Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 apr 2025, 14:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
jep det er den tricky part,, til alm. kørsel går den jo nok, men :damn:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

tror du det? så prøv at lej prøvepladerne til brug her i landet. lad det komme an på en prøve, du kan jo køre fra værksted eller garage ned til politi eller skat. der på stedet kan du jo spørge om de dækker et køretøj som dit. mit bud er at du får penge tilbage for resten af lejeperioden. HVIS du er HELDIG!
MVH søren
ps. der burde kunne findes en løsning på det her, en ven af mig kommer på fredag, tror han har ret godt kendskab til folkene bag løbet.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

mente til normal kørsel af et normalt køretøj.

kunne ikke falde mig ind at køre derned i min bil ;-)
skal kun bruge plader på bilen under selve arrangementet jo

glæder mig til at høre nyt om en evt. løsning

Titel:
Mester Medlem

det er jo ikke pladerne du skal bruge. det er ansvarsforsikringen. ikke sandt? derfor var det relevant at vise dem hvad de formidler forsikring til. som jeg tidligere skrev, der er muligvis en grund til de skriver det med ansvarsforsikring med stort i deres regler. som det eneste. er der ikke mulighed for at tale i telefon med nogen bag løbet? er det mon den tyske "dasu" der siger god for løb, forsikringer og deltagere? eller er det mon mere privat?? tror selv mest på det første.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jo selvfølgelig er det forsikringen og ikke "nummerpladen" i sig selv det drejer sig om.
tysk "dasu" joe det lyder sansynligt,
mit næste problem er så at jeg ikke har dasu licens. havde ikke behovet i denne sæson
(troede jeg)

jo man kan godt ringe til dem, men vælger at afvente svar fra de andre danske deltagere, (eller retur svar på mail) frem for at starte en gebrokken fagsamtale på tysk, før det er absolut nødvendigt

Titel:
Mester Medlem

hører både til i og uden for tråden. men hører i hvert fald til emnet.
her i dk er vi nu nået til at flere end blot dasu kan lave rigtigt lovligt drag eller streetrace. men vi mangler stadig en ansvarsforsikring på bilerne uden plader. ja vi mangler sådan set også en der dækker i sidste ende, på bilerne med plader. det kan alverdens ansvarsfriskrivelser ikke ændre på. vi kan skele til udlandet, eller vi kan skele til traktortrækverdenen. traktorfolkene er langt foran!
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

Captain Slow skrev:
jo selvfølgelig er det forsikringen og ikke "nummerpladen" i sig selv det drejer sig om.
tysk "dasu" joe det lyder sansynligt,
mit næste problem er så at jeg ikke har dasu licens. havde ikke behovet i denne sæson
(troede jeg)

jo man kan godt ringe til dem, men vælger at afvente svar fra de andre danske deltagere, (eller retur svar på mail) frem for at starte en gebrokken fagsamtale på tysk, før det er absolut nødvendigt
diu har vel hverken dasulicens eller bil der helt lever op til de krav der stilles i indbydelse? der står jo intet i deres indbydelse om dk prøveplader. måske LASSE har svaret. han er jo foregangsmand mth ikke at ville køre race med nummerplader, på en bil der tydeligvis ikke bør bære dem.
er han i vores del af verden igen? tror ikke du skal regne med at nogen af de andre DK folk, der angiveligt er tilmeldt bryder deres hoveder med hvar der står under regler for deltagelse.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

er vi ikke kommet ud på et sidespor her ?
det ligner pludselig en hetz mod andre brugere/kørere ??

hvilken verden Lasse befinder sig i, og hans holdninger til tingene, kan jeg på ingen måde se har relevans overhovedet til spørgsmålet.

man må da gå ud fra at de andre deltagere bekymrer sig om proportionerne for arrangementet

min bil burde holde sig indefor hvad der kræves, om ikke så overholder den da dasu´s reglement 8, som vel dækker ganske godt rundt omkring ?

og hvis det forholder sig sådan at andre har en løsning på at deltage, mon ikke jeg så kan bruge samme metode, også uden at ligge vågen over det om natten!

traktorfolkene lider heller ikke under den latterlige ide om at biler på en racerbane skal bære nummerplader,
at man sammenholder det at der er en nummerplade på, med forsikring er jo helt ude i hampen fra starten af.

men hvor langt de er kommet hjælper jo ikke street/drag racing

Lars

Titel:
Mester Medlem

LASSE er på ferie. tror jeg. der hvor han er det en anden verden.
ud over det, er han en del af den udvikling der pt er igang drag/streetracesporten i dk.
han prøver aktivt at påvirke udviklingen ved at forfatte regler mm. derfor mener jeg det er på sin plads at han skriver i denne tråd. om han vælger at gøre det, er hans valg. hvordan det kan blive en hetz?
din påstand om at racerbiler har brug for nummerplader, må du meget gerne uddybe. det er ikkel ænge siden vi reelt var enige om at de har brug for en gældende ansvarsforsikring. nøjagtig som det er tyskernes krav, til det løb tråden drejer sig om.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg har aldrig påstået racerbiler skal have nummerplader, men derimod det stik modsatte. har altid været irreteret over det tåbelige krav,
det vile have været bedre fra starten at arbejde hen mod en anden forsikringsform

dit indlæg var svært ikke at misforstå, din måde at skrive på, virker for mig ofte meget negativ

Lasse har jo kørt med nummerplader ! så sammenhængen gik helt fløjten, på trods af flere gennemlæsninger

at han er med til at lave regler, ændrer næppe på kravene i Tyskland,
mange af os er en aktiv del af at prøve at forbedre vilkårene her i landet

og joe,,han er i Tyrkiet, hvor det forhåbentlig ikke står ned i stænger.

men håber og glæder mig til at der evt. kommer svar på det tråden drejer sig om

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 50 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time