra acceptable for de seriøse, men folk kommer jo heller ikke for at se en astra 1.6 nz blive skudt af med 17" raze fælge der vejer 15kg stykket...

Mht til accepten af mangler, så er det vel at få det bedste ud af en given situation indtil det frække sker, og banen er klar.

Respekt for din mening, og dine ærlige og hudløse svar, man kan jo ikke blive sur over et ærligt svar :D

Jeg mener bare også at man skal huske at støtte op om projekterne, hvis man håber på en seriøs bane ved korskroen.

Den kommer ihvertfald ikke flyvende ned i skødet på dem som kun kan se det negative :wink:

1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

vi ville da gerne komme ned og skyde bilen af et par gange

klart spild af tid for os, men måske godt for publikum

,, problemet er bare at vi ikke må ;-)

så er det op ad bakke at støtte :|

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Sidst jeg var dernede var der driftbiler som lavede 201m brænder, og en Fiat 127 med bagmonteret mc motor, der larmede ca 115db så er sikker på at du også får lov at køre hvis du kommer derned. Men snak evt med brian m power, han står vist lidt for det.

1989 BMW E34 M20-GT42
1988 BMW M3 Europameister

Titel:
Mester Medlem

UNION REGLEMENT FOR STREETRACE
Februar 2012 Side 5
TEKNISK REGLEMENT
Følgende krav er gældende:
• Bilerne skal være indregistreret i DK. Registreringsattest skal al-tid kunne forevises.
• Der skal anvendes DOT eller E mærkede dæk, som under hele konkurrencen skal have mindst 1,6 mm mønsterdybde.
• Åbne biler hurtigere end 13,50 sek. på ¼ mile (8,40 sek. på 1/8 mile) skal være forsynet med styrtbøjle, enten fabriksmonteret eller efter forskrifterne i dragracing teknisk reglement (reglement 2).
• Der skal anvendes 3 punkts sikkerhedssele.
• Biler som kun originalt er monteret med hoftesele må deltage, dog må de ikke være biler hurtigere end 13,50 sek. på ¼ mile (8,40 sek. på 1/8 mile).
• Bilen må ikke lække olie, vand eller andre væsker.
• Godkendt hjelm skal anvendes. Hvis hjelm er monteret med visir skal dette være lukket
• Kørerdragt anbefales, dog minimum langærmet trøje og lange bukser skal benyttes (bomuldskedeldragt kan her anvendes). Fast siddende Sko er obligatorisk.
• Løse genstande fjernes eller fastspændes (eks.: værktøjskasse ta-ges ud af bilen, batteri fastspændes).
• Ruder og soltag skal være lukket.
• Hvis cabriolet skal taget være lukket, hvis tag ikke forefindes skal der bruges fangremme til armene
DASU regler for streetrace.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

prøv at læg mærke til hvad der står om plader på bilerne. samt trepunktssele.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time