Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 11:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Moderator

Staalanden skrev:
Det er da for sygt det der :shock: Hva siger reglerne i DK/EU omkring bremse længde?

Der skal du huske at de regler der er, det er dem arrangøren sender ind og får godkendt.

Der er ingen lovgivning på området whatsoever, udover bek827, det der gælder, er det der står i det reglement for banesikkerhed du som arrangør kan få godkendt (det i filmen kan ikke godkendes i DK).

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Yugo Turbo skrev:
slap af en hjernedød bane...

Hmm....jeg tænker nu mere på hvad kørerne og arrangøreren tænker på.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
HenrikGM skrev:

Det kan du bestemt ha ret i. Problemet er nok at det er !for vilde" køretøjer til den bremsestrækning. Hvis det var en noget mere sløv bil som min, ville bremsestrækningen nok passe bedre. men hvad sker der lige for at bilernes bagende hopper som flere af dem gør? jeg synes ikke at banen ser bulet ud... er det ganske simpelt deres affjedring, sammenholdt med lavt dæktryk?

Titel:
Moderator

Mon ikke de panikbremser alt den kan trække og det er der hopperiet kommer fra...

Problemet er for vilde kørere, med for vilde biler på for kort bane.
Ret beset, hvad er så problemet? De vælger jo selv om de vil trykke på den sjove pedal.

Der har været masser af eksempler hvor kørere vælger at køre, selvom forholdene ikke er til det, også i DK, også i nyere tid.

Man kan være så firkantet at sige det må være op til køreren at afgøre om de vil holde på, eller trække i stophåndtaget, uanset baneforholdene, især når bilerne er udrustet og bygget til at håndtere et crash.(det er nu ikke min ubetingede holdning)

Citat slut.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Ølholm
Yugo Turbo skrev:
HenrikGM skrev:

Det kan du bestemt ha ret i. Problemet er nok at det er !for vilde" køretøjer til den bremsestrækning. Hvis det var en noget mere sløv bil som min, ville bremsestrækningen nok passe bedre. men hvad sker der lige for at bilernes bagende hopper som flere af dem gør? jeg synes ikke at banen ser bulet ud... er det ganske simpelt deres affjedring, sammenholdt med lavt dæktryk?

Det er sansynligvis tireshake, men bare under bremsning, dvs. de bremser så hårdt, at dækket slipper kortvarigt.
De biler du ser har sansynlivis slet ingen affjedring, så selv små buler i asfalten får bilen til at blive urolig under så kraftig nedbremsning!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
ja det var noget i den stil jeg tænkte. det ser imo temmelig vildt ud...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
HenrikGM skrev:
Staalanden skrev:
Det er da for sygt det der :shock: Hva siger reglerne i DK/EU omkring bremse længde?

Der skal du huske at de regler der er, det er dem arrangøren sender ind og får godkendt.

Der er ingen lovgivning på området whatsoever, udover bek827, det der gælder, er det der står i det reglement for banesikkerhed du som arrangør kan få godkendt (det i filmen kan ikke godkendes i DK).

Måske jag skal læse bek827 igennem så. Synes bare det må ha været bedre at ha nogle faste regler omkring sådan noget såom skal overholdes:)

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Yugo Turbo skrev:
slap af en hjernedød bane...

Visse vasse. En god sandgrav for enden så er den i vinkel :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time