Yugo Turbo skrev:
tager du eksempeltvis HGP i tyskland, så tuner de og leverer de nødvendige godkendelser, det samme burde også kunne lade sig gøre for ejeren af denne ford.
Snak med JVK, forhandler af HGP. De dage er slut. Der skal bruges et tillæg til TUV'en nu, som HGP PT ikke laver...
Hvad angår Fiestaen, så har den været hos advokat, som har undersøgt hele sagen til bunds. Grundet nye regler, så er der intet at gøre. Bilen blev vurderet til en Fiesta ST300 Cosworth. Findes ikke, men det blev den.
Da han sidst ringede til SKAT, havde de 14 biler inde for tuning og anden afgift. Fanget i år. Der i blandt en Supra Twin Turbo, konventeret til Singel turbo.
Kom med nogle links til at han kan undgå afgiften, så tror jeg han bliver glad. For indtil videre er der intet at gøre.
Citat fra SKAT:
Motortuning
Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder.
Modelskifte
Hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet
bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale,
fjedre,
støddæmpere,
udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet.