Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 09 jan 2025, 18:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Efter beretninger fra div bekendte er det ikke sjot at slås med forsikringen om prisen på det grej man har fået nuppet..

Jeg er lidt en værktøjsludder.. og gerne mærkevare da min erfaring siger mig at det holder bedre (når man bruger det rigtigt) Derfor er jeg lidt nervøs om forsikringen ikke mener det er "realistisk" at ha så meget værktøj, i den prisklasse.

Til opfordring kan det anbefales at tage billeder af værkstedet, alle skuffer og skabe med indhold, og så gemme dem et sted hvor de ikke forsvinder.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
grydesvamp skrev:
Efter beretninger fra div bekendte er det ikke sjot at slås med forsikringen om prisen på det grej man har fået nuppet..

Jeg er lidt en værktøjsludder.. og gerne mærkevare da min erfaring siger mig at det holder bedre (når man bruger det rigtigt) Derfor er jeg lidt nervøs om forsikringen ikke mener det er "realistisk" at ha så meget værktøj, i den prisklasse.

Det kommer formentligt helt an på selskabet, og formentligt om de finder det sandsynligt at du har haft det værktøj, hvordan det er opbevaret og om det du reelt har kvittering på også viser det sandsynligt med standarden på det forsvundne.

Jeg ville hundrede procent sikkert bede om erstatning for alt det forsvundne, også det uden kvittering.

P.S. Helt enig omkring billederne, men det er let at være bagklog :-(

Titel:
Moderator

Det kommer ganske an på policen.

Er det en std parcelhusforsikring, så regn ikke med at de dækker mere end en donkraft og en hjulnøgle(groft sagt). Flere har loft på 5% af indboforsikringens sum. Regn selv ud hvor lidt det reelt er!

Men den forsikring der faktisk dækker, den har så også en helt anden præmie.

Jeg skrev om emnet tidligere, da jeg blev opmærksom på dette problem. Et stort antal af PF skribenter(og motornørder generelt) har værktøj for et beløb der ligger væsentligt udenfor det beløb forsikringsselskaberne betragter som maximum for almindelige mennesker. Men nu er vi nok hellerikke helt almindelige.... :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
HenrikGM skrev:

Er det en std parcelhusforsikring, så regn ikke med at de dækker mere end en donkraft og en hjulnøgle(groft sagt). Flere har loft på 5% af indboforsikringens sum. Regn selv ud hvor lidt det reelt er!

Jeg skrev om emnet tidligere, da jeg blev opmærksom på dette problem. Et stort antal af PF skribenter(og motornørder generelt) har værktøj for et beløb der ligger væsentligt udenfor det beløb forsikringsselskaberne betragter som maximum for almindelige mennesker. Men nu er vi nok hellerikke helt almindelige.... :wink:

Den forsikring Henrik snakker er over i katagorien erhvervsforsikring, men hedder privat værksted og dækker tyveri og brand.

Jeg har sådan en forsikring hvor forsikringssummen er 500.000 kr og den giver jeg 2500 kr for om året. Det er man nød til og have når man har lidt mere proff værktøj som privatmand. Som sagt dækker ens indbosforsikring ikke ret meget, så derfor denne tillægs forsikring.

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Det lyder ganske fornuftigt.. og ikke dyrt i forhold til hvad man hurtigt kan miste i et indbrud / en brand...

Men når jeg engang finder det lille hus på prærien bliver værkstedet også lukket forsvarligt af. Desuden får mine 2 dræbere deres egen udgang fra huset så de kan jagte evt. terrorister væk.. :lusket:

Billede

Titel:
Moderator

JBO skrev:
HenrikGM skrev:

Den forsikring Henrik snakker er over i katagorien erhvervsforsikring, men hedder privat værksted og dækker tyveri og brand.

Jeg har sådan en forsikring hvor forsikringssummen er 500.000 kr og den giver jeg 2500 kr for om året. Det er man nød til og have når man har lidt mere proff værktøj som privatmand. Som sagt dækker ens indbosforsikring ikke ret meget, så derfor denne tillægs forsikring.

Forsikringen har mange navne, men de er meget identiske med erhvervsforsikringerne. Eneste forskel som privatperson er sådan set at prisen er momsen højere, ellers er vikårerne ret ens.

Flere af den type forsikring er uden loft.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
Med mindre min assurandør har fyldt mig med løgn, så er min garage inkl. værktøj medforsikret i min almindelige indboforsikring. Ikke uendeligt, men vi lavede regnestykket i sin tid da vi tegnede forsikringen. Der er ingen særskilt forsikring for det.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Moderator

Wildert skrev:
Med mindre min assurandør har fyldt mig med løgn, så er min garage inkl. værktøj medforsikret i min almindelige indboforsikring. Ikke uendeligt, men vi lavede regnestykket i sin tid da vi tegnede forsikringen. Der er ingen særskilt forsikring for det.

Ok. Jeg tjekkede med alm. brand, TopDK, og tryg. Hos ingen af dem var jeg dækket på en std vilaforsikring. tidligere havde jeg lærerstandens brand, hellerikke der var jeg dækket.

Men det var nemt ordnet, forsikringen skulle bare se anderledes ud(og en anelse højere præmie).
Det skal blot ses som en opfordring til folk om at kontrollere det. Det er ærgeligt at finde ud af det den dag lortet er brændt.

Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Wildert skrev:

Ok. Jeg tjekkede med alm. brand, TopDK, og tryg. Hos ingen af dem var jeg dækket på en std vilaforsikring. tidligere havde jeg lærerstandens brand, hellerikke der var jeg dækket.

Men det var nemt ordnet, forsikringen skulle bare se anderledes ud(og en anelse højere præmie).
Det skal blot ses som en opfordring til folk om at kontrollere det. Det er ærgeligt at finde ud af det den dag lortet er brændt.

Det her er hos Aros forsikring som jeg skiftede til da jeg købte BMW M5 i sin tid.
Jeg har meget stor tiltro til min assurandør generelt, og som sagt snakkede vi summer, garage, han ved jeg kører race så det har vi været inde over ifm. ulykkesforsikring, ansvar på raceren, etc. etc.
Men altså - det er jo også fair nok - selskaber er forskellige, og det er netop en rigtigt god ide at få det undersøgt. Akkurat som med trackdays, etc.

Det kan i øvrigt hænde at min garage er lige nøjagtigt lille nok (40 kvm indvendigt), til at være medforsikret i vores indboforsikring. Det forekommer mig at der i vores police er noget grænse for udenomsarealer.

Billede
Golf GTi 16V til rally

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
I GF's "familiens basisforsikring" betingelser kan jeg ikke umiddelbart finde værktøj nævnt på den ellers lange liste af "særligt indbo". Det eneste jeg kan finde nævnt om værktøj drejer sig, som jeg kan læser det, kun om grej der bliver brugt i forbindelse med erhverv. Her er der så begrænset dækning.

Derimod står der tydeligt at dele og tilbehør til motorkøretøjer IKKE er dækket. Værktøjet er en ting, men mange der roder i biler spekulere sikkert ikke over at de tit også har løse stumper, reservedele for en del penge på lager.

Men jeg tror jeg lige vil prøve at sende GF en mail og hører om der står skrevet noget et sted med ekstra småt omkring værktøjet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time