Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 apr 2025, 16:54

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 00:46 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Toppakningen der sad i min inden den lækkede var en forstærket pakning fra Hörmann, men hverken jeg eller ham der monterede den i sin tid kunne se forskel på den og en original pakning.. Also makes one wonder..!

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 01:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
lqs skrev:
forleden talte jeg med et par TOYOTA gutter. de kører kører turboladet 4age motorer med rigtig meget ydelse. de har haft problemer med toppakninger.... nu er de skiftet tilbage til STANDARD bolte i stedet for ARP superbolte. desværre må de nu undvære mærkevare boltene, til gengæld har de ikke mere problemer med toppakningerne! giver en lidt at tænke over ikke? MVH søren


:?

Har du lidt mere info for det vil jeg meget gerne høre lidt mere om ...

Er det nogle "kendte" Toyota gutter ... og hvilken ydelser er der tale om ??

Hands-down på papiret så løber ARP nemt fra OEM bolte så mon ikke der er tale om en fejlmontering ?? (spændt for meget eller for lidt)

Jeg køre selv med ARP pinbolte på en 4age 16v og har ikke haft problemer .. men det kan da være min ydelse ikke er så hæftig at det giver problemer endnu ..

Min ydelse er ca 124hk+lidt som jeg ikke vil ud med da den ikke har været på felt endnu.. jeg har dog en idé om hvor jeg er henne fra lidt beregninger baseret på lidt 201/402m tider og nogle 0-100 tider samt nogle træk imod nogle biler hvor jeg har kendt deres vægt og effekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 02:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der sidder andre og læser med her der ved mere om de problemer de gutter har haft!
altså ang de ARP bolte... ydelse på de motorer? 500 og over. det er som sådan ikke ydelsen der belaster toppakning mm. men det deraf følgende arbejdstryk. problemet kunne i mine øjne meget let være noget med at sådan en motor er meget klen overalt. læs lille og let. på et eller andet tidspunkt, begynder blok og/eller top at flexse.... løsningen er ikke nødvendigvis bolte der kan spændes mere.
mht ARP bolte, så tror jeg man skal være meget forsigtig mht hvad det egentlig er. der sidder ARP mærkede bolte i div KINA stænger. her før jul så jeg ARP bolte med ARP og logoet på en kendt svensk tuner præget i hovedet! på boltene altså.... gad vide hvor de kommer fra? mit bud er nok KINA! om de bliver bedre eller dårligere af det?
den kendte tuner hade også krumtappe, stempler og snart topstykker og blokke fra samme verdensdel. det jeg så SÅ fint ud. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 14:16 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
lqs skrev:
forleden talte jeg med et par TOYOTA gutter. de kører kører turboladet 4age motorer med rigtig meget ydelse. de har haft problemer med toppakninger.... nu er de skiftet tilbage til STANDARD bolte i stedet for ARP superbolte. desværre må de nu undvære mærkevare boltene, til gengæld har de ikke mere problemer med toppakningerne! giver en lidt at tænke over ikke? MVH søren


Hehe ja søren, de bolte har vi grinet meget af.
Nej standard bolte, det ved man hvad er.
Var dog mistroisk, da det virker lidt mærkeligt.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 16:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Ravnen>> "men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning"
Er det en joke eller kan du lige definere lidt nærmere hvordan?

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 16:54 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ravnen skrev:
John, jeg kan hjælpe dig med en pakning, evt. MLS (med eller uden gasringe), men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning


Hov, jeg overså lige den her. Lad os lige tage en snak om det, lige nu har jeg dog lige en flytning der skal overstås, mit projekt er alligevel så langtrukkent at det i al fald ikke skal være pengene det umiddelbart kommer an på.

Nysgerrighed: Hvordan foregår det med alm pakning og svejsetråd?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 17:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
:shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 17:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
John Sahl skrev:
Ravnen skrev:
John, jeg kan hjælpe dig med en pakning, evt. MLS (med eller uden gasringe), men hvis du vil spare penge, vil jeg anbefale dig at bruge svejsetråd og en std. pakning


Hov, jeg overså lige den her. Lad os lige tage en snak om det, lige nu har jeg dog lige en flytning der skal overstås, mit projekt er alligevel så langtrukkent at det i al fald ikke skal være pengene det umiddelbart kommer an på.

Nysgerrighed: Hvordan foregår det med alm pakning og svejsetråd?

.


Du ringer bare...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 17:46 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Ravnen skrev:
:shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...


Det er 30/100mm opstik!
Det er ellers ikke så lidt da!

Det er ihvertfald ikke alle flammeringe du kan klemme så meget "ekstra" uden ballade. Volvoerne vil gerne have 10/100mm, 15, hvis det er ekstremt.

Faktisk kan man helt undvære ringene ser det ud til. Flammeringen deformerer ned i sporet og hænger fast alligevel.

Alternativt kan man fræse blokken så de inderste 3mm er 10/100mm højere end resten, så skal man ikke fægte med løse ringe.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2009, 17:46 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ravnen skrev:
:shock: !!!???...


Første "trin" i toppakning pyamiden... kender i ikke den?

Mener at det er blevet omtalt herinde op til mange gange.

(fræs et spor i blokken rundt om cyl., 0,5 mm dyb og 0,8 mm bred, heri lægges 0,8 mm svejsetråd, sporet skal ligge lige midt i flammekant på toppakning)

Holder til 2 Bar + (på nogle biler)...


Inden for toyota har almindelige metal pakninger nemt kunne holde til meget tryk. Set et par stykker der kører 2,6-2,8 bar.
Når i bruger denne metode, er det så fordi andre ting(bolte) giver efter, eller hvorfor ?

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 9 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team