Witz skrev:
Eneste der kan gøres er vel at skrive til forlaget benjamin og bede dem om en redegørelse for deres handlinger.
Den første kørsel i en klasse er den man kører færdig i, så kan man sgu ikke bare skifte klasse fordi man mangler plader eller lign, så udgår man da reglementet ikke kan overholdes af den pågældende bil.
Ville være det samme hvis jeg stillede på i baghjul med tryk, kørte 10sek, men fordi der var een der kørte 9.9sek så blev jeg rykket over til showklassen fordi at jeg er en tudeprins og ville have en real chance for at vinde der.
men man kan vel håbe at alle de hurtige biler de bliver væk næste år og min morfar kan tage 1pladsen i hans pug 207 1.4.
Med mit kendskab til DHB, og jeg har faktisk været tæt på organisationen og pænt takket "nej tak" til bl.a. tidtagningsopgaven og DHB kvalifikationsarrangementer indenfor de seneste 2-3 år. Problemet set fra min helicopter er, at Benjamin og deres handymand Flemming Jay ikke interesserer sig en tøddel for det sportlige (læs: 402 meter racet). Det primære mål er at skovle flest mulige penge ind fra tilskuerne og udlejning af stande mv.
Og det er så her kæden hopper af - der er ingen kvalificeret løbsledelse som kan sikre en korrekt og forsvarlig afvikling - tænk på at DHB trækker lige så mange tilskuere som DTC finalen - og der er banen spækket med trænede officials og dommere. Men DHB kunne lige så godt have et techno eller beachparty tema set fra arrangørernes side, det er stort set samme målgruppe.
Man vælger så at allierer sig med nogle godtroende mennesker, som sikkert gør en indsats af bedste hjerte, men som slet ikke magter at løse en afviklingsopgave på det niveau deltagerne og publikum bliver stillet i udsigt i forbindelse med DHB - ærgeligt men sandt
Hvor er GMK forsvundet hen i alt det her ??? Med over 10 års erfaring fra afvikling af DASU bane mesterskabsløb, tror jeg at mange godt kunne trænge til en tur i dommertårnet - her er der klare linjer og kontant afregning.
På grund af den store opmærksomhed, er DHB ved at sætte hele streetrace sportens ry og rygte over styr, og jeg frygter hvad der sker i f.eks. Holeby og Sindal til de kommende løb
Så tilbage til rødderne, og lad os få lavet nogle ordentlige spilleregler og en organisation til at sikrer en forsvarlig og sportslig korrekt afvikling af landets største streetrace arrangemnet i årene fremover. Men det skrives der jo en del om i en anden tråd.
Jeg var ikke til stede på DHB i år, og derfor bygger dette indlæg i høj grad på de øvrige indlæg, samt mange efterretninger fra bl.a. deltagerne.
/Hartvig