HenrikGM skrev:
Wildert skrev:
Med mindre min assurandør har fyldt mig med løgn, så er min garage inkl. værktøj medforsikret i min almindelige indboforsikring. Ikke uendeligt, men vi lavede regnestykket i sin tid da vi tegnede forsikringen. Der er ingen særskilt forsikring for det.
Ok. Jeg tjekkede med alm. brand, TopDK, og tryg. Hos ingen af dem var jeg dækket på en std vilaforsikring. tidligere havde jeg lærerstandens brand, hellerikke der var jeg dækket.
Men det var nemt ordnet, forsikringen skulle bare se anderledes ud(og en anelse højere præmie).
Det skal blot ses som en opfordring til folk om at kontrollere det. Det er ærgeligt at finde ud af det den dag lortet er brændt.
Det her er hos Aros forsikring som jeg skiftede til da jeg købte BMW M5 i sin tid.
Jeg har meget stor tiltro til min assurandør generelt, og som sagt snakkede vi summer, garage, han ved jeg kører race så det har vi været inde over ifm. ulykkesforsikring, ansvar på raceren, etc. etc.
Men altså - det er jo også fair nok - selskaber er forskellige, og det er netop en rigtigt god ide at få det undersøgt. Akkurat som med trackdays, etc.
Det kan i øvrigt hænde at min garage er lige nøjagtigt lille nok (40 kvm indvendigt), til at være medforsikret i vores indboforsikring. Det forekommer mig at der i vores police er noget grænse for udenomsarealer.